• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

    Vad läskigt PB! Var det huset hon ville titta på - hon hade inte gått fel el så?

  • passionsblomman

    Ja huset. Det var helt klart obehagligt.

    Hon hade pratat utan att andas i flera minuter på mäklarens telefonsvarare...

    ..ett äkta mental-case. Usch!!!

    Tänk dig att göra affär med en sådan och sedan vet den personen ens adress och telefonnummer och allt...FY vilken katastrof.


    muggles skrev 2009-08-30 20:41:02 följande:
    Vad läskigt PB! Var det huset hon ville titta på - hon hade inte gått fel el så?
  • Tinga

    Kängu - ja, vi trivs jättebra i huset. Än är det förstås mest rörigt överallt, men när det värsta renoveringsdammet från vardagsrummet lagt sig (blir väl om ett par månader) kommer det att bli superbra. Trevliga grannar har vi också; åtminstone ingen som spelar jazzmusik. Från det ena till det andra; har du lagt ner amningen helt nu, eller?

    Snaily - du är den första här i tråden som ska göra efter-samlag-test, vad jag vet, så du får redogöra ordentligt för sen vad det handlar om (testet alltså; det andra vet jag ).

    PB - läskigt besök!

    Muggles - hur går det med blödningen? Tror du på bad eller torrläggning?

  • viktualia

    tjo!

    Som Sweetan skrev - det jag bekymrar mig för är hur jag ska lyckas ta de tillräckligt lugnt när jag mår bra, för att slippa må ruttet...

    ...har mått ruttet stora delar av helgen.. men men.. lyckades ta mig hem till min hemstad på fest med gamla goa gänget. Och fick en hel kasse med gravid- och amningskläder av min bästis! Najs!

    Dags att ladda om för en ny arbetsvecka!

    *vinkar till alla i tråden*

  • Snorkfröken77

    Hej, hej, nu är semestern sluuut, börjar jobba imorgon, kommer troligen vara här inne lite mer då

    Muggles, Koko, vilka uber-kvinnor ni är! Jag hade fått panik/svimmat/kräkts/gråtit om jag råkat ut för era blödnings-erfarenheter. Ni måste vara hur coola som helst, en reser sig ur gynstolen och går till jobbet (!) och den andra bara tar det lugnt och föder ett barn, ja herregud. Jag är mållös..

    Koko - Grattis till bil! Är också nyfiken på vad det blev.

    Snaily - Grattis till rosetter, men jag är inte förvånad, en sån sötnos som han är! Jag efterlyser mer kort på korven i ditt album här på BT eftersom jag inte är med i FB. Var det Herrfallet camping ni var på?

    BS - Vill ge dig en eloge för att du är så uppfriskande brutalt ärlig i vad du skriver om föräldraskapet, det är så roligt och intressant att läsa (även om jag gissar att du helst skulle slippa de erfarenheter du ibland delger oss )

    PB - Fy vad läskigt, jag skulle nog ha fått småpanik..Tur att allt gick bra.

    Ego - Om man nu ska hålla sig till trådämnet, dag 15 idag och ingen ÄL än, hoppas den är idag, det är lite jobbigt att känna att man bör ha 6 varje dag även om det är trevligt. Har även lyckats fått maken lite mer engagerad (läs mha hot om att skita i hela försöksgrejen) i processen vilket är trevligt och gör att jag inte känner att det är lika jobbigt längre.

  • snaily

    PB, håller med föregående talare, usch vad läskigt! Tur att hon gick till slut!

    Tinga, härligt med trevliga grannar!
    Kul att jag ska vara först med något! Lovar att berätta in i minsta detalj sen

    Vickan, ta det lugnt på jobbet nu då! Försöka duger

    Snorkis, inboxar dig!

  • passionsblomman

    Ja tur! Jag var så himla oförberedd och hon malde i sådan hastighet och utan stoppatt det var svårt att ens ha någon kommunikation, så jag stod och undrade om jag skulle bli tvungen att kasta ut henne. Men hon åkte ju som väl var. Hon får inte köpa mitt hus. Ever.


    snaily skrev 2009-08-30 21:40:08 följande:
    PB, håller med föregående talare, usch vad läskigt! Tur att hon gick till slut!Tinga, härligt med trevliga grannar! Kul att jag ska vara först med något! Lovar att berätta in i minsta detalj sen Vickan, ta det lugnt på jobbet nu då! Försöka duger Snorkis, inboxar dig!
  • _koko_

    PB - Shit, vad läskigt, jag hade skitit på mig!!

    snaily - Grattis till trevlig utflykt och rosetter till korven!

    snorkis - Jag tror alla klarar mer än de tror när det kommer till kritan. Man har inget val, liksom, och inte heller tid att fundera över det.

    Ang bilen åker vi numera ståndsmässigt i bmw. 530 touring från 06. I morgon ska vi ut och leta ny bilstol. Dels sover conny så dåligt i den vi har och dels så verkar det inte finnas någonstans att fästa förankringsbanden i på nya bilen?!

  • BrudSommar2006

    Passionsblomman, hjälp vad läskigt, var du hemma själv?

    Koko, aha, en sådan vet jag inte hur den ser ut men ska googla på det! Iris sover hyfsat bra i sin men huvudet åker fram vilket inte ser så bekvämt ut.

    Hahaha!!! Iris har varit jättemysig hela helgen, vi får se hur länge det varar.

    Natti natti.

  • BrudSommar2006

    Snigeln, lycka till imorgon, även om jag inte kan begripa hur det där testet ska gå till, har förstått att man inte kan se genom äggledarna i alla fall eftersom de är för smala? Men man kanske kan se om simmarna tagit sig fram till ägget och hänger utanpå och knackar på eller om de tagit sig in och det är där det misslyckas sedan?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor