• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

    Kängu: Vilken bra mamma Själv slipper jag gärna prutande (iaf i Sverige) men maken är ekonom, så han gör det gärna. Utomlands, där det är kutym att pruta, har jag inga problem med det dock.

  • passionsblomman

    Nu har jag sagt upp min sons fritidsplats. Rektorn blev jätteledsen..."hur ska vi klara oss utan dig och ditt engagemang här i skolan då hade du tänkt dig?" Sa hon.

    Då blev jag lite rörd.

  • Telis

    Vickan, nej, ute är det som sagt svårt att hitta något som är lika festligt till maten som vin.

  • passionsblomman

    Det gjorde jag! Jag fick en klump i halsen och insåg att jag komer att gråta när "vi" ska sluta i sonens skola.


    viktualia skrev 2009-08-14 15:56:14 följande:
    Passionblomman - ta ÅT dig!!! *kram*
  • snaily

    Åh vad jag inte hänger med här idag! Jag instämmer inte i den allmänna freedaagskören eftersom jag jobbar i helgen, sällar mig istället till den tvångsnyktra skaran! Håller med - man vill ha sånt man inte får/kan dricka! Ikväll kommer jag t ex vara superavis på maken som kommer dricka upp vinet vi öppnade igår, på måndag kväll när jag kan dricka igen så kommer jag säkert inte ens vara sugen...

    Kängu (s mamma): lycka till med vagnprut!

    Piggelin - vad härligt med Parishelg!!

    Är sugen på att göra nån liten resa med maken snart, men blir nog inte av. Dels är han nog inte så sugen och dels borde vi spara alla slantar nu när han är arbetslös och vi dessutom kommit på den galna idén att vi vill köpa ett (sommar-)hus på Ön! Idén kläcktes i somras då maken vantrivs på min familjs ställe när vi är alldeles för många människor på alldeles för liten boyta. Och jag vill ju helst vara där heeela semestern och lite till, och som det är nu vill han vara där så lite som möjligt. Och alltid fira semestrarna på varsitt håll känns trist. Han vill också gärna åka till Ön, bara inte trängas med min familj (läs pappa...). Så kanske inte om ett år eller två eller tre, men NÅN gång ska vi ha det där huset!

  • snaily

    PB - jobbigt! Hoppas nästa skola blir lika bra!

    Tinga - (om jag inte redan sagt det, annars säger jag det igen ) grattis till hus och Puff på egna ben!

  • kängu

    PB- Förstår att det kändes sorgligt!

    4500 kr verkar vara det som gäller- mamma skulle se om hon kunde få en mjuklift "på köpet". Hon är helt galen (observera att utgångspriset var 5700 kr... )

  • viktualia

    Snaily - åååå sommarhus på Ön vore något!!! Själv grubblar jag över om det inte är dags för en Ö-semester nästa sommar. Har en kompis vars mamma har en sommarstuga med fri sikt ut över de två öarna utanför ön...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor