• Fenixx

Bröllop 2010 del8

Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

• Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Lina o Peter

Jag tror jag kommer skippa strumpbyxor eller stay ups och vara barbent! Men ska prova skorna först och se om de skaver, vill ju försöka gå in dem innan dagen D också.

Men blir det så blir det stay ups, tycker alla strumpbyxor sitter åt så djäkla mycket i midjan, blir ju världens valkar på min otränade mage ju! För övrigt kallat "kassler-effekten".

Men håller med om att stay ups inte heller är skönt då de skaver på andra otänade ställen.. :-P Och så släpper ofta klisterremsorna tycker jag! Får ha med sig extra om inte annat. Eller köpa strumpebandshållare och stockings.

Tips! LÄS på förpackningarna så ni köper rätt. Vet många (inklusive mig själv) som köpt sk. stockings, alltså stay ups utan klisterkant och då blir det lite galet om man inte har en strumpebandshållare då... Likadant åt andra hållet, har man strumpebandshållare ska man inte köpa dem med klisterkant då de ofta är så tjocka att det inte går att knäppa med de små spännena.

• Bettertogether

Lina o Peter skrev 2009-10-16 10:30:33 följande:

Jag tror jag kommer skippa strumpbyxor eller stay ups och vara barbent! Men ska prova skorna först och se om de skaver, vill ju försöka gå in dem innan dagen D också. Men blir det så blir det stay ups, tycker alla strumpbyxor sitter åt så djäkla mycket i midjan, blir ju världens valkar på min otränade mage ju! För övrigt kallat "kassler-effekten". Men håller med om att stay ups inte heller är skönt då de skaver på andra otänade ställen.. :-P Och så släpper ofta klisterremsorna tycker jag! Får ha med sig extra om inte annat. Eller köpa strumpebandshållare och stockings.Tips! LÄS på förpackningarna så ni köper rätt. Vet många (inklusive mig själv) som köpt sk. stockings, alltså stay ups utan klisterkant och då blir det lite galet om man inte har en strumpebandshållare då... Likadant åt andra hållet, har man strumpebandshållare ska man inte köpa dem med klisterkant då de ofta är så tjocka att det inte går att knäppa med de små spännena.
    Ah, bra tips för en ovan! :D
  • Bettertogether

Suck, nu måste jag gå ut i regnet bara för att rasta hunden... Morr! Jag ser fram emot att bo i ett egnahemshus där det finns staket runt hela gården så hunden får springa ut och göra sina egna behov sålänge jag står på terassen (under tak!) och ser på :P :P

• anoli

Tror jag med ska vara barbent!
    Men får väl se.. lär ju säga att jag tycker det är ganska hett med stay-ups så vore ju lite roligt för den sakens skull :)

• Lina o Peter

Ofärgat nagellack är kanon för att laga eventuella hål i strumpbyxorna/stay upsen. Stoppar att de rispar upp sig.

Kanske bra att be tärnan ha med sig i sin väska?

Eller ha i en sån "secret box" inne på toan för de som tänkt ha det. Jag ska ha en liten rund ask med lock inne på toaletten med lite genomskinligt nagellack, nagelfilar, plåster, alvedon och samarin,nån binda eller tamponger kanske. Inga kondomer osv... Det kan man ju fixa själva. Även kallat toakorg, men det ordet är ju så fult....
    Men jag tror det kan uppskattas av gästerna. Och det är ju ingenting som kostar nån större summa heller, och det som blir över är ju bara att stoppa hemma i husapoteket ändå.

• Lina o Peter

Ja det är sant, stay ups är ju rätt hett, min sambo gillar det med.

Men man kan ju också dra på sig nått sexigare i badrummet på hotellet sen, om man inte däckar på sängen det första man gör då. haha!

• Tausen

haha nu fattade jag detta med toakorg, jag har liksom fått för mig att folk har tänkt ge en sån korg till varje person. Kan ju tillägga att jag inte alls fattade vitsen :) men nu är jag med på noterna..guud vad fånigt tänkt av mig..haha

Jag tänkte inte heller visa mina underkläder för min m2b innan brölllopsnatten eftersom han kommer ha sett allt annat.
    Så det blir korsett, stay up, strumpebandshållare - hela kittet.
    När det gäller stay ups så tycker jag att de med klisterremsa är bäst eftersom de andra ser lite konstiga ut på, de dras ju liksom upp i en spets där de sitter ihop med strumpebandshållaren och råkar den lossna så ligger de snabbt som tusan i en hög vid foten.
    Däremot så kommer jag klippa ett litet hål där klistret är som jag kan färsta i istället. Dubbel säkerhet :)

• Humlan66

anoli

Korsnäs va jag in i en gång för flera år sedan, men jag kommer inte ihåg hur det ser ut där inne ? Inte så att du har några bilder att visa ?

Vi har prel bokat soldathemmet, men jag känner mig inte nöjd med det för jag tycker rummen är så småa och helt hade jag velat haft en liten scen

det är ruskigt svårt med lokaler häromkring tycker jag :-s

• Humlan66

Jag tror jag kommer att ha stay ups fast det är sommar, för det är inte roligt med svettiga klibbande lår heller, och sen förebygga ev skoskav

Sen skulle man kunna kalla toakorgen för servicekorg istället *L*

• Bettertogether
    Humlan66 skrev 2009-10-16 11:14:12 följande:
    Sen skulle man kunna kalla toakorgen för servicekorg istället *L*
    ...eller "ICE-korg". (In Case of Emergency-korg) ;)
Svar på tråden Bröllop 2010 del8