• Nalle Puh 40

Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

Finns det några fler brudar här som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida?

Har ätit p-piller i ca 12 år men slutade för två veckor sedan i samband med vårt bröllop...

Tänkte vi kunde dela lite tankar och ge råd till varandra för det är ju mycket som ska stämma...

Har oxå tusen frågor i huvudet som vad som händer i kroppen när man slutar med sina p-piller efter så lång tid, tidiga tecken på att man kanske är gravid och hur lång tid det tar innan mensen blir regelbunden igen...

• Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...
  • Nalle Puh 40
    isop skrev 2009-07-05 16:33:48 följande:
    Nalle Puh 40 skrev 2009-07-02 17:54:40 följande:Ja, hur så?
    Nej, jag bara undrade... Var inget illa menat...
  • roslagsbruden

Nu har jag testat ÄL-stickor. Det blev ett tydligt tecken att det var på gång första stickan jag provade (19 dagar in i cykeln) och dagen efter var strecket borta. Så nu håller vi tummarna att vi lyckades pricka in det där jäkla egget för en gångs skull!

• isop

Nalle Puh 40 skrev 2009-07-06 11:04:04 följande:

Nej, jag bara undrade... Var inget illa menat...
    Okej

Den här månaden tror jag att vi ska försöka köra på varannan dag och se om det tar sig
  • Nalle Puh 40

Är det bara jag som får ett #&%¤#¤%%& humör en del dagar???

• roslagsbruden

Den taktiken körde vi med länge, men nu läste jag att de nya rönen är varje dag veckan innan ägglossning. Men det som verkar funka bäst är ju att ragga upp ett kvart i tre-ragg på krogen... Fattar inte att så många blir ofrivilligt gravida när oddsen är så små.

Porrigt sex ska var bra också, ökar mängden tydligen.

isop skrev 2009-07-07 17:47:34 följande:
    Nalle Puh 40 skrev 2009-07-06 11:04:04 följande:Okej Den här månaden tror jag att vi ska försöka köra på varannan dag och se om det tar sig
  • harthurs

Sa hur funkar de dar stickorna? Om nan orkar forklara..

Sa ha sex varje dag veckan innan agglossning ar vad som galler?

• harthurs

Ar ocksa orolig for forlossningen... skulle vilja ha kejsarsnitt.. Men har last att bebisen mar bra av naturlig forlossning pga de stresshormoner de utsatts for..
    Jag har dock hogt blodtryck sa vet inte om jag "far" foda naturligt.. hmm.. mycket att tanka pa..

• Flisa80

Nalle Puh 40 skrev 2009-07-07 18:30:34 följande:

Är det bara jag som får ett #&%¤#¤%%& humör en del dagar???
    Inte humöret som har förändrats hos mig, men jag har verkligen mått skit den här veckan då mensen har varit. Har aldrig haft så ont förut och blivit så himla dålig. Och ÄL har ju blivit otroligt mycket tydligare än innan. Titta på mina bröstvårtor när jag har ÄL och man få en smocka, så ont gjorde det sist.
  • roslagsbruden

Ja, enligt ny australiensisk forskning så är det bra att ha så mycket sex som möjligt innan ägglossning, det ska förbättra kvaliten även om tidigare studier sagt nästan tvärtom...

Jag provade ÄL-stickor för första gången nu efter att man sagt i den här tråden att det kan vara bra. Man kissar på dem på morgonen (eller efter 4 timmar utan att ha varit på toa) och så jämför man två streck för att se om det är ägglossning på gång inom två dygn. Det är då det är dags för det porriga sexet:)

harthurs skrev 2009-07-07 22:25:02 följande:
    Sa hur funkar de dar stickorna? Om nan orkar forklara.. Sa ha sex varje dag veckan innan agglossning ar vad som galler?
  • Ore

Landade i den här tråden och måste komma med litet input:

Den australiensiska studien har visat att för de som har SKADADE spermier så ökar chanserna om man har sex varje dag. För de som inte har skadade spermier kan det snarare sänka kvaliteten, då rekommenderas varannan dag så att spermierna inte är "halvfärdiga"... (så som tidigare studier har visat)

Ang ÄL-stickor och utslag, så är jag inte säker på att roslagsbruden lyckats fånga in ÄL med stickorna om det blev utslag på första stickan men inte på den dagen därpå. Det är stegringen man ska leta efter med stickorna, vilken dag den börjar. Inte vilken dag den slutar. Så det är möjligt att du redan haft ÄL när du fick utslag på stickorna.

Hur som helst, lycka till!

Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...