• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Telis, både aptit och sömn har jag redan tappat!!!

AM, just det, grattis till paraplystället, fast jag lyckades tyvärr inte att få länken att fungera igår men jag kanske gick in för sent.

• Liten med Mindre

Telis o BS - jag har sovit som en prinsessa två nätter i rad, efter att ha kört lite gravidyoga. Sammanträffande? Lite pinsamt är att jag också har träningsvärkt/stel i rygg o nacke av de till synes banala rörelserna...

Appropå tappa sömn då...

(Kom inte tillbaks o påminn mig om glättigheten när jag sover illa trots yoga. )

• viktualia

Liten - grattis till prinsesssömn.. det har inte jag fått.. sover verkligen risigt och blir mest frustrerad...

Ego - hade ju varit najs att gå ut på lunchpromenad.. men VEM vill ut i lagom iskallt ösregn?!? hmmm....

• Telis

Hahaha, AM, du har ju träffat min man, verkar han vara den kravställande typen?! Han är nog banne mig ännu sämre än jag på sånt.

• fru AM

Så strålande parodi på alla hollywoodfruar! Jag skrattar ihjäl mig!Att det dessutom är "kåta Gun" som gör dem är x-tra kul!

• Telis

Liten, ditt lyllos, jag skulle kunna prova yoga bara för det, jag är så trött på (och av) att inte få sova ordentligt!

• BrudSommar2006

AM, ja jag såg det där på tv häromkvällen! Fast jag har ju inte sett de "riktiga" fruarna.

Liten, min sömn störs av myrkrypningarna i benen som tar till ungefär kl två på natten innan de helt släppt, fram tills dess får jag ligga med fötterna uppallade på två kuddar för att det ska bli högt nog, ryggont, magen som gör ont när jag vänder på mig, foglossningen som gör att underlivet håller på att dela sig i två när jag vänder på mig och nu det senaste rejält ont i vänsterarmen efter sprutan. Plus att man måste springa in till Iris flera gånger varje natt, hon sover alltid oroligare från kl fyra och framåt. Ja och så nästäppan som gör att jag sover med öppen mun och blir så törstig, avverkar nästan en hel vattenflaska per natt med tillhörande typ fem toabesök. Nu har jag visserligen börjat med nässpray men jag vaknar och är lika törstig för det.

Ja, inte för att jag vill klaga på det här med sömnen men eftersom det togs upp så...

• fru AM

Tror du inte att han slår näven i bordet när det kommer till kritan på förlossningen? Det där "förlossningsbrevet" man uppmanas att skriva kan vara bra att ha med sig och snegla på ibland. Jag tror i o f s att både du och din man kommer fixa det där alldeles utmärkt - vilken förlossningtyp det än blir.

Telis skrev 2009-10-16 13:08:32 följande:
    Hahaha, AM, du har ju träffat min man, verkar han vara den kravställande typen?! Han är nog banne mig ännu sämre än jag på sånt.
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor