• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

    Så coctaildykning har faktiskt något med coctail att göra!!!

  • snaily

    Ska jag vara helt ärlig så har jag nog aldrig druckit en cocktail direkt efter ett dyk (man ska ju vara lite försiktig med alkohol + dykning), men däremot gärna en kall läsk (och färsk frukt som du sa Liten! mmm!), eller öl om man dykt färdigt för dagen. Har åkt mycket på liveaboard (dyksafari med båt) och då blir man ganska bortskämd - bara att ligga i hängmattan och slöa och titta på solnedgången i väntan på att middagen ska bli klar Cocktaildykning när den är som bäst...

    Har inte blivit av att jag dykt på västkusten eller Norge fast jag hört att det ska vara väldigt bra - har aldrig dykt med torrdräkt så det är nog där skon klämmer.

  • Ore

    Lappis: Hmm, jag borde få det intresset, så jag lär mig mer om kameran. Men som det är nu så behöver jag (och litet maken också kanske) bestämma om jag ska skicka tillbaka mitt nyinköpta objektiv oöppnat och köpa en helt ny kamera, eller ha kvar objekvitet och hoppas att det gör den befintliga kameran bättre...

    Kängu: Klart att lilla Ru trivs bäst om han får ligga i mamma Kängus "ficka"!

    Dykning vore häftigt att prova på, var irriterad när jag var på snorkelutflykt i Australien och inte fick prova på eftersom jag dumt nog kryssade i att jag en gång hade svimmat (jo, så kan det gå om man kör ett stenhårt spinningpass och 'glömmer' att fylla på med energi efteråt...)

    Frejis: Gillar också vetekudden, men har inte försökt att sova med den... Har den mest som värmedyna i svanken en halvtimma eller så på kvällen.

    BS: Låter jobbigt med Iris skopåtagning, skönt att du får litet paus ett tag.

    Apropå trilskande barn så träffade jag på ett sådant igår (även om det inte var på Iris-nivå). Hon blev mäkta irriterad när hennes mamma sa att hon skulle komma in och bada och sedan äta kvällsmat. Hon försökte med argumentet "får jag välja om jag ska gå ut och leka eller stanna inne". Eeeeh, nej... Då var det gråt, skrik och förtvivlan som gällde. Vet inte hur det slutade till slut, jag begav mig hemåt

  • Liten med Mindre

    Lappis - rent generellt är cocktaildykning bekväm/enkel dykning med varmt vatten, färgglada fiskar och tunn eller ingen våtdräkt.
    Därmed inte sagt att det måste vara enkla dyk, ibland är det vågigt och strömt, mycket tidvatten eller andra saker att ta hänsyn till.

    Dags att dra till cyklingen och trampa bort biskvierna.
    Tjing!

  • passionsblomman

    Hepp!

    Om någon fortfarande undra vart indianerna/tanten/mensen begivit sig så är det här det hit! Redan på dag 26.
    Alltså: bara att ta sig an uppgiften att leta reda på vart jag ska ta vägen med våran bebisverkstad därnere i Småland. Det får jag ta när jag landat lite där.
    Har googlat lite olika namn, men M på kliniken sa att hon tycker jag sak ta en månads paus och andas och strunta i detta lite nu.

    Nu har jag varit hela vägen ute i Bålsta, ända inne i stan och så långa vägen hem hit igen. Nu är den röda soffan min och jag råkade visst köpa en metallicrosa liten handväska också på halva priset..
    Jag som inte ens är någon väsk-mänska sådär.

    Gick förbi min fisör och sa hejdå. Hon blev alldeles ledsen -hon är dessutom så förtjust i min lille son, så hon tyckte det var skit att vi skulle flytta. Men när hon såg bilderna i prospektet (som ständigt är i min väska) så skrek hon "jag följer med dig!!!"

  • snaily

    PB - faaaasen vad trist!! Låter klokt med en månads paus tycker jag, med tanke på hur mycket ni har att stå i med flytt och allt.
    Såklart hon skrek! (frisören alltså)

  • Lapinette

    passionsblomman - skit med tanten (mensen alltså) men skoj att ni kommer att få så många gäster (inkl frissan) i ert nya hus!!!

  • passionsblomman

    Ja lite beige är det aaaaatt det inte skulle ta sig den här gången heller. Fast nu när jag vet det där med äggledaren känns det ju som att det nog måste bli IVF iallafall, så jag är inte direkt överraskad.

    HOPPAS någon människa slår till på vår villavagnn NU idag helst, för då kan vi sätta undan till den där proceduren utan att behöva känna att det kniper ekonomiskt.

    För att inte tala om hur skönt det vore att slippa forsla ner den till Småland också förstås!


    snaily skrev 2009-09-10 16:30:15 följande:
    PB - faaaasen vad trist!! Låter klokt med en månads paus tycker jag, med tanke på hur mycket ni har att stå i med flytt och allt.Såklart hon skrek! (frisören alltså)
  • fru AM

    PB: har du någon länk till villavagnen?

    Kram och tröst för tant(mens)eländet.

  • fru AM

    Efter förklaring vad cocktaildykning är så är det väl ungefär så jag i huvudet har sett dykning som helhet ... Varma vatten, färgglada fiskar, ingen torrdräkt ... Varför dyka på annat sätt? (jag menar det där låter ju så himla skönt)

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor