• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Hattis

    Kängu - spännande med jobbintervju! Håller en tumme för imorgon!

    PB - 03:50!!! Det tidigaste jag regelbundet ställt väckarklockan på var 04:45 och det tyckte jag var förskräckligt.

    Angående vaccinering så har jag en stilla önskan om lite klarare besked. Om man nu inte ska ta det före vecka 20 om man är gravid och mot förmodan skulle lyckas bli det så vore det ju inte så lyckat att vaccinera sig om några veckor, särskilt som det (kanskse?) ska vara två doser med tre veckors mellanrum. Tycker inte att jag är så petig annars, dricker alkohol mellan äl och mens etc, men just att vaccinera sig känns lite tveksamt. Om det inte vore för dessa funderingar så skulle jag inte tveka alls. Hm.

  • Fru FruLLan

    Hejsan älsklingar
    har varit inne och läst en dhel del förrra veckan men hinner inte skriva... varför? fattar inte. Tiden rinner iväg....

    men hinner inte skriva nu heller
    vin och kronärtskocka och mys med mamma
    inte helt fel.

    Stora pussar, riktigt blöta och sliskiga till alla.
    Särskilt om nån känner sig låg eller nere.
    PUUUUUUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

  • BrudSommar2006

    Hej FruLLan! Förutom att maken har åkt till Norge på konferens i tre dagar så att jag är ensam här med Iris så är jag på riktigt gott humör efter 4D-UL idag så just nu finns det nog de som är mer nere än jag. Men kul att du tittar in i alla fall!

  • Hattis

    Tack Vickan för bra länk, har mest kollat landstingets och Socialstyrelsens info och inte hittat lika bra. Hakar upp mig på det som skrivs angående risker att osäkerheten anses vara mest betydelsefull under första trimestern då fostret är mest känsligt. (obs här totalt ryckt ur sitt sammanhang). Jag som vaccinivrare kommer nog att få lite svårt att förklara mig på jobbet "jo jag anser att man ska vaccinera sig pga det och det, men jag eh, avstår nu och tar det senare". "Varför då?" Ridå.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor