• Nalle Puh 40

Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

Finns det några fler brudar här som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida?

Har ätit p-piller i ca 12 år men slutade för två veckor sedan i samband med vårt bröllop...

Tänkte vi kunde dela lite tankar och ge råd till varandra för det är ju mycket som ska stämma...

Har oxå tusen frågor i huvudet som vad som händer i kroppen när man slutar med sina p-piller efter så lång tid, tidiga tecken på att man kanske är gravid och hur lång tid det tar innan mensen blir regelbunden igen...

• Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...
  • nni
    Mammilon skrev 2009-07-27 11:40:21 följande:
    Jag var med här för ett tag sen, men nu har jag glädjande nyheter! Slängde pillren dagen efter bröllopet 7 juni och hann aldrig få nån mens. Testade negativt efter drygt fyra veckor men efter ytterligare två mensfria gjorde jag om testet och fick plus! (Fast det blir ju förstås 9 1/2 efter bröllopet...)
    GRATULERAR
  • Hemlig2009

Jag tog ut kopparspiralen i april men första månaden så hade vi ingen riktig koll, men vet att vi prickade ÄL i juni och juli, testade plus nu i för 1,5 vecka sedan.  Hoppas att allt går vägen men är medveten om att missfall tyvärr är ganska vanligt. 

Hoppas att ni som vill plussar snart! Håller tummarna!  

• 20090725

Grattis till dig oxå! håller tummarna för alla att det skall gå hela vägen!

• Mammilon

Hemlig: Grattis!!! Tänk inte för mycket på missfall, så många är det inte och det blir absolut inte bättre för att manoroar sig för det. Är man gravid så är man, tills vidare! Njut!

• Hemlig2009

Tack! Ska försöka göra det. Vi håller tyst om detta än då länge utifallatt, men våra familjer vet och är glada.

• Jemima

Testade positivt för en vecka sedan! Jag och mannen bestämde oss i samband bröllopet att nu skippar vi preventivmedel så får vi se hur det går. Hade ställt in mig på att det kunde ta lite tid för det har man ju hört och av nån anledning fick jag för mig att jag skulle vara en sån som det tog tid för. 2½ vecka efter bröllopet testar jag positivt, så den där magkänslan var det ju inte så mycket med. :)

Nu är jag i sjätte veckan och har fortfarande inga som helst symtom (förutom utebliven mens då). Känner mig inte heller sådär otroligt lycklig som alla andra verkar beskriva. Definitivt inte olycklig heller, utan bara precis som vanligt... Det är lite underligt för jag ville ju verkligen det här. Tror kanske det beror på att jag inte riktigt har fattat än att jag är gravid, det känns svårt att verkligen tro på det när man fysiskt känner sig precis som vanligt. Är det nån mer som har samma erfarenhet? Eller bara kan skriva nåt i stil med att det här (också) är en helt normal reaktion (icke-reaktion?) på graviditetsbesked...

kram och lycka till till alla som försöker där ute!

• Nalle Puh 40

Hade äl i helgen men blev inget försök då, har inte mått så bra och då vill man ju inte ha sex heller

• Jojjo M

Åhh.. vilken härlig tråd!
    Grattis alla ni med bebbe på gång och hejja resten!!!

Äter andäktigt på sista kartan med p-piller nu. Bara 1 ½ vecka kvar. Gifter mig den 22:e augusti och det föll sig så att pillerna tar slut i samma veva och jag kommer inte skaffa några nya. Längtar otroligt mycket..

Är inställd på att det kan ta tid, samtidigt är det så roligt att läsa om er som "fick till det" på direkten.

Spännande ska det bli i allafall

Kram på er alla!

• Flisa80

Jamima och Mammilon: Grattis!!!!!

• Flisa80

Nalle Puh 40 skrev 2009-07-29 09:22:14 följande:

Hade äl i helgen men blev inget försök då, har inte mått så bra och då vill man ju inte ha sex heller
    Nej men det är klart, man vill ju inte tillverka bebis i olyckligt eller sjukt tillstånd. Snart är det dags igen ska du se, så då mår du säkert bättre!!!
    Kramar om!
Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...