• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

    Åååh, träning... *längtar*

    EA: Hoppas (?) att du får en mer skrämmande tant nästa gång nu då, med pillerknaprandet.

    Har inget att tillföra gällande strumpor och lagom varma höstkläder, men tror att ni även avhandlade overall för ett antal sidor sedan... Och det läste jag om i senaste numret av Vi föräldrar (BM tyckte jag skulle ta med den, de hade fått dubbla exemplar till väntrummet ). Deras overalltest visade att Coops overall, modell Friends skulle vara bäst. Reima var näst bäst. De var jämlika i vattentålighet, vindtäthet, tvättråd och så gott som jämna i andningsförmåga. Men tydligen var coop-overallen litet mer slitstark, och så var priset betydligt bättre. Typ 750 kr istället för 1700...

  • Ore

    Tror förresten jag ljög igår, jag är ju i vecka 34+3, alltså i vecka 35.... Från vecka 36 ska de tydligen ha svårt att vända sig tillbaka, så vi får se.

    Ska nog försöka göra precis som muggles tipsade om, att förbereda mig på att förlossningen kanske inte går precis som jag tänkt mig. Försöka vänja mig vid tanken på att det kanske kan bli kejsarsnitt...

  • viktualia

    Brudsommar - Mornington hittar man enkelt till om man går upp ur t-banestation Ö-torg mot just torget, svänger vänster utanför dörren och går tills man kommer till stället!

    Hur många blir vi då? AM, Brudsommar, Kängu, Lappis, Telis och Vickan - sex pers. Har jag glömt nån? *kliar mig i skallen* Nån som kan kommunicera med Cicci och FruLlis?

  • Telis

    Vickan, nu har du nog snurrat till det lite. I vanliga fall går man upp mot Östermalmstorg men då måste man svänga höger ut på Nybrogatan, och inte vänster, för att komma bort till Mornington. Men nu håller dom på att bygga om den uppgången så den är helt avstängd.

    Man går fortfarande upp mot Östermalmstorg men nu man kommer man upp på andra sidan kvarteret och då måste man svänga vänster ut på Sibyllegatan, gå ett kvarter och sedan vänster igen på Linnégatan tills man kommer fram till Nybrogatan där ligger Mornington. Det låter krångligare än vad det är.

  • viktualia

    fniss fniss... attans.. jag som låtsades ha koll på sthlms geografin... *hihihi* Tur att du räddade både Brudsommar och mig!!!

  • Telis

    Hade jag inte jobbat i krokarna så hade jag också snurrat till det. Det ÄR förvirrande när man kommer upp från tunnelbanan.

    Jag skickar ett sms till Cicci och frågar om hon vill följa med på brunch.

    Liten, kul att allt såg bra ut på UL!

    Undrar så hur det är med Frejis!

  • Telis

    kängu skrev 2009-10-06 16:29:48 följande:


    Läser ikapp...Telis, kom på brunchen *snälla* Hade varit kul att träffa dig!!!
    Jag hoppas att jag kan!
  • BrudSommar2006

    Jag har också sms:at Cicci men tror inte att jag fått svar än. FruLLans nummer har jag däremot inte.

    Var är Koko förresten, var det inte länge sedan hon tittade in? Hoppas att allt är bra.

    Ore, jag tänker mig att förlossningen kommer att bli ungefär som den förra för min del, alltså ingen höjdare, däremot kommer jag inte att bli ledsen om det blir snitt av någon anledning, behövs det så behövs det, jag bara vill inte ha planerat snitt innan utan anledning (eh, tror jag i alla fall...).

    Har i alla fall lagt ner aurora-lappen i handväskan nu så får vi se om jag lyckas ringa imorgon.

    Funderar på om man skulle gå på sådan där förlossningsföreläsning på Danderyd, har iofs inte fått någon information om det av BM, men vi hörde ju till KS förra gången.

  • BrudSommar2006

    Tror inte jag kommer att komma ihåg allt det där snurriga om Östermalmstorg men det ordnar sig nog.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor