• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Aleta

Oj, ja det är ju en massa tekniskt som jag inte tänkte på, nä då får ni inte slösa!
    Efteråt tycker jag däremot att ni kan köra på som vi sa. Det är förstås lite ansträngande, men man blir på bra humör. .-)

passionsblomman skrev 2009-08-25 10:51:43 följande:
    Och medn inseminarierna pågår "ska spermierna i burken" som M säger, så då ska man inte heller vara hemma och "slösa". Väldigt mycket verkstad och väldigt lite romantik mao...
  • passionsblomman

NU har jag äntligen fått samtalet från M på klinken.

Tydligen misstänker man att jag ahft en infektion så att den del av äggledaren som ska se ut som en tratt istället har blivit som en säck. Bokstavligen säckat ihop alltså... höhö.

Det är inget man kan göra något åt. Hon tror inte jag haft det under längre tid, utaaan de tror fortfarande att huvudorsaken till uteblivet plus är min oregelbundna ägglossning.

Det är också så att chanserna visserligen minskar något, men absolut inte med 50% som jag trodde.
    Som någon sa här förut så kan visst den andra äggledaren dels kompensera och dels plocka upp mogna ägg från den som har säckat...

Eftersom man ju ser väl vart follikeln har utvecklat sig länst så ska vi absolut hålla koll den här cykeln också, för bara ägget lossar i vänster så är ju ´hansen lika stor som vanligt vid insemination.

Däremot tycker hon jag ska fundera över IVF ifall det inte blir ngt den här gången och sa till mig att ta det i lugn och ro när vi flyttat ner. Hon sa vidare att det på flera håll i landet är bra mycket billigare än det är i Sthlmsområdet och så kortare kö då.

Så, det är den info vi har nu. *går och tar den sista hormonsprutan*

• Bobou

Oj, vad mycket för er att ta ställning till! Men det är ju bra att få veta, eller hur? Det är klart att det är ett tugnt besked att äggledaren säckat ihop, men chanserna minskar ju inte för att kunskapen blir större, utan förhoppningsvis tvärtom!

• passionsblomman

Ja, man får veta mer än man någonsin kunde ana i den här karusellen.
    Trodde i min enfald att jag hade koll på hur barn blir till, men sedan jag drogs in i den här bergochdalbanan har jag ju insett att man visste föga och det framstår som mer och mer underligt och mirakulöst att det alls blir några barn gjorda
    "den naturliga vägen" så in i helskotta mycket som ska stämma och klaffa!

Bobou skrev 2009-08-25 15:44:56 följande:
    Oj, vad mycket för er att ta ställning till! Men det är ju bra att få veta, eller hur? Det är klart att det är ett tugnt besked att äggledaren säckat ihop, men chanserna minskar ju inte för att kunskapen blir större, utan förhoppningsvis tvärtom!
  • Sonja68
    Panzerfaust skrev 2009-08-25 14:01:38 följande:
    År seljanka och soljanka samma sak? Finns det ett recept som är universiellt? Köpte nämligen seljanka på travet i Tallinn som var hur god som helst men andra "seljankor" jag köpt har inte varit likadana. är seljanka/soljanka helt enkelt köttsoppa sedan är det olika beroende på kocken?
    Soljanka (uttalas: Saljanka) kan nog se ut lite varierande, men den brukar innehålla nån typ av kött, typ skinka, baconbitar, rökt kött eller t.o.m kyckling. Rökt korv, typ prickigkorv. Detta samt även nån form av kokt korv, medvurst eller likt vår falukorv, varmkorv skivad i små strimlor etc. Man tager vad man haver är principen. Veckans rester.
    Sen gör man en blandning som steks i solros/rapsolja; rivna morötter, gul lök, saltgurka, tomatpuré. Detta hälls sen i buljongen med köttet och korven.
    Man sätter sist i skivade citroner i mindre bitar och så oliver.
    Superdupergott! Jättebra DagenEfterEnRiktigFyllaMat också !
  • Sonja68

Blomman; Åh, så bra att du fått veta lite mer. Verkar ju som att förutsättningarna ändå är ganska goda Inte riktigt lika nattsvart som du trodde först. Skönt. Kram från mig!

• passionsblomman

Nu ringde mäklaren. Det ska vara en till visning imorgonkväll och det är visst minst 5 par som vill titta IGEN!

Och massor som ringer så hon sa att det verkar jättebra!

• didis

Kanoners!!

Hoppas det blir rejäl budgivning som trissar upp priset.

Nu, damer, ska jag cykla hem och det med en omväg. Vågen och jag är INTE kompisar efter semestern.

Inget mer tröstätande i min ensamhet på kvällarna alltså. *saknar kladdkaka med glass!*

passionsblomman skrev 2009-08-25 17:04:29 följande:
    Nu ringde mäklaren. Det ska vara en till visning imorgonkväll och det är visst minst 5 par som vill titta IGEN! Och massor som ringer så hon sa att det verkar jättebra!
  • passionsblomman

Jag kan tröstäta åt dig istället. Igår köpte jag massor av smågodis eftersom det vr så förfärligt synd om mig. Och idag är jag ju sjuk så vad vill du att jag ska äta åt oss? Lakrits eller chokladdoppade havrekakor?

didis skrev 2009-08-25 17:09:33 följande:
    Kanoners!!Hoppas det blir rejäl budgivning som trissar upp priset.Nu, damer, ska jag cykla hem och det med en omväg. Vågen och jag är INTE kompisar efter semestern. Inget mer tröstätande i min ensamhet på kvällarna alltså. *saknar kladdkaka med glass!*
  • didis

Tröstät gärna lite blandat smågodis - lakrits och sockerbitar och sådana där hallon-lakrits-döskallar och...

Är medlem på Aftonbladets viktklubb och jag har 700 kalorier tillgodo idag (fast då är cyklingen inräknad ) - undrar hur mycket godis det blir om jag skippar middagen??

passionsblomman skrev 2009-08-25 17:15:27 följande:
    Jag kan tröstäta åt dig istället. Igår köpte jag massor av smågodis eftersom det vr så förfärligt synd om mig. Och idag är jag ju sjuk så vad vill du att jag ska äta åt oss? Lakrits eller chokladdoppade havrekakor?
Svar på tråden Tantvarning 5