• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Tausen

    Måste ju bara säga att det är roligt att dra skämt för långt.
    Först är det kul, sen är det rätt trisst, men sen blir det banne mig kul igen :)

    Vi ska inte ha barn med på festen. De får gärna vara med i kyrkan, men inte på festen.

  • maj2010

    Hej på er! Jisses vad ni skriver i den här tråden nu, jag hänger inte alls med! Har knappt haft tid att tänka bröllop på länge nu. Det är jobb, jobb, jobb, träning (har äntligen fått mitt feta arsle ur soffan och skaffat gymkort), smyckespyssel, stickning och resor som upptar all energi just nu. Jag som hade inbillat mig att jag skulle hitta en massa tid till att pyssla med inbjudningskort och sånt i höst... Men det kommer väl.

    Vi ska inte ha några barn med på festen. Vi tror barnen har det bättre hemma i lugn och ro.

  • Bettertogether
    anoli skrev 2009-10-15 10:13:48 följande:
    Hahaha, sällan man drar såna här skämt för långt då. Ser oss sitta om en vecka också "eller så kan man ju kasta"..;)Såg en tråd om barn på festen, hur ska ni alla göra med det?
    Skämt är roliga tills de dör ut av sig själv ;P

    På tal om dålig humor. Såg någon på senaste avsnittet av "sveriges fulaste hem"? Där dendär snickaren drog det ena dåliga skämtet om stuckatur efter det andra?! ;) sambon och jag satt och skrattade så vi nästan började gråta ;)
  • Sundance

    Bubblor är väldigt vackert. Ska kanske blanda bubblor och rosblad...

    Skrev tidigare i tråden om att jag hade hittat ett papper till inbjudningskorten men att jag var osäker på om det gick att trycka på dem. Tyvärr hade jag rätt i mina farhågor. Det gick inte så nu måste jag komma på nåt nytt. Det är ju ett vitt papper med präglat paisley-mönster, tror ni det kan bli snyggt att köpa ett sådant där vitt, fast lite transparent, papper och skriva på och sedan klistra på det vita? Vi vill så gärna skriva med röd text på vitt.

  • Lina o Peter

    Haha, ja sitter vi om en vecka och fortfarand ekommer på saker att kasta så har vi nog spårat ur rätt bra! haha!

    Vi ska ha med barn med på vigseln/festen, då vi har två själva och alla barnvakter är ju lixom med. hehe. Tror det blir bra för dem att ha lite andra barn och leka med, och så blir det ju lite motsägelsefullt att säga attvi vill ha barnfritt när våra egna är med, haha!

    Men om sen gästerna vill skaffa barnvakt för sin egen skull så är det ju inget vi lägger oss i, men i övrigt är barn välkomna. Men jag kommer även att göra klart att det kommer finnas alkohol med i bilden och jag personligen tycker inte man har med små barn, alltså 0-6 år t.ex, efter 21-22 iallafall, då folk kan bli lite runda under fötterna och spilla/snubbla osv. Men vi känner alla vi bjuder väldigt väl och det är inga som verkligen går in för att "supa" utan mer kanske blir lite smårunda som sagt.

    Tycker det är väldigt fult gjort när folk blir dyngraka på bröllop, hur kul är det lixom? Man får väl skärpa sig lite i vuxen ålder och veta när det är dags att sluta. Drick litegrann och ha kul, men inte bete sig som en fjortis och bara ösa i sig.. Som den reklamen för IQ eller vad det var på tv, jag hade varit så jävla förbannad om nån blir snorfull och börjar bråka på vårt bröllop. Som tur är vet jag att det inte kommer hända, men ändå.

  • Lina o Peter

    Der ät ju jättesnyggt! Jag har också sånt transparent papper hemma, kommer använda det till de få pappersinbjudningarna, blir så snyggt med sånt ovanpå mer präglat/färgat papper!


    Sundance skrev 2009-10-15 10:46:57 följande:
    Bubblor är väldigt vackert. Ska kanske blanda bubblor och rosblad...Skrev tidigare i tråden om att jag hade hittat ett papper till inbjudningskorten men att jag var osäker på om det gick att trycka på dem. Tyvärr hade jag rätt i mina farhågor. Det gick inte så nu måste jag komma på nåt nytt. Det är ju ett vitt papper med präglat paisley-mönster, tror ni det kan bli snyggt att köpa ett sådant där vitt, fast lite transparent, papper och skriva på och sedan klistra på det vita? Vi vill så gärna skriva med röd text på vitt.
  • majsan801

    Lina o Peter skrev 2009-10-15 10:49:17 följande:


    Vi ska ha med barn med på vigseln/festen, då vi har två själva och alla barnvakter är ju lixom med. hehe. Tror det blir bra för dem att ha lite andra barn och leka med, och så blir det ju lite motsägelsefullt att säga attvi vill ha barnfritt när våra egna är med, haha! Men om sen gästerna vill skaffa barnvakt för sin egen skull så är det ju inget vi lägger oss i, men i övrigt är barn välkomna.
    Vi har också 2 barn som kommer vara med på vigseln/festen men vi säger nej till andras. Skillnad på ens egna barn och andras ungar eller vad säger man.
  • Blivandefrueriksson

    gomorron, vi ska ha barn med lite svårt att begära att de ska hitta barnvakt på nyår.

  • Lina o Peter
    majsan801 skrev 2009-10-15 11:08:58 följande:
    Skillnad på ens egna barn och andras ungar eller vad säger man.
    Skriv inte det i inbjudan bara. haha! Nej bara skojar. Man ska göra precis som man vill. Mig stör det inte att gästerna har barn med sig, och MIN högst personliga åsikt är att det blir lite motsägelsefullt. Men det säger jag inte som kritik mot ert val, så jag hoppas du inte tar illa upp.

    Ni som ska ha med barn, hur gör ni rent praktiskt på festen?
    Jag har tänkt tanken på att ha ett barnbord bredvid det större borden i festlokalen, och de ska få egna "festprogram", eller ja, snarare pysselhäften + kritor. Fick ett superbra i Word av en här på BT som jag ska skriva ut på vanligt papper.

    Bättre de har nått att göra under talen och så.

    En kompis till mig var på ett bröllop där de hade ett extra rum som de lagt in madrasser och kuddar i, och ställt in en tv med dvd, så där fick barnen gå in om de ville och se på film och senare somna. Lite godispåsar och pyssel osv. Tror även de hade frågat en av fröknarna på barnens dagis om hon kunde vara med där inne under kvällen för ett par hundringar.
  • anoli

    Ja, jag är också i nå sådana film-tankar..

    Men jag vet inte riktigt hur man ska göra med de här lite äldre barnen, alltså typ trettonåringar? Om man nu får kalla dem för barn ;)

    Tror inte det finns nån möjlighet till extra rum i vår lokal, men gör det det så vore ju det kanon. Har inte tänkt att ha något särskilt barnbord för det är så spridda åldrar på de barn som kommer.. Men det där med pyssel o kritor lät ju roligt ju!

    Tror jag måste kolla igenom gästlistan o se hur pass många barn det verkligen blir samt kolla om det finns nå såna möjligheter i lokalen!

Svar på tråden Bröllop 2010 del8