• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • lanovia 08

    Hvidis, vi vet att du finns här med oss, det räcker, man orkar inte alla dagar. Du har mkt att stå i själv nu, måste blir många tankar nu när det närmar sig. *kramar hårt och uppmuntrande*

    Alma gillar jag, har försökt föreslå det för mannen men han tyckte det var för mkt gammelmormor över det. Vi var på långpromenad igår (när min storm hade lagt sig) och då brainstormade vi namn. Vi har ju på något vis varit fast i Ellen båda två sedan precis innan jag blev gravid. Men sedan fastnade vi även för Linnea och Emma.
    Killnamn är värre, är liksom inget som riktigt faller i smaken där, ev Oscar. Är det någon som har tips?
    Nu har vi ju ett tag kvar, men kan ju inte låta bli att fundera.

  • Hvidbrud

    Tack! Dahlia heter en av hennes gammelmostrar! Selma är jättefint, men min bror snodde det till sin hund, dummis!
    Åh, jag tror också att jag vet det när jag ser henne (om en vecka ligger jag och försöker att amma! Shiit-pomfritt!

  • lanovia 08

    Surt att killen drog sig ur. Så då skall du behöva ut och leta ny person. Segt.

    Ingis har tänkt länge på att man borde ha kassaskåp, men aldrig tatt mig längre än så. Vad köpte du för något? Stort litet? Skall det sitta fast i väggen eller bara som brandskydd?

    Blommis gött att ni kunde ta bilderna. Lugnar det ner sig lite nu då? Eller är det fortfarande fullt ös medvetslös som gäller till visningen? När är den?

  • passionsblomman

    Ja SHIT PMMES FRITES!!!! Helt otroligt! Ooooh vad roligt och spännande det är!


    Hvidbrud skrev 2009-08-12 21:36:55 följande:
    Tack! Dahlia heter en av hennes gammelmostrar! Selma är jättefint, men min bror snodde det till sin hund, dummis!Åh, jag tror också att jag vet det när jag ser henne (om en vecka ligger jag och försöker att amma! Shiit-pomfritt!
  • Hvidbrud

    Killnamn är lättare tycker jag... Noah gillar vi skarpt, sen tycker jag om Benjamin...
    Ja, ellen har du ju haft i tankarna hela tiden. Tror du att det är en hon eller en han? Har du drömt om bebisen ännu?

  • lanovia 08

    Det är inte lätt det där med vaccinet. Jag brukar som sagt inte tycka att det är något jag vill ha när det gäller influensa. men det här vill de ju att alla skall ta för att hindra spridning... men får la börja med att invänta info om vad det innebär för skrutten i magen.


    Ankan80 skrev 2009-08-12 15:50:32 följande:
    Nä, kan inte ringa från jobb o prata om graviditet .Jag skall nog inte ta det har jag kommit fram till....lanovia 08 skrev 2009-08-12 15:27:31 följande:
  • passionsblomman

    Får jag någonsin hålle en liten flicka i mina armar så vet jag exakt vad hon ska heta. Detsamma gäller pojke för den delen. fast pojknamn vet jag många fina så det hade jag kunnat ha en hel drös.

  • lanovia 08

    Usch ja, tänk om man kunde stoppa sig ibland. Känns som det är en ailen som kliver in i ens kropp ibland och bara tar över.


    passionsblomman skrev 2009-08-12 15:55:53 följande:
    Nu har jag lääääst en massa! Igår ska jag erkänna att jag mest kastade in ett utbrott och sedan gick och lade mig...Lanovia, jag har gått här och tänkt på dig och hur du kände dig -det var så bra beskrivet:ibland vill man helst slippa sitt eget jobbiga sällskap och vila upp sig från sig själv.Värst är när man HÖR hur dum man är men inte ens kan hejda sig just då, utan fortsätter vara hemsk för att komma med sitt förlåt senare.*kram*
  • lanovia 08

    Kan du inte dela med dig av lite pojknamn Blommis?

    Hvidis, jag kommer ofta på mig själv att tänka på det som en tjej. Som vi sa igår, vi har trott så mkt på att det är en tjej så det kommer bli en kille bara för det. Ren logik!!!
    Nej jag har inte drömt om bebisen ännu.
    Men däremot drömde jag att jag var hos gyn i natt. Hade fått tillbaka mina cellförändringar och var tvungen att operera akut och det skulle vara utan bedövning och massa hemskt. Huvva!!!

  • Hvidbrud

    Oj, vad det sprutar in med inlägg har då! Hinner inte med! Sitter på Blocket och letar efter en fåtölj som jag kan ha i barnkammaren och sitta och amma i...

    Ja, gött att ni han ta bilderna. Ska bli kul att se anoncen(om vi får?)

    Har böjat samla alla fotofilerna på ett USB-minne. Vill inte mista vår bröllopsresa och första resan ihop osv osv... Och nu kommer datan bli full av bebibilder. Oj, vad ni kommer att bli bombarderade!!!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan