• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

Snyggt jobbat Oupsie! Det är jätteläskigt att ringa såna där samtal men vad man känner sig duktig efteråt. Jag ska hålla tummarna för jobbet!

• snaily

Telis
    Nej, men det är samma som hundarna får! Och det är helt ok att ge när man diar, förlåt, menar ammar.

• Oupsie

EA, spännande med huset! Hoppas att ingen annan lägger bud.

Snorkis, hur går det med dina utslag? Låter jättejobbigt. Har för mig att mamma berättade någon gång att hon också fick utslag när hon var gravid. Spännande med jobbet . Din nuvarande chef kanske kan erbjuda dig lite bättre lön eller så om han är rädd för att du ska sluta .

Angående din fråga som du ställde för ett tag sedan, jag har inte glömt bort den, bara när jag sitter vid BT just. Men nu ska jag svara. Julen gick bra, men det är skönt att veta att vi ska fira med min familj nästa år . Ibland mår jag bättre ibland mår jag sämre, det dippade ganska rejält efter nyår. Tror att det är ganska vanligt vid sådana tillfällen, eller som vid födelsedagar, det blir så påtagligt att ett ytterligare år har gått, eller ett helt decennium, och ändå har man inte "kommit någonstans" men nu börjar det kännas bättre igen. Jag försöker verkligen vara glad för det jag har, även om det inte alltid är så lätt. Nu tänker jag se fram emot att vi snart ska till London. Ska bli skönt att se någonting annat några dagar .

Muggles, skönt att ni trivs i huset! Ser fram emot bilder på huset, särskilt på den snygga tapeten .

• Oupsie
    Telis skrev 2010-01-26 09:49:51 följande:
    Snyggt jobbat Oupsie! Det är jätteläskigt att ringa såna där samtal men vad man känner sig duktig efteråt. Jag ska hålla tummarna för jobbet!
    Tack, det kan nog behövas några tummar . För helst ska man ha minst två års arbetslivserfarenhet inom samma område... Nåja, jag ska söka i alla fall så får vi väl se vad som händer. Det är flera tjänster så de kanske tar någon med erfarenhet och någon utan. De kan ju betala lägre lön till en utan erfarenhet, det kanske är en fördel?
  • Oupsie
    snaily skrev 2010-01-26 09:58:34 följande:
    TelisNej, men det är samma som hundarna får! Och det är helt ok att ge när man diar, förlåt, menar ammar.
    Hihi .
  • Lapinette

Morning girls,

Tittar in lite väl sent idag inser jag. Min chef är nämligen här så jag tog en låååång fika med honom i köket . Han är nämligen inte här så ofta eftersom han fortfarande behandlas, cancer.

Så vad har ni avhandlat här? Måste kika.

• Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-25 16:41:00 följande:
    AMvi var båda väldigt fula som barn, så blir Pricken söt redan som liten så kan det antingen bara braka utför eller bli ett halvdant resultat som hans föräldrar.
    Hihi, en kompis till mig hävdar bestämt att: "Är man söt när man är liten blir man ful när man blir vuxen. Och är man ful som barn bli man snygg när man blir stor".

Slutsatser som hon har dragit helt själv genom att titta på bilder på sig själv när hon var liten, där hon ansåg att hon var ganska söt, men hon är inte ful som vuxen så jag tror att hon har dragit lite felaktiga slutsatser...
  • Oupsie

Ore, trist med dina föräldrar .

BS, kämpigt att Iris är så trotsig. Och att Astrid bara vill vara i famnen.

Koko, välkommen hem. Hoppas att ni hade det bra på resan .

Tinga, vad snyggt ni har det . Men jag förstår vad du menade med golvet i köket . Smart att kunna gömma TV:n.

• Oupsie

Jag spammar tråden, kanske skulle väntat till nästa tråd så att den kan slå rekordet? Ser fram emot Ores trådstart !

• Lapinette

Telis - vad är det för komedicin du käkar? Är det pga kejsarsnittet?

EA - hur går det med huset? Ska ni börja buda igen?

Var det någon som såg det där programmet igår när de åker och letar efter någon familjemedlem som de inte har kontakt med längre? Jag råkade klicka över dit från CSI och herrejösses vad jag grät! Dessutom så var det en fd tränare från SATS som jag tränat mycket för som var en av brorsorna som åkte till Colombia och träffade sin mamma.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter