• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

    Blä! Jag avskyr frågetecken!
    Om det inte kommer något imorgonbitti heller, då testar jag nog. Men jag har inte ens lust att tänka tanken, när jag nu fick mitt "nähä inte den här gången heller" igår. Usch! Hitochdit-tankar!


    snaily skrev 2009-08-15 17:46:53 följande:
    Jag har nån gång spottat ett par dagar, sen har det gjort uppehåll en dag och sen fortsatt och sen har tanten kommit på riktigt. Men det här låter ju konstigt om det aldrig varit så förut för dig!Funderar du på att testa?
  • snaily

    Vet vad du menar! Värdelöst att behöva gå och undra och värdelöst att testa minus! Och värdelöst med småblödningar som börjar och sen slutar, om det inte betyder plus förstås.

  • passionsblomman

    Precis exakt så!


    snaily skrev 2009-08-15 18:05:58 följande:
    Vet vad du menar! Värdelöst att behöva gå och undra och värdelöst att testa minus! Och värdelöst med småblödningar som börjar och sen slutar, om det inte betyder plus förstås.
  • muggles

    Håller på och läser ikapp... (en bedrift då jag är ensam hemma med 2 st 2-åringar medan maken hämtar hämtmat).

    Piggelin/Vickan: själv uppmuntrar jag maken att öppna vin och dricka öl för då får jag smaka!

  • BrudSommar2006

    Hallå experter, vår hortensia ute fick en blomma förra året och ingen i år. Nu har jag läst att man ska klippa ner den efter blomning men om den inte fått några blommor då? Sedan har jag fått lära mig att man ska täcka den på vintern, hur går det till? Till sist har jag också läst att om man har den som krukväxt inne ska man ge den kalkfri växtnäring, gäller det även utomhus?

  • viktualia
    muggles skrev 2009-08-15 18:22:12 följande:
    Håller på och läser ikapp... (en bedrift då jag är ensam hemma med 2 st 2-åringar medan maken hämtar hämtmat).Piggelin/Vickan: själv uppmuntrar jag maken att öppna vin och dricka öl för då får jag smaka!
    Min kära make är lite mer regeltrogen än jag... så det känns inte meningsfullt att diskutera sånt ens. Och dessutom blir jag bara avis så det gör liksom ingen nytta..
  • muggles

    Vickan: för mig räcker en smak faktiskt. Gör suget mindre. Övht har jag väldigt lite sug efter alkohol så det går bra. Men en klunk kan ju aldrig skada? El vad menar du med regeltrogen?

    PB: det låter väääldigt plussitivt! (Hoppas jag inte höjer förväntningarna och det sedan blir minus...)

    Piggelin: kul med mysig dagmamma!

    Kängu: härligt med ny vagn!

  • muggles

    Såg nu att jag hade två medd i inboxen

    PB: klart ngn vill köpa det med det läget!!!

    Kängu: förlåt att jag inte svarat på ditt medd men det ordnade sig ju ändå... Skriv i tråden att ni inboxat mig för jag missar ofta att se det!

    Nu måste jag gå och lägga två små stjärnor...

  • Frejis

    God kväll!
    Här har det varit en besvärlig vecka som inleddes med misstänkt havandeskapsförgiftning i tisdags pga förhöjt blodtryck och äggvita i urinen. Fick åka in akut till sjukhuset och det visade sig att det visst var begynnande havandeskapsförgiftning. Får nu gå på kontroller varannan dag och även ta blodtrycksmedicin. Ett gott besked kom dock idag eftersom doktorn sade att det hela verkar ha stannat av. Vad som däremot tillkommit är smärtsamma sammandragningar som påminner om mensvärk; förlossningen där vi var igår kväll ordinerade Bricanyl medan min "vanliga" doktorn tog bort det idag Fortsättningen lär nog följa.

    Muggles, har hållit tummarna jättehårt för dig. Vad skönt att blödningen avstannade och hur blev det med UL, ska du göra något nu eller vänta till RUL?

    Vickan, vad konstigt att du inte fick någon medicin. Hoppas att det fungerar ok att börja jobba igen, det låter liite jobbigt.

    A M - Skoj med Livia som är pratsam på stan. Ni får kanske börja undvika folksamlingar och de mest centrala gatorna snart

    Passionsblomman - tycker också att de symptom som du beskrivit låter plussitivt. Håller tummarna jättehårt
    Jag har inte heller sett ditt nya fina hus, skulle du kunna inboxa mig?

    Snaily - att den dumma tanten har hittat dig igen Stora stödkramar!

    Kängu, grattis till den nya vagnen! Pinsamt med en prutande mamma (min make brukar bete sig på det sättet...) fast skönt för plånboken när det är avklarat.

    Brudsommar - vi (eller rättare sagt min mormor) hade hortensior på landet. De täcktes på vintern med grankvistar och små grenar samt en speciell plastinpackning (finns att köpa i trädgårdsbutiker, har glömt vad den heter). De klipptes ned på samma sätt som rosor efter blomning och nästan helt inför vintern. När det gäller växtnäring har jag ingen aning; brukar nämligen ta död på hortensior själv.

    Koko, hur är det med dig? Det börjar ju närma sig och jag tror fortfarande att det finns stora möjligheter för oss att ses på DS i slutet av månaden.

    Ska iväg på (kryp)promenad till G Adolfs torg där Operan har någon form av konsert samt passa på att köpa biljetter till Nötknäpparen i december. Det lär nog visa sig om vi kan gå då eller inte

    Stor kram till alla!

  • viktualia

    Mugglan - det är mest att han skulle ana vad jag hade i sikte om jag skulle pusha för att han skulle dricka hemma just nu..

    Frejis - läbbigt med risk för havandeskapsförgiftning *krya på dig*

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor