• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • sweetstreet

Hurra!
    Nu ahr det slutat regna här!!!
    jippie!!!
    Särskilt för att det slutat regna på INsidan av mitt fönster!
    Ameriansk byggstandard = rätt kass......

• sweetstreet

Och nu ska jag nog ta och masa mig tillbaks till mina celler en stund.
    Även om min jobbmotivation inte är på topp...
    Så AM haha jag skulle nog också behöva lite pep talk!!!
    kanske göra slag i saken som jag hörde av mig till dig om för eeevigheter sedan.
    fast jag är nog för feg...

Gigantkram till er alla!!!!!!

• MuffinsTönt

Hej tjejer! Hinner varken kommentera eller läsa vad ni har diskuterat om.

Vad jag förstår från sista sida så pratar ni om snygga skådespelare och free fuck nummer. Jag har alltid tyckt att Sean Connery ser väldigt bra ut för att vara så gammal. Eller Orlando Blom.

På tal om sex så drömde jag att jag skulle ha sex med nån tjock okänd "gubbe" (40år typ). Tror faktiskt det var en italienare. Konstiga var att jag inte alls var rädd eller avvisande på ngt sätt. Jag hade en " why not?" inställning till det hela.

• _koko_

Men allvarligt, jag var så nöjd att jag hade läst ikapp till sidan 900, men så tittar jag lite snabbt hur många sidor det är kvar, och då har ni passerat 10000 inlägg!!! Det var längesen det var sån fantastisk aktivitet här, vad roligt! Har för mig att vi spräckt 12000 en gång...

Nu måste jag försöka sova, får jobba vidare på ikappläsningen i morgon.

Har jublat över ätna mackor på dagis, sena böjar - förlåt glada gubbar - i götet, många ägg i snigel-korgen och en bajsande Victor.
    Har varit ledsen över alltför sömnig televink, sjukliga Livia och Mindre, och okänsliga gyn-kommentarer.
    Stort grattis till alla födelsedagsfirare den senaste tiden.

Nu säger jag godnatt!

• Telis

snaily, jag fick något som heter amoxycillin, tror jag. Är det samma som kossorna får?

Sweet, efter vad jag har förstått så får man oftast inte livmoderinflammation av sig själv men att det är inte helt ovanligt efter en förlossning, att man gjort en skrapning, satt in spiral osv. Så det är nog ingen komplikation just vid kejsarsnitt utan när man har gjort nåt i dom regionerna överhuvudtaget. Det blir en vanlig kur på 10 dagar.

• Telis

Men var är alla människor? Är det helgdag och jag har missat det eller har ni bytt tråd utan att berätta det för mig, klockan är ju halv tio och det är alldeles tyst här?!

• Tinga

Tog alla ut sig igår kväll? Själv är jag hemma med två gnälliga host- och snorpellar idag, så jag återkommer när de sover middag.

EA - hur går det med huset? Spännande idag!

• Tinga

Telis - vilken otur med livmodrinflammationen, men bra att du gick till doktorn. Har Televinken varit vaken länge inatt också?

• Oupsie

Undrade också vad alla människor var, men jag hittade ingen ny tråd, så det kanske är många som tar sovmorgon idag.

Själv bestämde jag mig igår för att ringa på en jobbannons idag och har legat och snurrat hela natten och varit livrädd för att försova mig så att jag inte skulle hinna ringa innan jag ska på föreläsning. Sen när jag väl stigit upp tog det en timma innan jag samlat tillräckligt med mod för att ringa samtalet. Så var det upptaget, men nu har jag ringt och pratat i alla fall. *andas ut* Och jag känner mig inte helt nedslagen, som man lätt gör när den man pratat med berättar om hur fantastiskt kvalificerade alla andra som har ringt är, utan jag ska faktiskt se till att få in en ansökan.

PB, jag förstår hur du känner, det är så jäkla läskigt att söka jobb. Och skriva brev, och CV... Men hur läskigt det än är så känns det ganska bra när man väl har gjort det, tycker jag i alla fall. Styrkekram!

Telis, din stackare, livmodersinflammation . Hoppas att medicinen hjälper snabbt.

Tinga, inte kul med sjuka barn. Hoppas att de kryar på sig snart!

• Telis

Tinga, vad tråkigt att killarna är sjuka, särskilt nu när du ska vara ledig och bara ta hand om dig själv. Men det blir väl alltid så vid dagisstart?

Nu vaknar Televinken oftast varannan timme för att äta, ibland hinner det gå tre timmar men aldrig fyra som var standard förut. Och han är mycket piggare när han är vaken. Och omvänt är jag och Televinkenpappan glosögda av trötthet.

Idag blir det ny vägning på BVC, han borde ha gått upp tycker jag.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter