• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

    Telis - förstår till fullo och gruvar mig över den dagen då vi kommer att sälja vår lägenhet.

  • Lapinette

    Förresten förstår din kluvenhet till flytten. Jag som hela tiden sitter och tittar på hus men som inte ska flytta än på ett par år tycker att det är lätt att titta, drömma och tjata (lite ) men sen så trivs jag så himla bra i stan. Sådana saker som är så nära, enkelt och smidigt kommer inte alls bli lika självklara inslag om vi flyttar ut.

  • nennesjuttioåtta

    AM
    hur får du ramar runt bilderna? Gör du det själv eller kan man välja det?

  • Telis

    Lappis, ja det blir minst en visning till. Kanske även två, det var visst någon som ville ha en privat visning på onsdag. guud, vad det ska bli skönt när man kan få sunka ner plejset igen.

  • Liten med Mindre

    Telis - Menar du att ni måste hålla fläckfritt tills dess?? Jösses! Heja er!

  • fru AM

    HAr jag ramar runt bilderna? Var då? i galleriet eller på bloggen eller var?


    nennesjuttioåtta skrev 2009-10-26 11:50:18 följande:
    AMhur får du ramar runt bilderna? Gör du det själv eller kan man välja det?
  • fru AM

    Om du menar på bloggen så beror det nog på att min bakgrund är rosa. Du har nog också ramar men eftersom du har vit bakgrund så syns de inte ...?


    nennesjuttioåtta skrev 2009-10-26 11:50:18 följande:
    AMhur får du ramar runt bilderna? Gör du det själv eller kan man välja det?
  • BrudSommar2006

    Tack, nu har jag länken till Nennes blogg, vilken lättnad!

    Nu ligger Iris hemma och sussar sött efter en förmiddag på äventyrsleken, hon hade tydligen varit minst att klättra högst upp och åka stora rutschkanan ner så alla de andra barnen hade stått bakom henne och köat snällt medan hon kämpade på med att klättra upp och sedan hade hon kastat sig utför med ett glädjetjut varje gång. De hade missat två bussar hem för att maken inte fick henne därifrån och bussarna gick bara en gång i halvtimmen så han hade fått köpa varmkorv åt henne där eftersom han inte fick hem henne i tid att laga lunch. Skönt att maken tar med henne på sånt där för själv orkar jag inte!

    Har just insett att min chef är borta hela den här veckan och nästa, tjoho.

  • nennesjuttioåtta

    Am,
    ja på bloggen. Har för mig att Sweetstreet också har ljusgrå ramar runt sina bilder. Eller det kanske blir så? Tycker det är lite svårjobbat med layouten...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor