• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

    Attans Sept att jag missade dig - hade velat ha lite feedback från dig ang dina X.

    Jag blöder lite fortfarande, kommer på papperet när jag går på toa. Och det värsta är att det är segt blodigt slem - känns inte alls normalt.

    Jag har beslutat att åka till gynakuten och försöka få ett ul och en undersökning. Jag misstänker att det här är kroppens sätt att tala om att ngt är fel - ngt sådant här hade jag inte under Moas grav. Jag har värsta ångesten och magontet (av ångest, inte av ngt annat).

    Samtidigt är jag rädd att de skickar hem mig utan undersökning för att jag inte haft ont (mf-ont alltså). Funderade på att ljuga och säga att jag haft ont men vet inte hur jag ska beskriva det - vill ju inte bli avslöjad som lögnare direkt
    Maken tycker jag ist ska understryka min oro men jag vet inte om det räcker...

    Frejis: det låter mer än lovligt spännande för din del. Tråkigt med havandeskapsförgiftning!

    PB: jäkla tantfan!

    Snorkis: låter lovande!

  • muggles

    Om det är mf så vill jag bara ha ut det direkt, är rädd för att det är ett MA (det är väl det som är X va?).

  • snaily

    Muggles, neeeeej vad tråkigt!! Behöver ju fortfarande inte vara något som är fel, det är ju bra att du inte har ont, men har du en gynakut i din stad så utnyttja den genast säger jag! Säg att du har ont i magen - det har du ju, av ångest eller nåt annat spelar väl ingen roll.

    Hoppas hoppas det visar sig att allt är normalt! Ååååk nu! Kram!

  • snaily

    AM, lät som en riktigt härlig fest! Jag var också morgon"pigg" imorse, blev väckt av telefonen efter 7 och var på jobbet redan 20 över 8.

    PB, fan för minus! Jag gjorde samma resa tidigare i veckan, testade ju minus i tisdags och sen var det mest skönt när tanten till slut dök upp faktiskt.

    Ego:
    Min gyndoktor har tydligen mycket att göra, sitter och bokar in patienter en söndag! Fick ett mail nyss om att jag kan komma IMORGON för att spola äggledare, om jag slutat blöda då. Fast svårt att veta NU om jag slutat blöda imorgon eller ej?! Så jag svarade att det blöder nog bara lite då och det var tydligen ok, så jag ska alltså till doktorn imorgon! Kort varsel kan man säga... Är så tacksam för att jag har världens snällaste bästa chef som man kan ringa till en söndag och säga att jag måste vara ledig imorgon! Som tur är hade jag knappt något bokat imorgon, annars skulle det varit kärvare... Synd bara att vi byter chef om två veckor, till en ny som dessutom sitter på annan ort.

    Så - ska jag pilla i mig nån värktablett en stund innan gynbesöket? Hört att det kan göra ont att spola äggledare, men du tyckte inte det var så farligt EA??

  • viktualia

    Mugglan - det där med ont är ju otroligt subjektivt och personligt. Och dessutom väldigt svårt att beskriva. Alltså skulle jag, om jag var du, hävda att jag hade haft rejält ont. För hur i hela friden ska de kunna mäta smärta?!?

    Usch... hoppas verkligen att du slipper mf och att det är nåt annat som hänt!

    *kramar om jättelänge*

  • Mrs  B

    Vickan
    De blev faktiskt goda mina pizzabullar.
    Gör ju mina "Malte-vänliga" så de skiljer lite från vanliga.
    Nu gjorde jag på havremjölk och olja och hälften av degen blev bara ketchup och skinka men den andra delen med ketchup, skinka, svamp och ost.
    Max tyckte sådär men Malte åt iaf 2st små.

    AM
    Kul med temafest!!!!!
    Ytterst sällan det händer här tyvärr.

    Muggles
    Åk direkt och kolla upp det!

  • start september

    Muggles,

    åk in och stå på dig (vilket jag hoppas att du redan gjort nu). Man ska ta oro på allvar, du är dessutom andragångsförälder så de borde lyssna kan man tycka. Ett enkelt VUL är vad som krävs. Hoppas så det går bra. Kram!

    MA och X är inte samma sak, MA är lite enkelt ett fördröjt missfall och X är utomkvedeshavandeskap (alltså en graviditet utanfär livmodern). X upptäcker man oftast tidigare än v 10 och då har man ont på ena sidan oftast.

  • passionsblomman

    Det är för mycket blod i den här tråden för närvarande tycker jag allt! Särskilt för Muggles! Åk genast och kräv att få precis allt kollat som de kan kolla!

    *kramar om och hoppas på det bästa*

  • Izzie

    Muggles - Nämen vad fasen! Klart du ska ta dig till gynakuten! Du får stå på dig helt enkelt. Håller med de övriga, smärta är ju väldigt subjektivt. Det borde räcka med att förklara att det inte känns bra och att du blöder... Lycka till! Håller tummarna för att det hela ska sluta väl. KRam!

  • start september

    Snaily, nu var det ett par år sedan jag spolade, men det var inte så farligt. Jag tog en ipren efter rekommendation här men det är inte alla som gjort ens det. Är du orolig eller vet att du är väldigt smärtkänslig kanske en tablett kan vara bra?

    Lycka till!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor