• Fenixx

Bröllop 2010 del8

Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

• Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Bettertogether

...och förresten.

Vad tror ni på en matbudget på cirka 9? per person.. hemlagat alltså. Och endast enkel förrätt och varmrätt m nypotatis och något kött (+ sallad)?

• Lina o Peter

Låter som en kanonbudget! Hamnar ungefär där själv.

Vi kommer ha en buffé (medelhavsbuffé tror jag), men göra det själva tillsammans med en kompis syster, *peppar peppar* då hon gjort bröllopsbuffér mm. förut. Så vi handlar mat på Axfood (sambons företag har konto där) och hon beräknar matkostanden på ca 6-8000 kr. Vi blir ca 80 pers, så ja, ungefär en hundring per person blir det. Plus tårta, kaffe och avec då, så lite mer blir det om man räknar totalt.

Enligt min budget är festen det absolut dyraste.... :P Vi har en total budget på ca 35 000:- och bara middagen/festen går på 17 000 :- av den. (inräknat lokalhyra, dj, mat, dryck, tårta osv. Resten är fördelat på kläder, ringar osv.

Alla jag pratar med tycker det är billigt, men jag tycker det är sjukt dyrt, kan inte fata att EN dag ska kosta så mycket... Men samtidigt är det ju DEN dagen, Vi kommer "ner" så pass mycket för att vi har bra kompisar med väldigt passande yrken.

Så jag är också stressad över pengarna. Jul och nyår kommer, vår elräkning kommer bli hög igen och jag är mammaledig just nu. :P Så lite tajt är det ju. Men vi har sparat en del, så vi har lite mer än halva budgeten klar just nu. Tror det kommer fixa sig, men man får slå sig på fingrarna när man är på stan..

• KatjaB

Beror ju helt på vad ni ska ha för mat. Min kusin hade bröllop med 80 gäster och hade kall somrig buffé, de hade lagt 3000 kr på maten (inte dryck och tårta inräknat)

blivandefrueriksson: åh vad gulligt av din mormor Förstår att du känner dig alldeles lyrisk nu.

Gjorde ett riktigt kap nu, hittade annons på tradera med 20 000 diamantkonfetti som jag lade bud på, så nu är de mina för 250 kr. Najs! Trodde vi skulle få lägga mycket mer på sånt.

• Blivandefrueriksson

Vad gulligt sånt värmer en om hjärtat när man ser sånt.

Bettertogether skrev 2009-10-18 22:28:31 följande:
    Ni ska tro att det gladde mej när jag hittade min fästman på youtube... letandes efter låtar till bröllopet! :D En sånt litet engagemang kan betyda så mycket!
    Katja härligt, blir dte några över så är det bara att skicka hit

Letar ännu förgäves efter stämplar, har iof hittat 2 men de är på 2 olika sidor alltså 2 frakter. Vill gärna hitta från samma sida men det verkar lönnlöst.
  • KatjaB
    Blivandefrueriksson skrev 2009-10-19 10:43:07 följande:
    Katja härligt, blir dte några över så är det bara att skicka hit Letar ännu förgäves efter stämplar, har iof hittat 2 men de är på 2 olika sidor alltså 2 frakter. Vill gärna hitta från samma sida men det verkar lönnlöst.
    ja, kollade först på dem från myheart.se men tänkte att en påse blir på tok för lite (350 st) men på tradera fanns massor med billiga så jag tänkte att bättre för mycket än för lite och budade på den med mest

försöker också hitta saker från samma sidor så man slipper en massa extrea frakt, om det nu inte är så att man väldigt gärna vill ha något specifikt.
  • Sundance

Det där med lokal hade vi också sjukt svårt med. Vi ville ju ha en maffig, elegant lokal (typ slott eller herrgård) men de var ju så himla dyra att hyra. Så hur jag än vände och vred på det hittade jag inget som passade. Men så såg jag en bild på en fin lokal och när jag skulle visa den för m2b kom jag inte ihåg adressen på hemsidan och kunde inte minnas vad det var för ställe och då hade jag sökt på hela skånes slott och herrgårdar i typ 2 timmar, så ni kan tro att jag letade hela internet runt för att hitta den igen. Till slut insåg jag att jag hade skrivit ner Ellinge slott i blocket och tom gjort ett hjärta i kanten. Ibland är man duktigare än man tror .

Detta hjälper ju inte dig Humlan men jag förstår i alla fall din frustration. Lokalen var det första vi kollade efter och redan där hade jag lust att ge upp allt ihop

• pandis81

vad e det för stämplar du ska ha???

Blivandefrueriksson skrev 2009-10-19 10:43:07 följande:
    Katja härligt, blir dte några över så är det bara att skicka hit Letar ännu förgäves efter stämplar, har iof hittat 2 men de är på 2 olika sidor alltså 2 frakter. Vill gärna hitta från samma sida men det verkar lönnlöst.
  • pandis81

var det här som någon skrev ett recept på krämig pasta sallad åt mig,

jag skrev av det men nu har dottern kastat pappret och jag står utan receptet igen.
    Kan du skriva in det igen.???
    Kommer ju inte ihåg om det var här

• Humlan66

Idag har jag vart och LETAT efter en lokal folk pratat om men inte kommit på namnet på men jag HITTATDE den , och den är stor och ligger vid vattnet. Men det är ju mycket som behöver göras i den lokalen för att få den som vi vill. Fast en sak i taget ;) så vi har mejlat och frågat vad den kostar sen får vi se vad nästa steg blir

Svar på tråden Bröllop 2010 del8