• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • _koko_

    tinga - Ja, jättetur att vi kan låna mammas bil, men vi kan ju inte ha den hur länge som helst.. förhoppningsvis har vi dock en annan bil på g nu, lite dyrare och lite mindre svensson. Som om man nu kan bli mindre svensson med förortsvilla och två barn, hahaha!

    muggles - Det var nog precis så jag tänkte ang sjalen, att jag kommer behöva ha händerna fria för

  • _koko_

    tinga - Ja, jättetur att vi kan låna mammas bil, men vi kan ju inte ha den hur länge som helst.. förhoppningsvis har vi dock en annan bil på g nu, lite dyrare och lite mindre svensson. Som om man nu kan bli mindre svensson med förortsvilla och två barn, hahaha!

    muggles - Det var nog precis så jag tänkte ang sjalen, att jag kommer behöva ha händerna fria för conny. läskigt att vakna av kanonskott, förstår att hon blir rädd! Tur att det bara är en gång om året.

  • passionsblomman

    Tack ska du ha!

    (sitter just nu och retar mig på alla kvitton jag INTE sparat... )


    _koko_ skrev 2009-08-30 14:18:06 följande:
    Hm, där fick ni dubbelt upp! pb - ha en riktigt skön dag, det har du verkligen förtjänat!
  • _koko_

    tjoho, nu är vi bilägare igen!! sambon skjutsar just nu hem säljaren och sen tror jag vi ska fira med pizza (blir väl sallad för mig).

  • BrudSommar2006

    Grattis koko! Vad skönt att ni inte behövde vara utan bil längre. Vad blev det till sist då?

    Vi har ju en Volvo V70 men det som verkligen retar mig är att det inte går att justera höjden på säkerhetsbältet utan jag får sitta och köra med det som en snara runt halsen. Vilket i själva verket betyder att jag får köra med en hand och sitta och hålla undan bältet med det andra. Till och med på vår lilla Skoda kunde man justera bältet, ska aldrig köpa en bil mer utan att kolla det! Fast du är ju inte så kort i rocken som jag så det kan ju du inte ha problem med i alla fall gissar jag.

    Vi har varit på Junibacken idag, helt fantastiskt vad Iris har utvecklats sedan sist! Sist var Elsa Beskows värld det roligaste men de små rutschkanorna var ju inte intressanta nu när hon provat Pippi Långstrumps stora rutschkana. Sedan satt hon och tittade på hela Pippi-föreställningen också, det var ju inte att tänka på sist.

    Igår började ju Plask&Lek igen och även där har hon utvecklats massor, tidigare har hon vägrat ligga på rygg i vattnet, nu var det inga problem. Hjälp vad mycket det händer på bara ett par månader över sommaren!

  • snaily

    Hello girls

    PB - hurra vad bra det går med budgivningen som det verkar! Hoppas på lite till nu!

    Koko, grattis till ny bil! Vad för ickesvensson-bil blev det?

    Sweet - är familjen återförenad nu? Måste kännas skönt!
    Arboga såg vi inte så mycket av, annat än när vi virrade runt och försökte hitta rätt väg ut därifrån. Vi höll till på en stor camping någon mil utanför stan, låg jättefint på en udde i Hjälmaren.

    Korven är nu ägare till två tjusiga rosetter Det gick ganska bra, fast matte var nervös och Korven busig så det blev lite "fladdrigt" i ringen. Men annars gick det bra (? jag har ju ingen koll egentligen på vad som räknas som bra och inte), han kom tvåa av tre valpar i hans klass och fick HP (hederspris).

    Det var supermysigt att träffa en massa andra fina korvar! På kvällen var det kräftskiva, jag och maken var i särklass yngst, medelåldern var nog runt 60 kändes det som Men trevligt!

    Nu är vi äntligen hemma och laddar inför morgondagens gynbesök. (Snart ska vi bokstavligen "ladda" mig med något, ha ha)

  • snaily

    BS, du kanske får sitta på en barnkudde eller liknande för att bältet ska sitta bekvämt

  • passionsblomman

    Vet ni vad?

    Jag har just haft ett äkta psykfall i mitt hem!

    Jag stod vid diskbänken och plötsligt var där ett ansikte på andra sidan fönstret. Det fönstret vetter mot skogen och berget, så genom det brukar man på sin höjd se rådjuren, räven eller katterna.

    Den här människan pratade HELT utan uppehåll i ett tempo jag aldrig hört förut. Hon var HELT osammanhängande och mer eller mindre bara klev in här. Jag fick säga till henne att lugna ner sig.

    Något sa mig att snabbaste och mest friktionsfria sättet att få henne härifrn var att låta människan titta inne också och sedan hoppas att hon skulle åka härifrån. Men det tog ändå mer tid än vad jag ville att hon skulle få i mitt liv.
    Shir vilken galning! Har inte sprungit på någon sådan sedan min tid på 7-11. Då sprang det runt en hel del sådant folk på nätterna...

    Nä, hon var galen och det var ta mig fasen obehagligt att hon plötsligt stod här i mitt hem. Jag är glad att om några veckor så finns inte längre min hemadress utlagd på nätet...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor