• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Fjällbruttan

    Oj vad namn.. kommer inte på ett enda nu att dela med mig av!
    När Saga kom ut stirrade jag bara på henne... vem är du??
    Var övertygad om att jag skulle få en pojk
    Mattias bara flina och sa, jamen jag sa ju att det var en Saga... så blev det

    Hvidis, bara ett tips, moffa inte i dig en kartong jordgubbar när du ammar, det gjorde syrran, de sov inte på några dygn
    Jag började med att amma sittande, sen när de blivit lite större blev det amning i sängen, fst jag har ju så stora sladdriga bomber så jag hade nog kvävt ungen om jag ammat liggande direkt:-/

    Blomman, jag är övertygad om att du får användnig för något av dina namn,
    kramaromimassorochhållerenturängelöverditthus

    Nu ska jag packa inför Piteåresan, Saga blev förkyld och fick feber i eftermiddag så det hanns inte så mycket, hon ville bara sitta hos mamma

  • Villemoa

    Oliver och Rasmus heter grannpojkarna och det tycker jag är fint.

    Här hos oss är det inte lätt att välja namn med tanke på att jag är lärare och har en sisådär 150 namn som inte funkar Även om det är gulliga elever så får jag alltid upp en elevs ansikte för mitt inre och vill inte förknippa mitt barn med en elev.

    Killnamn tycker jag också är väldigt svårt men vi har två stycken som inte har skrivits här ...än....

  • Ninnnis

    Blommis, vad skönt att ni hann fota i solsken! Är också nyfiken på annonsen när den är klar...

    Eftersom jag är så extremt nyfiken så luskade jag ut vad din son heter, hans namn är jättefint tycker jag!

    Jag och maken har inte alls samma smak när det gäller namn, så det kan nog bli intressanta diskussioner när det blir aktuellt...

    Herreminje Hvidis, du är mamma om en vecka!!!

    Jag är tröööött! Igår skulle jag powernappa lite efter jobbet, och när jag vaknade hade jag sovit i tre timmar

  • Ninnnis

    Glömde ju kramen till Hvidis, Blommis, Andbeyond, Lanovia (?) och alla andra som har det lite tungt just nu :-P

  • lanovia 08

    *kramar Ninnis tillbaka och passar på att ge alla andra en kram också* (Varför fick jag ett ? efter mig? )

    Vilken skön "powernap" du fick.

    Vad bra med lite förslag på killnamn, finns några ok där, men inget som riktigt tilltalar. Gillar Jakob, men det är redan upptaget av min kompis man skulle kännas fel att döpa barnet efter honom...

    Jag tror helt enkelt vi är för inkörda på att det är en tjej just nu. Men tänkte på det där med namn på våra barn här i tråden. Skulle ni bry er om det blev så att våra/era barn skulle heta samma? Funderade först på om jag skulle våga fråga er om namn med risk för att ni skulle nämna något som vi också funderade på. Men min slutsats var att även om några av oss redan setts och säkert kommer göra det igen, så är det ju inget som händer jätteofta så om mitt barn skulle heta samma som ett annat i den här tråden skulle det inte vara någon katastrof. Men vad tycker ni?

    Andbeyond, så du tycker Emma är fint, förstår inte varför.

    Ett annat tips när man ammar är att inte dricka energidryck, det har jag en kompis som testade. Snacka energisk unge hon fick.

  • lanovia 08

    Ja Blommis du måste säga till när annonsen finns att se!
    Jag blev supernyfiken på vad din son heter nu. Jag har iof en gissning. Men Ninnis hur kunde du räkna ut det så där bara?

  • lanovia 08

    Ja en var inte rolig. Jag drömmer mkt konstigt just nu. Men jag är tydligen inte ensam om det för i vårat sovrum vet man aldrig vad som händer nu för tiden.
    Berättade ju om att mannen försökte dra av mig trosorna en natt. Här om natten så vaknade jag av att han snodde min kudde. Han lämnade snällt tillbaka den när jag bad om den=ryckte tillbaka den. Men vad 17 skulle han med den till???


    Hvidbrud skrev 2009-08-12 21:53:02 följande:
    Usch en sån dröm! *rysterbortden*
  • lanovia 08

    Nu vet jag vad din son heter Blommis! Därmed avslöjat hur nyfiken jag är av mig.
    Jag fick nästan rätt, jag tänkte när jag läste dina namn att en son till Blommis heter säkert --- eller ---. Och det ena utav det var det.
    Fint namn han har.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan