• FruTez

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!

    Tiden går fort när man har kul. Dax för ny tråd!!

  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!
  • Bauti

    Igår var vi på middag hos min svåger. Han är en super kock, 4 rätters med rätt vin till rätt rätt. Jag tog ju det underbara H2O med kolsyra i för att piffa till det.
    Var inte hemma förrän vid tolv. Han bjöd också på musik med sin nya alt saxofon.

    Tez
    Det är inte så lätt att sy just där A har skadat sig. Skinnet är redan så spännt och sträcker eller anstränger man sig förmycket går det lätt upp. Hoppas dom får plåstrat om honom ordentligt.

  • FruTez

    Frujj: I lördags förra veckan stod maken ute och sågade marktegel med en maskin, när den fastnade i stenen och slungades vidare mot makens ben. Där tog det stopp och maken fick åka in till akuten och sy några stygn och ta stelkrampsspruta! Allt gick väl, men som Bauti skrev, det är ett krångligt ställe vid vaden/smalbenet. Skinnet är redan spänt och tål inga rörelser...

    Bauti: Den där berömda H20 drinken känner jag till. Jag brukar ta en variant med en anings doft av citrus för att piffa till det, haha!

  • Frujj

    Tez: Ajajaj... men tur ändå i oturen att det gick såpass bra

    Har varit hemma hos kompisar i eftermiddag och en halvtimma efter att vi kommit in hos dem så upptäcker de att deras son har 39 graders feber. Skit... Förhoppningsvis inte svininfluensa men mina två små verkar ju ha en tendens att åka på all skit som går så nu är det väl bara att vänta in febern och vad det nu var han hade.
    Imorgon vaccination för W så hoppas vi "hinner" det innan han blir dålig (infektion i kroppen = ingen vaccination).

    Ni gravida: Ett trevligt alternativ när man inte får dricka vin och kanske tycker det är tråkigt med vanligt kran-H2O är Amé som finns på hälsokosten. Känns som nåt mittemellan kolsyrat vatten och läsk, inte så tråkigt som vatten och inte lika sötblaskigt som läsk. Dessutom är det i en glasflaska så det är lite festligare än kranvatten :)

  • FruTez

    Frujj: Håller tummar och tår att ni slipper svinis!!
    Tack förresten för dryckestipset! Själv är jag för tillfället helt såld på Bon Aqua Citron. Det är också ett mellanting mellan kolsyrat vatten och läsk.

  • Nibla

    Hej på er!

    Hemma igen efter en helg i Stockholm. Började trevligt, men avslutades på ett lite konstigt och krystat sätt.
    Ska förklara: Jag och en till kompsi, vi kan kalla henne Maja, åkte i bil upp till Sthlm för att hälsa på kompisen Lisa. Vi tre har hängt ihop sen mellan/högstadiet. På den tiden kunde Maja vara väldigt ostabil i humöret och bli jättesur helt plötsligt, som att vända på en hand. Nåt jag trodde försvunnit med åren.....nej då!

    På kvällen när vi var ute och åt vet jag inte vad det var som utlöste att Maja blev sur, men det blev hon. Kort i tonen, inte ett leende, sitter bara tyst och i princip bara svara på tilltal. Och om vi diskuterade nåt och hon inte höll med om det, så snäste hon bara. Skittråkigt!! Och som sagt, det som är mest irriterande det är ju att man inte vet varför hon blir sån. I alla fall, vi hade pratat länge om att gå till en speciell nattklubb, men när vi kom dit vara det jättelång kö och det skulle ta 1,5 timma att komma in. Ingen av oss tre var speciellt sugna på att stå i den kön så då skulle vi diskutera vad vi skulle göra då. Jag och Lisa sa att vi kunde väl gå till nåt annats ställe, en bar eller pub så man kunde sitta och tjöta. Då vill Maja åka hem och lägga sig, kl 23. Jäkligt trist...... Men vi åkte till ett hotell på Söder och tog en drink i hotellbaren (där jag för övrigt såg Calle i Idol, haha!) och sen åkte vi hem.

    Sen är Maja lite "snål" av sig, eller jag vet inte hur jag ska beskriva det. Inte så världsvan kanske. Med tanke på att hon sällan beger sig utanför Borås Kommuns gränser..... Det var dyrt när vi skulle äta lunch och middag, priserna på caféet var höga, och det var inte direkt lyxställen vi var på.
    Sen blir jag så irriterad på att man ska dela upp allt krona för krona. Typ som "Du betalade ju för min fika, men jag var ju skyldig dig 15 kr sen kaffet på Statoil, så jag drar av det. Men sen betalade jag ju bananerna på ICA, så jag drar av 5 kr så då blir det 10 kr va?" Jag är allergisk mot sånt!!
    Vi skulle dela upp bensinpengarna och innan vi åkte så hade bilen halv tank, så då sa vi att vi tankar och delar upp pengarna och lämnar bilen med halv tank istället för att räkna ut antal mil och vad bilen drar. (Vi hade en Dieselbil och jag har ingen aning om vad en sån drar per mil) Så vid sista tankningen tankade vi fullt. Jag var dock så kissenödig så jag gick in och kissade medan Maja tankade klart. När jag kommer ut säger Maja att hon glömde kolla vad det blev för belopp vi tankade för, men vi höftade på ca 250 kr. Sen när jag släppte av Maja kollade hon mätaren och sa "Ja, nu blev det ju lite mer än halv tank kvar.....". Alltså, vad kunde det handlat om? 30 kr?
    Då hade jag god lust att säga att jag skulle ta betalt för slitage på bilen samt chaufförskostnad eftersom jag körde hela vägen. Jag lät det rinna ut i sanden.......

    Nej, jag trodde verkligen att denna sidan hos henne hade vuxit bort, att hon blir plötsligt sur, men det hade den tydligen inte. Så jäkla barnsligt!

    Vi hade i alla fall en helg med många skratt, 7 timmars shopping och god mat! (Köpte inte en enda grej till Lovisa! Duktigt va?)

  • Ab fab

    God morgon
    fy så irriterande med sådana kamrater. Du o jag kan bilda klubb Nibla- har en sån i min bekantskapskrets- absolut in vän...

    Mönsterhjälp- jag skall sy upp en långklänning till nästa år (Riddarhuskalas i juni och bal i november)- är det någon som vet bra ställen att leta på?

  • Nides

    Hej hej

    Hoppas att alla har haft en mysig helg. I lördags så var vi en sväng på frölunda torg. Den nya delen är så fin. köpte en jättecool farfars hatt till O. Den är fortfarande för stor men vi hoppas att han ska växa i den till våren.
    Söndagen började vi med att O ville fira J på farsdag. hahhaha
    Sen tittade vi på en lägenhet. Det var den finaste lägenheten jag har sett. Vi måste bara få den. Så håll alla tummar att vi ska få den. Det är en trea på 103 kvm. Det är lite radhuskänsla med egen veranda och uteplats. Dagis finns precis utanför huset.
    Super stor kök och stor sovrum... Its a dream come true!!!

    Nibla, duktigt att inte köpa nåt till L!!

  • Ab fab

    vilken lägenhet Nides- låter underbart. Är det i närheten av där ni bor nu?

  • Nides

    Ab, japp det är i närheten. Så vi behöver inte lämna stadsdelen. Trivs så bra här!!!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!