• Fenixx

Bröllop 2010 del8

Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

• Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • anoli

'Humlan66' Det var rätt länge sen jag var in i föreningshuset nu. Men vad jag minns så är det superfint :) Dubbeltrappor som leder upp till "festvåningen".
    Kruxet är ju att du måste vara familj med nån som jobbar på Korsnäs alt. arbeta på Korsnäs själv för att få boka. Som jag förstått så är de rätt hårda på det?!

Gällande toakorg så funderar jag med på om vi ska ha såna. Min tjej tyckte det var en så rolig ide på det bröllop vi var på sist. O jag är ju inte den som tackar nej till lite extra pyssel ;)

• Tausen

Jag har varit helt emot "toakorg", men det är kanske en ganska bra idé trots allt. (Nu när jag insåg att man inte behöver göra 90 stycken)
    Det känns ju självklart vad man har på damernas: huvudvärkstabletter, tamponger, kam, genomskinligt nagellack, nagelfil, halstabletter m.m.
    Men vad har man på herrarnas. Kom till huvudvärkstabletter, wax?, mer då?

• Bettertogether
    Tausen skrev 2009-10-16 11:21:56 följande:
    Jag har varit helt emot "toakorg", men det är kanske en ganska bra idé trots allt. (Nu när jag insåg att man inte behöver göra 90 stycken)Det känns ju självklart vad man har på damernas: huvudvärkstabletter, tamponger, kam, genomskinligt nagellack, nagelfil, halstabletter m.m.Men vad har man på herrarnas. Kom till huvudvärkstabletter, wax?, mer då?
    ...tops, säkerthetsnålar, ett par strumpor (?!), kanske också hårgel... halstabletter där också.
  • anoli

Äsch, vi kommer ha mixade toaletter tror jag. Eller kom på nu att jag inte vet hur det ser ut i lokalen.. Men tänkte så iaf. Så då kan man ju ha samma på båda!

• KatjaB

visserligen är det ju mitt i sommaren men jag tycker jag blir så svettig om fötterna om jag har bara fötter i skor, och en strumpa av de slag som är av nylon och inte har något skaft är ju skitfula, så det blir nog stayups. Vill inte heller se ut som "kassler i nät"
    Men Jag kan tycka att de med klister ibland sitter så tight så man inte får alltför snygga lår i dem, så jag kommer ha stockings som jag fäster med strumpeband. Hade ju tänkt ha en korsett och då fästa hållarna i den, så slipper man ha en strumpebandshållare också runt midjan.

Är det nån förresten som hittat stayups/stockings i ivory? Tycker det bara finns hudfärgade eller vita eller svarta

• EåN2010

"kassler i nät" vilket roligt uttryck.. har aldrig hört de tidigare...
    jag gifter mig i april å jag kommer nog vara barfota i skorna...
    vill nog inte ha de ena eller de andra..
    å sen har min kille beställt 12 grader varmt så jag klara mig nog... hihi

• Blivandefrueriksson

Här blir det strumpbyxor el tom med långkallingar, finns det sexiga tror ni? Kanske skulle fixa försvarets med rövlapp.

tausen jag gör med hål i de men klister kant för att va som du på den säkra sidan.

• EåN2010

Blivandefrueriksson: ska du gifta dig på nordpolen?

• KatjaB
    Blivandefrueriksson skrev 2009-10-16 13:34:26 följande:
    Här blir det strumpbyxor el tom med långkallingar, finns det sexiga tror ni? Kanske skulle fixa försvarets med rövlapp. tausen jag gör med hål i de men klister kant för att va som du på den säkra sidan.
    det finns ju leggings o Åhlens hade tidigare långkallingar i vitt med hjärtan på
  • EåN2010

HJÄLP!!!!
    jag har fått ett problem som jag verkligen inte vet hur jag ska ta mig ur... hoppas ni kan hjälpa mig!!
    Så här är de... jag har en kompis som jag självklart ska bjuda på bröllopet och hon hade en kille å de hade varit tillsammans i typ 1år när jag å min m2b bestämde att vi skulle gifta oss å nu är de slut mellan dem... Då tänker ju jag ja okej då kommer hon själv... nej nu säger hon att hon kanske tar med sin syster i stället... som jag aldrig har träffat... vad ska jag göra? ska jag bara aceptera att hon tar med nån ny eller ska jag bara säga nej du får komma själv eller inte komma alls?

Svar på tråden Bröllop 2010 del8