• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Aleta

    Skönt att vi är flera!
    Ibland känner jag mig väldigt ensam när folk sitter och surfar eller spelar labyrintspel på sina mobiler.


    Sonja68 skrev 2009-10-05 21:38:34 följande:
    Passionis och Aleta: Ni verkar vara av samma tantsläkte som jag. Har även jag efterlyst en telefon som man bara kan ringa med, inte fotografera, lyssna på musik, spela dataspel, utan bara RINGA med... Blev i princip utskrattad.Och mina mobiltelefoner har jag minst 6-7 år...Maken hinner ha 3-4 st på den tiden! Jag nöter liksom inte ut den. Jag förstår inte vitsen med att ringa från bilen till någon och säga att man är på väg dit eller fråga om de är hemma, när man ändå är på väg dit och är framme om två minuter. Det lär ju märkas att man kommer eller om de är hemma.Eller att ringa från mobilen ett samtal, när man är hemma om en minut och kan ringa hemifrån.Men så är jag ju också tant...
  • passionsblomman


    Jag tror att man nog KAN surfa på den jag har nu...

    ...men jag har inte den blekaste aning om hur man isåfall gör...!

    Mn kameran har blivit flitigt använd däremot. Inte minst när jag skickat fina bilder på första vårblommorna tll min mamma, och bilder på min son såklart.
  • Sonja68

    Jag har faktiskt provat att surfa med min. Men det tog så lång tid och var så knöligt, så jag orkar inte.
    Har dock fortfarande inte lärt mig hur man lyssnar på musik med den, eller rättare sagt: hur jag laddar över musik in i mobilen så jag kan lyssna. Vore ju bra när man är ute o promenerar.
    Och vad är iPod och Spotify och alla de där konstiga musikgrejerna? KÄnns som en djungel för en stackars, förvirrad tant

  • Frulle

    Åååå va roligt!!!
    Tänk om jag bodde med er. Då hade jag kunnat vara tränare!


    passionsblomman skrev 2009-10-05 21:30:11 följande:
    Mulle: Nu har jag sett till att introducera min son i Handbollens värld! I hans årskull finns bara Handbollsskolan på torsdagar, men han fick dispens att hänga med laget Pojkar -99/-00. Vi var på provträning idag och han tyckte det var jättekul!Tränarna har både på hHandbollsskolan, Innebandyskolan och nu ikväll sgagt att han har en jättebra bollkänsla och spelförståelse! *glad*
  • Sonja68

    Frulle: har du ett förflutet inom handbollen eller är du kanske rentav aktiv?

  • TinkerBelle

    Hmm när det gäller mobiler är jag nog inte tant....

    Företaget jag är anställd på har inga fasta telefoner utom dem som finns i konferensrummen.

    M.a.o. använder jag min mobil jämt. Dessutom kan jag när jag inte har tillgång till dator ?tanka? ner jobb mailen i mobilen. Har också en GPS funktion som används flitigt när vi skall till sporthallar för innebandy matcher där jag aldrig varit. Kameran använder jag för att filma och fota barnen med för att sedan skicka till maken när han inte är i Sverige.
    Utan min mobil skulle jag bli ganska så bakbunden.

  • passionsblomman
    Sonja68 skrev 2009-10-05 21:53:49 följande:
    Och vad är iPod och Spotify och alla de där konstiga musikgrejerna? KÄnns som en djungel för en stackars, förvirrad tant
    Haha! Nä JUST DET! My god! Detta artar sig till en tantvarning i klass med min möbelpolish häromdagen!
    jag kan vare sig ladda ner filmer eller musik heller för den delen.

    Fast jag har lärt mig få över bilderna från min kamera till datorn! DET ni!
  • passionsblomman

    Jaaaaa! Kan du inte snälla snälla snälla komma och bo med oss!

    Jag är så nöjd med att jag lyckats se min son och vad han har talang för trpts att jag själv inte har den allra ringaste begåvning vare sig för sprot i allmänhet eller just bollsporter i synnerhet.

    Det räcker ju att jag backar upp med skjutsande och peppning osv. Lära honom spela får ju tränarna göra.


    Frulle skrev 2009-10-05 21:54:30 följande:
    Åååå va roligt!!!Tänk om jag bodde med er. Då hade jag kunnat vara tränare!
  • Frulle

    haha ja jag kommer.. KANSKE att jag tar med familjen då. Men vi får väl plats i erat slott!! Tom pappa kan få hänga med!!

    Nä nu ska jag hoppa i säng. Har varit en duktig fru och låtit mannen få...... ja....

    Go natt alla söta..


    passionsblomman skrev 2009-10-05 22:29:50 följande:
    Jaaaaa! Kan du inte snälla snälla snälla komma och bo med oss! Jag är så nöjd med att jag lyckats se min son och vad han har talang för trpts att jag själv inte har den allra ringaste begåvning vare sig för sprot i allmänhet eller just bollsporter i synnerhet.Det räcker ju att jag backar upp med skjutsande och peppning osv. Lära honom spela får ju tränarna göra.
  • passionsblomman


    Du kanske råkar glömma pappa sedan, som av en händelse...

    Själv är jag skitarg på min sambo. Eller jag var nyss iallafall.

    Och NEJ jag har inga särskildare anledningar än att jag har pMS och han säger antingen fel saker eller inget alls och har dessutom mage att behöva babbla ur sig en massa skit som JAG ska förstå och lyssna på, när han istället borde bry sig om MIG....

    Har i hört Bella och Theos sång:

    Alla bara bryr sig om sig,
    det är bara jag som bryr mig om mig.

    Och nu drämde jag igen dörren till sovrummet när han undrade om inte jag skulle lägga mig och skrek. Vem fan vill lägga sig med nån så tjurig som du. Där kan du ligga ENSAM och vara dum helt ifred.

    Och nu är jag jättetrött, men det kan jag ju inte erkänna genom att gå och lägga mig än på ett tag...

    Moget? Nä, har jag SAGT det då???
Svar på tråden Tantvarning 5