• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2009-10-16 15:40:05 följande:
    Nej, vad säger ni? Dags för lite schlager????
    japp! med urusel ljud och bildkvalité... toksvensk sommar..

• nennesjuttioåtta

*fjäderboa och glitterspandex*

• viktualia

EA&MJ skrev 2009-10-16 15:40:22 följande:

Måste säga att jag inte trodde att han skulle vara så duktig som han är
    Det handlar mest om att ge sig den på att lyckas. Själv bantade jag bort 24 kg på 7 månader under andra halvan av 2007. Fortfarande störtnöjd över detta!! Nu har jag gått upp en del, som inte har med graviditeten att göra, men då vet jag ju också hur jag ska bete mig för att fixa det när Trollet är ute!
  • BrudSommar2006

Vi har ropat in rätt många tavlor på auktion, vi (läs jag) gillar ju oljemålningar med guldram, oftast är det inte tavlan utan ramen som är värt något. Sedan har vi en del ärvda tavlor också men i ungefär samma stuk. Här kommer inget modernt upp på mina väggar faktiskt. I Iris rum har vi lite blandad kompott med foton och tavlor, men hittills inga oljemålningar, haha.

Telis, bara en sista sak, jag är inte helt övertygad om att de vet vad som är bäst för dig faktiskt, de bara kollar så att barnet mår bra, i övrigt kan de ju inte veta hur ont du har eller hur du känner så man måste nog vara beredd på att säga till. De frågar väl hur du mår men de slänger nog inte fram hela bedövningsarsenalen och ber dig välja direkt, inte där jag var i alla fall, även om de var hjälpsamma i övrigt.

• Fru E

Vickan-visst är det så! Jag tror att maken behövde ha den här tävlingen med sina kollegor för att vilja och inte bara mitt tjat eller peppning

• BrudSommar2006

Vickan, du är duktig du, själv vet jag hur jag ska göra men inte blir det av för det.

Nehepp, nu måste jag hämta Iris.

• viktualia

EA - tjat och peppning från min kära make funkade INTE på mig heller. Jag blev bara Vickan Tvärtemot av sånt. Jag lyckades bara tagga igång och nu vet jag att det inte är oöverstigligt på nåt sätt... det hör till saken att jag varit lagom överviktig hela mitt liv så det var ingen plötslig uppgång som låg bakom det där rycket. Dessutom känns det hemskt bra att inte ha börjat nån graviditet på 95 kg till mina 1,64 m.... nu startade jag graviditeten på drygt 20 kg mindre!

• viktualia

(galet nog JOBBAR jag faktiskt mellan pladdret här.. hihihi.. lite drink och schlager och sedan är man ju nästan i form*

• nennesjuttioåtta

(galet nog SURFAR JAG PÅ FL jag faktiskt mellan pladdret här.. hihihi.. lite drink och schlager och sedan är man ju nästan i form*

• viktualia

men Nenne... är det en bra sysselsättning?!?!

*tittar upp från högar av tokbyråkratisk text*

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor