• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • MSW

    Hej alla!

    Pb: gött med fortsatt budande, se om det blir som du tror imorgon då, att det tar slut!

    AM(och make): Grattis på bröllopsdagen! Själva har vi ätit plankstek och glass med bärsås.. Gott!

    Snorkis: Tror de brukar rekomendera clearblues tester, om det var det du undrade..


    Snorkfröken77 skrev 2009-09-01 20:14:26 följande:
    BS - Ja, jag får nog krypa till korset och göra det. Kan du rekommendera något som du tycker varit bra?
    Vickan: Skönt att du mår bättre, men jag blir lagom nyfiken på vad det är du jobbar med egentligen! Verkar lagom jobbigt i omgångar..

    Och så total ego: Var hos min doktor idag, så nu ska det vara remiss skickad för mjältoperationen. Jag fick vaccinet idag, och det ska verka minst en månad innan, så operation blir det tidigast om en månad, men hon trodde att det nog kunde ta bortåt tre månader. Jag får reda på minst en vecka innan operationen.. Fick även träffa kuratorn och boka en tid där.. Så nu är bollen verkligen i rullning!

    Nu ska jag stänga av datorn och gå och sova, imorn är det skola igen, fast inte förrän på eftermiddagen!

    Puss och Kram
  • Ore

    MSW: Låter som att det verkligen är i rullning, med operation!

    AM: Grattis på bröllopsdagen. Och ännu mer grattis till maken som har en pärla som du

    PB: Helt rätt att beställa soffan, härligt att buden fortsätter trilla in! Hoppas på en rejäl slutspurt imorgon då

    Izzie: 14 barn...? Var det om hon i USA som fick åttlingar? Hmm, kanske hade varit intressant att se. Har ni fått resultatet från sömn-EEG:t än förresten?

  • fru AM

    Hejhej! Tack för alla bröllopsdagsgrattis!
    Grattis i efterskot MSW!

    Mancini var precis så bra som ryktet sagt! Vilket toppentips! På det hela taget en mycket lyckad bröllopsdag (som maken hade planerat ovanligt mycket för ... mysigt!)

  • FruCicci

    Kollade lite på dokumentären i går jag med, om 8-lingarna, gode tid. Men som jag har förstått det var det just kändis skapet hon ville ha och se till att kunna betala för sig genom att medverka i alla möjliga tv-programm o intervjuer.
    Jag tycker det var fel att skaffa alla dessa barnen, men jag kan förstå hennes längtan efter en stór familj eftersom hon varit så ensam själv som barn.

    Vad härligt med skitväder. Jag har bara myst hela morgonen o inte gjort ett skit.

    Mamma hade varit hos frissan igår och då berättade hennes frisör om en kund som kommit in och berättat om en vackert flickebarn som hon fick hålla i kyrkan i somras. Den gamla damen hade inte kunnat släppa tanken på den lilla bebisen, då hon älskade bebisar o suttit o beskrivit hur hon såg ut för sin frisör.
    När mamma var där igår pratade hon så klart om sina barnbarn, 2 bebisar som kommit (bror fick barn i juli) och sen berättade frissan storyn om gamla damen... på den vägen liksom....

    Till slut inser mamma att det är MIN dotter hon har suttit och pratat om, är inte det ÖDET, så sjukt.

    Jag var i kyrkan med Victor och bad en damn hålla Lillan för vi skulle tända ljus och betala och jag hade inte vagnen, utan bara lillan på armen....
    Tänk att denna gamla dam var så glad för detta, kul...

    Nu vill jag veta mer vem hon är...blev lite besatt av ödet liksom och tänkte jag skulle be henne om hjälp med valet av namn, men så är jag knäpp med.

  • fru AM

    Ja speciellt mysigt eftersom det oftast är jag som brukar planera och fixa och greja och sedan bli besviken att motparten inte bryr sig lika mycket. Det var skönt att trenden bröts s a s.

    Undrar just hr det går med buden på Passionsblommans hus!?

    Om den där åttlingmamman med sammanlagt 14 barn kan jag bara säga (som Livia brukar utbrista): Oh, my god!
    Tänk - det är som att ha en hel dagis avdelning hemma - hela tiden, dygnet och året runt. Dessutom är de så jämnåriga att syskonskaran inte kan hjälpa varandra så mycket - som det annars kan vara i flerbarnsfamiljer. Men hon har ju verkligen valt det där själv så man kan knappast tycka synd om henne ... men barnen ...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor