• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

Telis - maken har en uppgift under förlossningen - att se till att du får det du behöver.

Du har fullt upp med förlossning som inte är din starka sida, då får han nog gaska upp sig och ha fullt upp med kravställande och annat som inte är hans starka sida. Nån utmaning ska de ha de små männen... Fast det krävs ju att han sätter sig in i vilka krav han kan/ska ställa...

Telis igen - när flyttar ni in i huset?? När är det försäljning?

Ego :
    Åhå - snart är det fredagfika!!! Och jag längtar hem till familjen! De var så mysiga i morse! Mmmm! Ska dessutom baka tårta (det blir kokosvarianten) så jag kanske får slicka skålen!!!

• BrudSommar2006

Telis, jag är inte heller bra på att ställa krav men ett tips är att ni nog måste tuffa till er lite oavsett val av förlossning! Själv ska jag också öva på det för det kunde nog ha varit lite bättre på den fronten förra gången för mig också. Maken är bra på att ställa krav men då gäller det ju att jag talat om för honom vad jag vill vilket jag inte riktigt visste innan förra gången.

Nej men vi skulle ju inte prata om det här, vad ska vi prata om nu?

Jag har redan klagat över sömnbrist, kan väl säga att Iris skötte sig nästan exemplariskt i morse och var väldigt trevlig som omväxling!

• Liten med Mindre

BS - men visst är det skönt att få vädra lite gnäll också?

Tänkte jag bara skulle vara lite annorlunda mot vad jag brukar - och sprudla lite försiktigt när jag är uppåt och sover gott.

• fru AM

BS: kul att Iris var en trevlig Iris i morse! KAnske börjar hon växa ifrån trotset eller vad vi ska kalla det!? Livia är mycket mindre sådär nu än innan sommaren/i somras.

• Liten med Mindre

Skoj att Iris hade en bra morgon. Fick hon lite beröm för hur kvick och snabb och bra hon var?

Äsch - jobba lite nu kanske. Det är såååå kul att granska konstruktionsritningar. Men mentorn min tycker att det måste göras och ingår i nya jobbet. Gilla läget!
    (Fast jag får ju chansen att med chefens gillande hitta andras fel...Sadistiskt!)

• Snorkfröken77

BS - du är ju för rolig! Jag älskar slutklämmen: Ja, inte för att jag vill klaga på det här med sömnen men eftersom det togs upp så...

Sitter här och är vansinnigt mätt efter ett onyttig Max-mål, fick smygknäppa upp byxorna så jag inte oavsiktligt skadar någon med en ivägskjutande knapp från mina byxor Jag skulle ju hålla igen, det går sådär, jag är SÅ hungrig hela tiden. Måste skärpa mig!

• viktualia

Snorkfröken - här skulle det nog också blivit en Max-lunch om inte bilen hade varit på vift... borde inte.. men är lite avis på skärpmaten

Ego - det här med att jobba hemifrån är SVÅRT.. får nog göra ännu mer noggrann planering inför nästa veckas försök... har tappat tråden och klockan är ju bara halv två... och sen ska jag tidrapportera detta med gott samvete.. svåris!!

• Snorkfröken77

Vickan - Jag sitter också med tidsredovisningen nu och försöker komma på vad jag gjorde igår, dåligt när man inte skriver upp samma dag, usch...

• viktualia

Snorkis - jag är så odräglig att jag brukar göra en skiss i tidrapporteringssystemet varje måndag morgon - ofta har man ju ett hum om vad som kommer att hända under veckan. Och som pendlare har jag rätt fasta tider dessutom. Men nu tog jag med mig en hel hög arbetsuppgifter så nu kommer jag att få justera just fredagen ganska mycket...

• Telis

Okej, nu vill jag verkligen inte prata om förlossningar längre, särskilt inte min. Men en sista sak:

fru AM skrev 2009-10-16 13:11:49 följande:

Tror du inte att han slår näven i bordet när det kommer till kritan på förlossningen?
    Nej, det tror jag absolut inte. Han är inte, tack gode gud, en man som slår näven i bordet.

Han kommer att vara en fantastisk tillgång under vilken förlossning det än blir men det är j*vligt svårt för honom att ställa krav åt mig när jag inte ens själv vet vad jag skulle ställa för krav eller om jag ens *vill* ställa några krav.

Jag gillar inte ordet krav, jag kan ha önskemål, synpunkter och en vilja om hur jag vill att det ska bli men i slutänden hoppas jag att sjukvårdspersonalen är den som har den medicinska kunskapen om vad som är bäst för oss.

Och jag är säker på att både han och jag kommer att överleva förlossningen, oavsett vilken det blir, och oavsett om vi kan eller vill ställa några krav eller inte.
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor