• Svar på tråden Tantvarning 5
  • TinkerBelle

    Åh älskade vännen!
    Det var ju inte det vi ville höra...
    Jag trodde nog som du att man skulle "rensa" passagen.
    *kramar hårt*
    Önskar det fanns något vi kunde göra för att hjälpa dig.


    passionsblomman skrev 2009-08-24 17:27:01 följande:
    Något har hänt med kopplingen på min bil så jag fick lämna den på infartsparkeringen i förmiddags. Nu ska den bärgas av hundkojedoktorn, men jag skulle få skjuts till den parkeringen av min sambo-som är i Västerås och äter middag i godan ro med sina föräldrar och inte har åkt hem så han kan hjälpa mig.Utöver det: Jag har stopp i min högra äggledare.Jag bara gråter och gråter och gråter.Vet inte vad jag hade fått för mig, men någonstans hade jag kopplat ihop det här med att spola äggledarna med att liksom GÖRA bättre passage och rrensa eller vad man ska säga.Jag har inte alls gått och väntat mig att få höra attdet bara är passage i en av två.Vad det gör med mina chanser fattar ni ju själva.Det finns ingen gubbe som har tårar bland smileysarna. Varför finns det inte det?
  • TinkerBelle

    Nu fick jag hicka!
    Trodde först han hade svinflunsan....


    Frulle skrev 2009-08-24 17:53:45 följande:
    Det är lite privat..
  • passionsblomman

    Jaha, och vad fan tror ni händer NU då när jag sitter här och vill få gråta ut ifred???
    Det parkerar en BMW på vår uppfart!
    De tror nog att ingen är hemma, eftersom jag ju inte har någon bil utan har promenerat hem...så de har gått runt här på tomten och nu går de ner till sjön...

    Jag har gömt mig!

    Jag ORKAR inte visa och vara klämkäck och säljande nu!

  • TinkerBelle
    passionsblomman skrev 2009-08-24 18:04:32 följande:
    Hoppas han inte gjort som en patient som min syster fick skriva om (hon är läkarsekreterare)Han skulle kolla om han fick in den i hålet på en PET-flaska......det fick han. Men att få av flaskan när saker och ting började svälla var en annan femma...Så, han fick åka till akuten med en PET-flaska ut genom brallorna. Undrar hur mycket man skäms då på en skala?
  • TinkerBelle

    Behöver du inte vara heller!
    Se till att dörren är stängd.
    Ring sen mäklaren och be han/hon skriva i annonsen att dem måste ringa för visning och respektera att ni fortfarande bor där.


    passionsblomman skrev 2009-08-24 18:28:51 följande:
    Jaha, och vad fan tror ni händer NU då när jag sitter här och vill få gråta ut ifred???Det parkerar en BMW på vår uppfart! De tror nog att ingen är hemma, eftersom jag ju inte har någon bil utan har promenerat hem...så de har gått runt här på tomten och nu går de ner till sjön...Jag har gömt mig! Jag ORKAR inte visa och vara klämkäck och säljande nu!
  • Im yours

    Lilla blomman; Vilket sorgligt besked min vän, å fy farao vad orättvist. Kramar dig jättehårt. Här på min gård finns ett par, hon har två urgulliga barn sen förut + en liten på 9 mån, och nu ska de snart ha barn igen. Dessutom har de två hundar i en lägh på 3rok. De tragiska är att de varken är snälla mot barn, el djur. Min kompis bor i samma port, o hör dagligen hur de två som kallas vuxna svär och skriker åt varann. Idag var det tydligen helt hysteriskt däruppe, o så hade de fönstret på vid gavel. Så alla hörde hur det skrek, o förbannades. Tvi vale för de människorna, o stackars, stackars barn. Och hundar med för den delen

    Här kommer några gulliga verser:

    När jag var liten lärde jag mig
    att ett dygn var 24 timmar,
    en timme var 60 minuter
    och en minut 60 sekunder...
    Men ingen talade om att
    en sekund utan dig är en evighet!

    Det sägs att det regnade
    den dagen du föddes
    men det är inte sant
    det var gud som grät
    för att han förlorade
    himlens vackraste ängel
    han förlorade ju dig...!!!

    Ett hjärta kan slå,
    ett hjärta kan brista..
    En vän kan man få,
    en vän kan man mista..
    Men i mitt hjärta e du gömd,
    för en vän som du blir aldrig glömd...

    Brinn så länge du lever.
    Låt ingen få släcka din glöd.
    Brinn så vi alla kan se dig.
    Vägra vara levande död .

    En Dag Frågade Kärleken Vänskapen:
    - Varför Existerar du?
    Och Vänskapen Svarade:
    - För Att Torka Upp Tårarna Som Du Låter Rinna

    Och så lite skoj:
    Expert säger:
    - Gå å ställ den här skylten på trottoaren, men ställ den så att inte de blinda går på den.
    Tomas säger:
    - Nej det är lugnt, jag ska ställa den så de blinda ser den
    Och så lite skoj;

    -Varför duschar Göran Persson alltid med badbyxor?
    - ??
    - Han vill slippa se ner på en arbetslös.

    - Vad säger ni i den här byn? Jag dog eller jag dödde?
    - I den här byn säger vi ingenting när vi är döda.

    om man inte har mössa blir man förkyld.
    om man blir förkyld blir man hes.
    om man blir hes tappar man rösten.
    om man tappar rösten viskar man.
    den som viskar han ljuger.
    om man ljuger hamnar man i fängelset.
    om man sitter i fängelset börjar man knarka.
    om man knarkar dör man.
    SÅ GLÖM INTE MÖSSAN!!

    En blondin ropade på sin pojkvän:
    - Kan du komma och hjälpa mig med ett pussel, jag kommer inte på hur man ska börja.
    Pojkvännen svarade:
    - Vad ska pusslet bli?
    Blondinen svarade:
    - Enligt bilden på kartongen ska det bli en tiger.
    Hon visar honom pusslet, utspritt över bordet. Han studerar pusslet och tittar en stund på kartongen och vänder sig mot henne.
    - För det första, vi kommer aldrig att kunna sätta ihop det här till en tiger, för det andra så tycker jag att vi ska lägga tillbaka alla Kelloggs Frosties i kartongen.

    // Tant Liz

  • Fjällbruttan

    Kramar i massor till dig passion!!

    Pet-flaska?? Hur kommer man på idén??

    Nån som vill ha Acklej-frön, blandade färger, av Acklejor som tål ilket klimat som helst, inboxa mig er adress i så fall så skickar jag

    Har snorat och plockat 4 liter vinbär i eftermiddag, och när mannen kom hem fick han ÄNTLIGEN försig att göra ramar till buskarna, hälften av grenarna ligger på backen...
    Ja, jag kan göra dom själv men har inte fått, jag är så slarvig! Det ska vara snyggt och rakt och jag skiter fullständigt i det eftersom ingen ändå ser det där buskarna står..
    Men nu kanske alla bär mognar när de får komma upp i solen

  • Im yours

    Norrlänningar
    +15° C Det blir inte varmare än så här i Norrland, så vi börjar här; Stockholmarna tar på sig mössor, vinterjackor och handskar. Norrlänningen solar.
    +10° C Göteborgarna försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus. Norrlänningen planterar blommor i trädgården.
    +5° C Malmöbornas bilar vägrar att starta. Norrlänningen cruisar i en Volvo 240.
    0° C Destillerat vatten fryser. Vattnet i Skellefteå älven blir lite tjockare.
    -5° C Folk i Skåne håller på att förfrysa. Norrlänningen grillar den sista korven före vintern.
    -10° C Gävleborna sätter på värmen i sina hus. Norrlänningen tar på sig en långärmad tröja.
    -20° C Stockholmarna flyr till Mallorca. Norrlänningen slutar fira midsommar, hösten har kommit.
    -30° C Folk i Malmö dör av kyla och försvinner från jordens yta. Norrlänningen börjar torka tvätt inomhus.
    -40° C Stockholmarna krackelerar sönder i kylan. Norrlänningen köar vid den lokala hembrännaren.
    -50° C Isbjörnarna börjar evakuera nordpolen. K4 senarelägger sin vinteröverlevnadskurs i väntan på bättre vinterväder.
    -60° C Torneälven förfryser. Norrlänningen hyr video och stannar inne.
    -70° C Den falska Norrlänningen flyttar söderut. Norrlänningen blir frustrerad eftersom det inte går att lagra Brännvinet utomhus. K4 drar ut på vinteröverlevnadskurs.
    -183° C Mikroberna i maten överlever inte. Samernas renar klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.
    -273° C ALL atombaserad rörelse stannar. Norrlänningarna börjar säga "Helvete, vad kallt det känns ute idag".
    -300° C Helvetet fryser till is. Norrlänningarnna är ensamma.

  • Fjällbruttan

     


    Im yours skrev 2009-08-24 18:51:03 följande:
    Norrlänningar+15° C Det blir inte varmare än så här i Norrland, så vi börjar här; Stockholmarna tar på sig mössor, vinterjackor och handskar. Norrlänningen solar.+10° C Göteborgarna försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus. Norrlänningen planterar blommor i trädgården.+5° C Malmöbornas bilar vägrar att starta. Norrlänningen cruisar i en Volvo 240.0° C Destillerat vatten fryser. Vattnet i Skellefteå älven blir lite tjockare.-5° C Folk i Skåne håller på att förfrysa. Norrlänningen grillar den sista korven före vintern.-10° C Gävleborna sätter på värmen i sina hus. Norrlänningen tar på sig en långärmad tröja.-20° C Stockholmarna flyr till Mallorca. Norrlänningen slutar fira midsommar, hösten har kommit.-30° C Folk i Malmö dör av kyla och försvinner från jordens yta. Norrlänningen börjar torka tvätt inomhus.-40° C Stockholmarna krackelerar sönder i kylan. Norrlänningen köar vid den lokala hembrännaren.-50° C Isbjörnarna börjar evakuera nordpolen. K4 senarelägger sin vinteröverlevnadskurs i väntan på bättre vinterväder.-60° C Torneälven förfryser. Norrlänningen hyr video och stannar inne.-70° C Den falska Norrlänningen flyttar söderut. Norrlänningen blir frustrerad eftersom det inte går att lagra Brännvinet utomhus. K4 drar ut på vinteröverlevnadskurs.-183° C Mikroberna i maten överlever inte. Samernas renar klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.-273° C ALL atombaserad rörelse stannar. Norrlänningarna börjar säga "Helvete, vad kallt det känns ute idag".-300° C Helvetet fryser till is. Norrlänningarnna är ensamma.

    så sant så sant.... Jag flyttar nog vid -70  

Svar på tråden Tantvarning 5