• Nalle Puh 40

    Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

    Finns det några fler brudar här som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida?

    Har ätit p-piller i ca 12 år men slutade för två veckor sedan i samband med vårt bröllop...

    Tänkte vi kunde dela lite tankar och ge råd till varandra för det är ju mycket som ska stämma...

    Har oxå tusen frågor i huvudet som vad som händer i kroppen när man slutar med sina p-piller efter så lång tid, tidiga tecken på att man kanske är gravid och hur lång tid det tar innan mensen blir regelbunden igen...

  • Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...
  • Pidis

    Fick lite tips i helgen
    Gå och kolla upp sig.
    Ibland kan det vara något så enkelt som en infektion som ligger och pyr i kroppen och kanske bara behöver lite antibiotika.
    SÅ kolla upp er.
    Som sagt ibland är det enklare problem än vad man tror.
    Man får ju dra en liten vit lögn att man hållt på längre än man har för annars kollar dem inte.

    Lite tips jag fick i helgen när jag var på tjejmiddag. ;o)

  • Nalle Puh 40

    Felet hos mig är nog att jag STRESSAR så otoligt mycket

  • nni

    Nalle Puh 40 skrev 2009-07-14 15:31:18 följande:


    Felet hos mig är nog att jag STRESSAR så otoligt mycket
    Jag e likadan. När det gäller allt.
    Vi ska snart börja försöka. Spännande. Speciellt när man är så extra mysig som nygift.
    Gjorde ngt test på datorn. Om när jag lättast blir gradvid. I slutet av månaden iaf denna månaden pekar det på.
    Annars skiljer det sig lite. Roligt ändå att försöka ha lite koll.
  • lady linda

    intressant diskussion, jag har slutat med piller för 1 månad sedan( har hållit på i 13år), väntar på min första mens, borde ha kommit igår, har haft regelbunden mens alltid, eller i alla fall de åren innan jag började med pillrena vilket var 5 år efter att jag fick min mens, så jag antar att den borde vara regelbunden fortfarande.

    Har inte tagit ett test ännu, utan vill avvakta ett tag, antar att mensen kommer igång snart.

    Rekommendera dock alla som planerar eller är gravida att äta folsyra, detta är jätteviktigt!!! Jaghar köpt på apoteket, tillval folsyra, man skall äta den fram tills ca 12v..sedan har den nte så mycket funktion, men det är bra att man äter innan man är gravid åxå.

  • lady linda

    hur har det gåt för er andra, skulle vara intressant med en
    uppdatering

  • Bustroll

    Ja...mensen har inte kommit, BIM+3.
    Testade imorse men inget plus då i alla fall :(

  • Bustroll

    Roade mig med att fota magen igår, för sambon sa att jag inte var så svullen som jag kände mig...
    Inget plus ännu men svullen som en jag vet inte vad...tur att sambon inte sagt hur mycket

  • nni
    Bustroll skrev 2009-07-26 14:33:57 följande:
    Roade mig med att fota magen igår, för sambon sa att jag inte var så svullen som jag kände mig...Inget plus ännu men svullen som en jag vet inte vad...tur att sambon inte sagt hur mycket
    Hihi håller tummarna.

    Lady linda; Vi väntar lite till, men snart vill vi försöka
  • Mammilon

    Jag var med här för ett tag sen, men nu har jag glädjande nyheter! Slängde pillren dagen efter bröllopet 7 juni och hann aldrig få nån mens. Testade negativt efter drygt fyra veckor men efter ytterligare två mensfria gjorde jag om testet och fick plus! (Fast det blir ju förstås 9 1/2 efter bröllopet...)

  • 20090725

    stort grattis till dig!

    jag slängde pillrerna förra veckan, så jag hoppas på en liten bebis snart oxå!

Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...