• Svar på tråden Tantvarning 5
  • TinkerBelle

    Njaa jag är väl inte helt rättvis....
    En annan har ju vedbastu i magen och bränner som en bodybuilder.
    Väntar bara på att dem en dag ska komma tillbaka och säga till mig att opps vi missade att du hade grava störningar på ämnesomsättingen.
    Men för stunden så funkar det fint fint - äter förmodligen ca 700 till 1000 kcal mer än dig per dag.

    Antar att ett annat alternativ är att sluta jaga efter ungarna...


    Fjosok skrev 2009-08-25 22:43:55 följande:
    Måste fråga? Hur äter ni då omd et är viktminskning som står på schemat?Min dag:Filfrukost (lättfil med müsli + hårdbröd med ost, paprika och gurka ca 250 kcal.Lunch: Skolmat (vår nya kock rockar fett som barnen säger) i form av två tacobiffar, klyftpotatis och coleslaw + rejäl portion sallad. ca 500 kcal.Middag: Halv macka från Subway (normalportion) + stor mineralvatten och lite sallad vid sidan av (hemgjord) (300 kcal)Kväll: Lite linsgryta (morgondagens lunch) som blev över efter mitt storkok. (ca 200 ckal, typ)ca 1300-140 kcal mao, precis som det SKA vara
  • Sonja68
    TinkerBelle skrev 2009-08-25 22:45:10 följande:
    Och vem sa att den överlever här nere?Finns det någoe fulare än gula tujor?
    Klipper man dom eller växer de fritt (OM de växer alltså)?
  • Sonja68

    Nä nu ger jag mig för ikväll, Godnatt kära vänner ni som är vakna; Tinker, Feministen, Fjosok, Heloise.

  • TinkerBelle

    dem vid gamla huset lät ja växa fritt - dem dog.
    just nu klipper jag vilt och dem växer helt ohejdat - vet inte vad jag gör fel...


    Sonja68 skrev 2009-08-25 22:51:28 följande:
    Klipper man dom eller växer de fritt (OM de växer alltså)?
  • Heloise

    Tja Tinker jag går förbi ICA så har jag gått upp i vikt, jag antar att en del har lättare än andra för att fetta på sig
    Hos mig är sälgenerna i största grad aktiva om man säger så

    Jag gillar pointssystemet och är dessutom van vid det, man räknar och håller man sig till sina points så går man ner. Problemet är ju att hålla sig till dem...

    Kolhydrater är min största fälla; psata, ris, potatis och bröd mmm, har dock inga problem med att vara utan kött. Vilket ju inte alls funkar med Panzer som gärna äter en halv ko och sallad.

  • Bobou

    Godkväll tanterna!

    Blomman; jag vet inte med dig, men orddelen på högskoleprovet har många svårt för. Där kan man iaf lätt plocka poäng genom att kunna bara några extra ord! Jag har hört de som blivit hjälpta av att läsa ett avsnitt i ordboken per dag. För mig låter det som om varit bättre att få orden i ett sammanhang, menmen... om inte annat så somnar man väl snabbt på kvällen iaf

    (Iofs så tror jag att man hört många ord i något sammanhang förut, men inte känt till deras exakta betydelse. Hittar jag ett sånt ord i ordboken får jag en liten aha-upplevelse, och det tror jag faktiskt är bra för inlärningen!)

    Alldeles nyss lärde jag mig faktiskt ett nytt ord: thuja!

    Jag har inte några större viktproblem, men mitt bästa tips för en platt mage får ni ändå: somna hungriga! Då är magen platt och fin en liten stund på morgonen i alla fall... Ikväll blir det svårt dock, för det doftar helt underbart här i köket av pojkvännens choklad- och blåbärsmuffins! Som tur är ska han ha med (de flesta av dem) till jobbet.

    Godnatt med er!

  • didis

    Håller man sig bara till hyfsat bra mat och skippar fikabrödet o godiset är det inga större problem att hålla 1500 kcal/dag. Men det är ju det där med fikat...

    Fram till för 7 år sedan kunde jag äta vad som helst (och gjorde det också!) utan att gå upp i vikt. Efter graviditer - vips! tillbaka på 60 kg (eller 56 som jag vägde före o efter 1:a grav men då var jag maaager eftersom jag är 175cm). Helt plötsligt förändrades min ämnesomsättning och blev som alla andras och nu kan jag inte längre äta vad jag vill.

    Men gå hungrig vägrar jag!

    VV´s points fattar jag inget av, mat med lite kalorier kan ändå ge massor av points så de räknar på något annat vis.

  • Sonja68

    Godmorgon tanter!

    Det här med att hålla igen sprack kl. 9:00. MIn kollega bjöd på gammaldags gräddglass med äkta vanilj och varm hjortronsylt (som han gjort själv). Vem kan motstå det?? Inte jag i alla fall.
    Men jag får väl försöka att äta minimalt resten av dagen då. Suck!

  • Fjällbruttan

    Hej... kastar mig fet och glad in i viktdebatten
    Jag gick ner 20 kilo med GI, för mig är alltså kolhydraterna min största fälla, tittar jag på en macka går jag upp i vikt
    Sen drog jag bort lite till inför bröllopet med cambridgesoppor.... det funkar men blir så ÄCKLIGT tillslut, och man ändrar ju ite sina levnadvanor, men praktiskt at kunna byta ut nån måltid ibland

    jag håller på att återgå till GI efter sommarens bravader, det jag gillar absolut mest med GI är att jag kan äta samma mat som familjen, men plickar bort kolhydraterna och så får jag ALDRIG blodsockerdippar! Så skönt!

    Jag och Panzer kan dela på en ko Älskar kött...
    Blodig grillad köttbit med en maffig sallad med avacado i och en senapsvinegrätt... MUMS! 

Svar på tråden Tantvarning 5