• Fenixx

Bröllop 2010 del8

Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

• Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Bettertogether

På tal om grejer att kasta... (grejer låter ju lite våldsamt, men ni förstår vad jag menar ;) )

Först hade jag velat ha solrosfrön att kasta då vi hade solrosor i temat... Men sedan vi flyttade bröllopet till juni och därmed skippade solrostemat (fast jag fortfarande ska ha en solros i buketten).. Så nu siktar vi på kronblad från olika sorters blommor (typ rosor, gerbera) och också blomknoppar av brudslöja... eventuellt blandat med ris. Så passar det vårt färgglada bröllop och mitt yrke som trädgårdsmästare!! :D (ska det matcha hans yrke får vi väl kasta tangenter ;) )

• Bluebride

tangenter vore väl orginellt ha ha ha skulle vara rätt kul men det kanske är inte så kul att få sånt på sig beror ju på om det är datatangenter eller pianotangenter ha ha ha

Bettertogether skrev 2009-10-14 21:56:28 följande:
    På tal om grejer att kasta... (grejer låter ju lite våldsamt, men ni förstår vad jag menar ;) )Först hade jag velat ha solrosfrön att kasta då vi hade solrosor i temat... Men sedan vi flyttade bröllopet till juni och därmed skippade solrostemat (fast jag fortfarande ska ha en solros i buketten).. Så nu siktar vi på kronblad från olika sorters blommor (typ rosor, gerbera) och också blomknoppar av brudslöja... eventuellt blandat med ris. Så passar det vårt färgglada bröllop och mitt yrke som trädgårdsmästare!! :D (ska det matcha hans yrke får vi väl kasta tangenter ;) )
  • KatjaB

hahaha, tangenter

tror att blandingen av blommor blir väldigt fint dock att kasta.

På tal om grejer att kasta... (grejer låter ju lite våldsamt, men ni förstår vad jag menar ;) )Först hade jag velat ha solrosfrön att kasta då vi hade solrosor i temat... Men sedan vi flyttade bröllopet till juni och därmed skippade solrostemat (fast jag fortfarande ska ha en solros i buketten).. Så nu siktar vi på kronblad från olika sorters blommor (typ rosor, gerbera) och också blomknoppar av brudslöja... eventuellt blandat med ris. Så passar det vårt färgglada bröllop och mitt yrke som trädgårdsmästare!! :D (ska det matcha hans yrke får vi väl kasta tangenter ;) )
  • pandis81

vi kommer att ha hälften bubblor (med 2 duvor på) och hälften med bröllopsris (smälter sedan på backen och försvinner)
    Får man något över så kan man sälja det vidare.
    Det jag ska ha nu är bara en korg att ställa dom i.

• Bluebride

korgen har jag redan och är dekorerad, måste bara göra den finare invändigt så man inte ser alla ståltrådar från blommorna som jag dekorerat den med

pandis81 skrev 2009-10-14 23:10:28 följande:
    vi kommer att ha hälften bubblor (med 2 duvor på) och hälften med bröllopsris (smälter sedan på backen och försvinner)Får man något över så kan man sälja det vidare. Det jag ska ha nu är bara en korg att ställa dom i.
  • Lina o Peter
    Hahaha!!! ;-D Ja ska vi ha nått som matchar yrke/intresse kommer vi få blåmärken. Sambon är målare, så en färgburk i huvudet = AJ! Och jag so är mammaledig, men håller på med silversmycken kanske kan få lite kedjor kastade då, eller namntags..? Hihi!

Gud va kul att vara trädgårdsmästare! Jag har kollat runt överallt efter utbildning till det, men närmaste är utanför Gävle, vilket blir att pendla med tåg osv... Funkar inte nu när vi har småbarn osv, men kommer ha det i bakhuvudet i framtiden. Man kan ju faktiskt utbilda sig hela livet tack och lov.

I eftermiddag ska jag till farbror Doktorn och ta bort födelsemärke på kinden. Hua, tycker inte om sprutor, men nu är jag less på den där lilla utåtstånde pluppen mitt i ansiktet, den ska bort och hinna läkas fint innan det ska fotas på bröllopet!
  • anoli

Vet du 'Lina o Peter' nu när du skrivit att du ska ta bort en utåtstående plutt du har i ansiktet så vart jag också intresserad.. Så berätta gärna hur det gått! Har en jag med som jag stör mig lite på.. Lycka till!

På tal om sysselsättningar så är såväl jag som sambon studenter, o böcker i huvudet är väl ingen hit det heller ;) ..Fast det slog mig precis att jag tar ju faktiskt examen i jul :O Ser liksom mig själv som student.. Det är ju jag! Aja, lite livskris så här på morgonkvisten ;)

• KatjaB

jag har också tagit bort födelsemärken tidigare, fast på bröstet. Där och på halsen ska det tydligen vara svårt att inte få ett ärr, så mitt putar ut nu med, men det ser bättre ut än vad det gjorde innan. Om det är så att man riskerar få fula ärr istället skulle jag nog kolla vad en plastikkirurg tar för det, läkargruppen, som jag gick till var sådär.. stygnen gick upp och fick värsta ärret (fast det var i ljumsken)

• Fenixx

vi hade tänkt att haft kanske solrosfrön eller vetekorn för gästerna att kasta för att få ännu mer i temat.

men nu när vi ska vara på en fästning som besöks av många folk så vet jag inte om man får det. får ta och fråga nån dag. annars får det väl bli lite bubblor. blir väldigt fint på kort.

har varit på några med bubblor. på ett av dem så tog jag ett jättefint kort när paret står ihop utanför kyrkan och så har 2 bubblor gått lite ihop som ringar framför dem.

Svar på tråden Bröllop 2010 del8