• Nalle Puh 40

Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

Finns det några fler brudar här som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida?

Har ätit p-piller i ca 12 år men slutade för två veckor sedan i samband med vårt bröllop...

Tänkte vi kunde dela lite tankar och ge råd till varandra för det är ju mycket som ska stämma...

Har oxå tusen frågor i huvudet som vad som händer i kroppen när man slutar med sina p-piller efter så lång tid, tidiga tecken på att man kanske är gravid och hur lång tid det tar innan mensen blir regelbunden igen...

• Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...
  • 20090725

yes, jag finns på familjeliv, men jag har inge gjort något med min pres å sånt än, eftersom jag inte e aktiv!

jloide

heter jag

• T0612

Nalle Puh 40 skrev 2009-06-24 08:32:50 följande:

Finns ni på familjeliv oxå? Blev medlem där igår...
    I förrigrår blev jag medlem =) samma nick som här
  • Järnkaminen

Tänkte bli medlem där o det snaraste!

• Järnkaminen

Symptom när jag precis slutade med p-piller var massor av finnar! I ansiktet och på ryggen. Supertrist. Det lugnade sig dock efter 4-5 mån, men nu veckan inna bröllopet har det givetvis blommat upp igen!

Andra symptom är humöret......kan bli så jäkla förbannad!
    Som jag har skrivit en gång innan så har jag dessutom börjat få väldigt ont vid ÄL. Några andra som har fått några symptom?

Har BIM någon gång i helgen och har hela vecka haft som ett tryck över livmodern och hugg i äggstockarna....hoppas! Men misstänker skendräktighet

• roslagsbruden

Precis så kan jag få med, dvs tryck över livmodern och hugg i äggstockarna, det började när jag slutade med p-ring men det har dock aldrig varit något barn där så jag vet inte vad det kan bero på. Får även lätt blödningar typ vid sex vilket ju inte är så kul så nu har jag fått remiss så att de ska kolla vad det kan bero på.

Järnkaminen skrev 2009-06-25 10:51:24 följande:
    Har BIM någon gång i helgen och har hela vecka haft som ett tryck över livmodern och hugg i äggstockarna....hoppas! Men misstänker skendräktighet
  • MulleNuh

Hej alla! Va spännande för dig Ida och Mille..

Ja det är meck med detta.. jag vet. Och oron som typ ALLA känner i början av en graviditet.

Och ni med förlossningsrädsla. Försök få fram VAD det är ni är rädda för? Är det smärtan? Att inte ha kontroll? Eller hur tänker ni??

• Nalle Puh 40
    MulleNuh skrev 2009-06-25 11:08:37 följande:
    Hej alla! Va spännande för dig Ida och Mille.. Ja det är meck med detta.. jag vet. Och oron som typ ALLA känner i början av en graviditet.Och ni med förlossningsrädsla. Försök få fram VAD det är ni är rädda för? Är det smärtan? Att inte ha kontroll? Eller hur tänker ni??
    Smärtan, att behöva sys, sprutor, sjukhuset mm
  • MulleNuh

Mmmm ok..

Smärtan kan jag trösta dig med att den kommer inte som nån chock. Man får den succesivt och därför är man "beredd" på nåt skumt sätt.. Svårt att förklara.. Man är sååååå fokuserad hela tiden.

Sys är inget man märker av. Det känns inte (har jag fått berättat för mig) Man kan vara lite öm efteråt så klart.

Sprutor. Ja vad ska jags äga om dom!! Ingen gillar sprutor!

Sjukhus. Mmmm samma här... Ingen gillar dom.

Nalle Puh 40 skrev 2009-06-25 21:13:06 följande:

Smärtan, att behöva sys, sprutor, sjukhuset mm
  • Bustroll
    MulleNuh skrev 2009-06-25 11:08:37 följande:
    Hej alla! Va spännande för dig Ida och Mille.. Ja det är meck med detta.. jag vet. Och oron som typ ALLA känner i början av en graviditet.Och ni med förlossningsrädsla. Försök få fram VAD det är ni är rädda för? Är det smärtan? Att inte ha kontroll? Eller hur tänker ni??
    Är ganska hispig över det mesta med sjukhus, tål inte läkare. Hävdar bestämt att alla läkare är onda och bara jobbar som läkare för att få sticka folk i armarna och annat ajaj. Sambon tycker jag är helt superlöjlig och ser glatt fram emot när jag måste in på läkarbesök han är ond...

Smärtan...håller andan så fort jag får lite ont, som typ vid sprutor Blodprov är inte min grej. Allt vasst ger mig panik.
    Att sys utan bedövning låter inget vidare i mina ögon...att man kan spricka...att behöva ligga naken (nästan i alla fall) framför främmande människor(går knappt till gynekologen pga det)
    Att man bajsar på sig...inget jag ser fram emot precis. Ryggbedövning låter inte heller så lockande...
    Så...ja...listan är lång
Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...