• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

    EA
    Jojomen visst åt jag Pergo, antagligen därför som ÄL kom ovanligt tidigt (dag 16) men min kropp verkar ju helt osamarbetsvillig hur man än gör

    Ore
    Skulle nog också vara ganska så skeptiskt inställd till syrrans val om jag var du!

  • Fru E

    Snaily-men med Pergo borde din kropp fatta att lutealfasen ska vara längre, märkligt! Vilken dag är du på nu?

  • snaily

    Märkligt va? Min kropp i ett nötskal... (oj vilket stort nötskal som behövs!!) Dag 27 idag och tanten står och funderar på om hon törs komma in nu när vi skaffat en sån farlig vakthund. Jag spår att hon kliver över tröskeln imorgon.

  • MSW

    Hej alla glada och ledsna!

    *strör ett gäng kramar omkring mig*

    Telis: Jag vet inte om det är till någon alls hjälp (förmodligen inte) men jag tycker att dina funderingar verkar väldigt vettiga, och sådana som de flesta har, jag hör inte rädslan igenom dem riktigt.. Låter mer som att du behöver mer information!
    Och känner igen resonemanget med att sjukvården faktiskt bör veta!
    Särskilt första gången vet man juh inte alls vad man vill och "behöver"... Hoppas du förstår att jag inte på minsta vis vill förminska din rädsla (som jag juh vet att du har)!

    Bs: Skönt med Iris humör!

    BF-lista
    Ore 13/11 2009
    BS 18/1 2010
    Telis 22/1 2010
    Vickan 17/2 2010
    Liten 5/3 2010
    Vänner 19/3 2010

    Och nu går jag över till mig själv.. Känner att det mest blir det när jag är inne så sällan och skriver! Kommer juh inte ihåg allt man vill kommentera!
    Jaja, håller på med en delkurs som kallas akademiskt skrivande och retorik, och den känns riktigt överjävligt jobbig! Efter varje pass så känns det som man inte fattar någonting och att det aldrig kommer att funka! Jaja.. Vi har ett par inlämningar på oss, så tillslut ska det väl bli bra, men det är så tråkigt att tryckas ner i skosulorna efter varje tillfälle!
    Och angående operationen så känns det riktigt jobbigt! Var relativt lugnt när jag fick brevet, möjligen lite mer nervositet inför själva operationen.. Men sen har det blivit värre och värre för varje dag! Men samtidigt känns det som att det ska bli så skönt att slippa gå och fundera på den mer! Förhoppningsvis finns juh inte ens problemet kvar sedan!
    Så länge det inte blir några större komplikationer kommer jag nog inte behöva missa så mycket i skolan heller!

    Nahe, nu ska jag krypa ner i soffan och njuta av att A ligger och sover och att maken är på hockey!

    Puss och kram!!

  • Fru E

    AM-tack för rådet om galltvål, nu är jackan som ny och jag kan sluta nojja (maken var mer än lovligt irriterad på mig igår när jag titt som tätt kommenterade att jackan var mörk på vissa ställen när den var blöt )

  • snaily

    Ja, okeeeeej då EA Fast jag slarvade lite med uttrycken, LH-stegring var dag 16 så ÄL var troligen dag 17, och tidigare idag trodde jag att tanten anlänt på riktigt vilket skulle ha blivit 10 dagars luealfas. Men ändå - jag tänker inte känna mig helt nöjd förrän jag kan uppnå det där optimalt normala 14 dagar. Och jag är INTE nöjd med att det spottas före mens. Men men, inget av det spelar väl någon roll längre för ska det bli nån bebis gjord här ska det tydligen vara genom ivf!

    Ska läsa den där tråden nu, verkar underhållande!

  • Ore

    Jag förstår till fullo att de vill ha barn, det är inte det. Förstår också att de inte skulle vänta i all evinnerlighet... Men som det är nu, blev hon gravid 4 månader efter att de blivit ihop. Och det lät på dem som att det var planerat. Och i en normalt funtad människas huvud, så borde man ha insett att "mina första två förhållanden, där jag blev gravid några månader efter att vi blev ihop, funkade ju inget vidare. Kanske inte ska göra samma misstag igen?"

    Ev också inse att "hmm, kanske bättre att vänta tills vi har köpt ett hus" samt "kanske inte är superlyckat att vara i sjätte-sjunde månaden, vara nyutbildad och söka jobb inom vården"... Ett HALVÅR till hade kunnat göra stor skillnad i samtliga dessa avseenden.

  • Fru E

    Snaily-håller med dig om spottingsen, jädra onödiga de där!!!

    Hehe den tråden är helt underbar!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor