• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia

    Telis - riktigt såååå sen semester skulle jag knappt palla att vänta på.. men å andra sidan blir ju din höst kortare då också!

    Själv har jag köpt magband på H&M och testar det nu.. lite skumt är det att inte knäppa brallorna men man kanske vänjer sig...

  • Lapinette

    muggles - ska också ta mig i kragen och kolla lite "prickar" efter sommaren. Själv har jag ingen husläkare och har alltid samma problem att veta vart jag ska vända mig.

    Telis - förstår att du vill ha semester! Brukar själv alltid ha i augusti, slutet av juli men i år åkte vi iväg 2 veckor tidigare än vanligt och det kändes jäkligt skönt. När vi kommer hem blir det fortfarande lite lugnt i början med 4 dagars arbetsvecka i augusti (långhelger).

    Idag drar vi vidare till den sista anhalten - Napa. Kram på er!

  • FruCicci

    Hej hej

    Jag ska med kolla prickar, har en vid halsen som jag stör mi8g lite på, det jag redan har börjat nojja över är att det kanske börjar växa hår ur den när jag blir gammal, det är det värsta jag vet gammlingar med jättefödelsemärken med långa hårstrån i, det vill inte jag ha!

    Telis, jhag hatar både turister och alla med pärmar. Fy fabian, jag har massa dumma saker på lager jag säger till dem... typ att hur kan man ungå er ( när de frågar om man känner till tex röda korset) när ni hoppar på en 10 ggr om dagen... bla bla, jag får helt fel inställni8ng ti8ll hjälporganisationer pga av att ni är på gatorna...

    MrsB, jag var på skansen i går, inte för att det är Liseberg, men fy F- N vad jag blev stressad!
    Det var galet överallt.
    Vi funderade på att ha ett stort dop i Seglora kyrka, men gissa vad det ska vi inte längre!
    Kul att du gillar Louise och röstar på det, jag tror kanske att det blir det. Fast vi kommer nog kalla henne Lippi eller Loppan då tills vi blir bekväma med namnet... jag är så konfunderad...

    Träffade Frullan idag, roffe och Borren!
    ÅÅÅÅ vad vi hade mysigt och jag kan meddela att Roffe var den sötaste bebis jag sett, my god, helt perfekt. Inte ens mina egna barn är så fina .
    Vi pratade massor och särski8llt förlossningar!
    Så koko o Mugglan och ni som ska ha nr 2. EN SAK är klar, åkin vid första mens molet om ni vill ha Epudiral!
    ´Vi var överens om att från att man inte tyckte att det var så farligt tills det blev det tog typ 5 minuter, sen gick det för oss båda hysteriskt snabbt! Såååå det är INTE så lätt att veta när man ska åka in, man glömmer sina förlossnings startar så att säga....

    Passionsblomman, har inte hunnit snacka så mycket med dig, men jag vill gratta till huset iaf.

    Nu hinner jag inte kommentera mer, men om någon vill ha lunch sällskap i morgon eller nästa vecka så är jag i stan.

    Rättad:
    BF-lista
    Koko 30/8 2009
    Frejis 8/10 2009
    Ore 15/11 2009
    BS 16/1 2010
    Telis 22/1 2010
    Vickan 22/2 2010
    Liten
    Mugglan 13/3 2010

    Max: 041225
    Livia: 061116
    Prinsen: 070509
    Iris: 070605
    Mugglans Goa Moa: 070826
    Piggelin:s A 071116
    Matilda: 071231
    Malte: 080105
    Mindre: 080105
    Conny: 080116
    MSW:s A 080827

    LÄGGER TILL min prins och prinsessa

    Lillan 090526
    Victor 070621

    Säger skål, för jag dricker RÖD tjuuuuuuuut ))))

  • Mrs  B

    Cicci
    Rödvin, mums!!!!!!!!!!!!!

    Angående tvåan:
    Vi åkte in när jag hade riktigt täta värkar, 23.30. Skrev in oss 24 och 02,20 är Malte född.
    Med Max tog det 9h inne på förlossningen.
    Så här var det snabbt med.....

  • Mrs  B

    Har förresten suttit med rapporten idag och har "tjuvat" lite. Skrev inte om rapporten utan har istället bearbetat den och tagit bort/utvecklat det som min lärare ville att jag skulle göra.

    Nu är jag i valet och kvalet om jag ska ha den så här och chansa eller göra om den mer?????????
    Vill ju gärna bli godkänd!

  • kängu

    Hej på er!

    Nu tänker jag vara totalt EGO- scrolla om ni inte orkar läsa!

    Jag känner mig så jävla nere just nu... amningen fungerar bara sämre och sämre med Ru, jag har för lite mjölk och kompletterar därför med ersättning. Nu krånglar han mer och mer vid bröstet, skriker och är missnöjd... Jag kommer inte orka fortsätta så här så länge till då det är så knäckande att se honom så ledsen vid bröstet. Han är betydligt nöjdare vid flaskan, även om han ibland krånglar där också (men det tar jag ju inte personligt på samma sätt som när han krånglar vid tutten). Jag känner att jag inte orkar kämpa längre, och att det kommer bli att jag slutar amma. MEN jag känner mig så jäkla ledsen över detta, FAST jag objektivt vet att det är det bästa beslutet för både mig och Ru då detta påverkar mig så jäkla negativt... Tankar som att jag är en dålig mamma, att jag inte ens kan ge mitt barn mat... bla bla bla... saker som jag INTE tycker egentligen, men av någon anledning så känns det så.
    Det har gått så långt att jag inte ens kan prata om det utan att börja gråta...

    Sorry för helt ego inlägg, behövde få vräka ur mig lite...

  • FruCicci

    Kängu, ge inte upp hoppet om amnmingen än! Snälla!
    Kan du inte försöka ge honom lite mat via tutten när han inte är jätte hungrig? Så han kan få snytta och suga i lugn och ro. Många gånger när man ska på att amma är de såååå hungriga o då om inte mjölken rinner till så snabbt som de vill blir de ju jätte ledsna! Och så ger man flaska för man inte orkar med skriket som är så hjärtskärnade!
    Du är inte ensam i af!
    Prata med er bvc tant, hon kanske kan komma med stöttning och råd...

    OM det nu blir så att du måste lägga ner amningen och flaskmata, så kan jag meddela att de sover 1000 ggr bättre när de får flaskmat

    Stor kram till en som har too much, men det som är positivt med det är att jag har världens snyggaste lökar för tillfället ME SOOOOO HAPPY!

  • passionsblomman

    Åh Kängu lilla vännen! *kramar om med bamsekram*Vad skitjobbigt!
    Jag förstår verkligen vad du menar med alla de där tankarna. Som att en duktig och god mor-förutom att hon är vrålfertil, naturligtvis också ammar preciiis lagom länge för att inte vara dålig om hon sltar"för tidigt" eller ännu värre:pervers och äcklig om hon ammar länge.

    Det är så sjuuuukt mycket som har så snäva ramar för hur "man" ju gör med allt som har med barn och familj att göra.

    Det är KLART att det är bättre för er båda om ni kan slappna av och vara nöjda-och mätta båda två. Det är idiotiskt att det ska ligga någon jäkla duktighetsgrej över detta med amningen.

    Hur gammal har Ru hunnit bli nu?

  • passionsblomman

    Fru Cicci: tack för gratulationerna! Jag har inte alls fattat än att det här händer...men de har tagit bort huset från hemnet nu iaf och bara besiktningen går bra så är det ju faktiskt på riktigt det här.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor