• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Villemoa

    Blommis; önskar så att jag kunde trolla fram lite folk som fixar allt åt dig så kan du kurera dig, pilla dig i naveln och skrika order åt folket

    Tänk snart är allt över, alla lådorna uppackade och du äntligen kan börja njuta av ditt drömhus!!!

  • Fjällbruttan

    Hej

    Jo.. mannen vet om att jag har ÄL, det var på hans förslag jag for till hans jobb
    Men ´han jobbar ensam och ute just nu så vi slank in i en liten bod.. och tror ni inte en av cheferna var utanför när vi kom ut
    Men jag tror inte han såg oss...

    Rödvinssås är gott och funkar utmärkt under graviditet.. jag är kock så jag vet
    Ianovia, segt med frysen!! Hoppas mannen förstår att det är hormonerna som hoppar!!

    Nu ska jag ta och boka husvagnsplats i piteå på havsbadet i helgen och sen ska vi öva på att göra barn

    Go´natt!

  • Ninnnis

    Bruttan, det är bra att ni ligger i

    Jenny, det är ju alltid lite jobbigt att börja nytt jobb. Det kommer säkert att bli jättebra, och blir du gravid så blir du. Du lär väl åtminstone hinna jobba minst 9 månader innan, eller? (trevlig kommun ni har flyttat till, förresten )

    Lanovia, åh dessa hormoner! Hoppas du får en bättre dag idag. *kram till både dig och maken* Börjar det synas på dig än förresten?

    Blommis, vad skönt att huset verkar som förväntat! Men usch och fy för trötthet, halsont och hormoner! *kramar*

    Villemoa, grattis till ett starkt och fint plus! Hur gammal är dottern? *glömsk*

    Jag var tvungen att stanna en timme extra på jobbet igår, och kom således en timme försent till kalaset, vilken´t i sin tur resulterade i att jag kom i säng ungefär en timme senare än planerat. I kväll SKA jag lägga mig tidigt!

  • lanovia 08

    Godmorgon, idag satsar jag på tidig dag på jobbet ihopp om att få något gjort och mindre krångel idag. Är dock på lika urselt och ledset humör idag hoppas det ger med sig snart.

    TAck Bruttan och Ninnis för att ni bryr er om det jag skriver. Kändes lite konstigt att skriva ett så ledset och förtvivlat inlägg igår och inte ens kunna få en enkel kram tillbaka från någon som var här.
    Ninnis skickar genast kramen vidare till maken som nog behöver den lika mkt som jag för att orka stå ut med mig. Bruttan visst förstår han (denna allt för förstående man) att det är hormonspöken men finns gränser för hur mtk han orkar också. Men allt blev bra igår igen, han blev aldrig sur och med ett förlåt så var allt borta. Förutom en rutten kyckling och dåliga jordgubbar.

    Vad tråkigt Ninnis att allt blev förskjutet en timme, ´hoppas du inte är för trött idag då.

    Bruttan, verkar inte som 3 (för det är väl det ni har?) barn förtstör möjligheterna till mys särklit mkt i alla fall.
    Grattis till husvagnsköpet förresten.
    Mysigt med Piteå havsbad.

    Blommis, lilla vän *skickar en kram iallt slit och trötthet*. Hoppas verkligen solen lyser idag så du får målat och fotat idyllen.
    När ni väl har flyttat kan inte hela familjen hyra en stuga eller något och bara åka bort så ni slipper se flyttkartongerna. Om inte längre så åk bort en helg i alla fall så ni får vilat upp er lite. Tror ni behöver det, vill inte ha en Blommis som dunkar in i väggen.

    Ninnis när var det du skulle och provrida?
    Förresten svar på frågan om magen syns. Ja det gör den. Vet man om att jag är gravid så syns det definitivt. Vet man det inte så reagerar man nog och funderar på om jag är gravid eller om man jag bara ätit väldigt mycket godis, glass och fet mat i sommar. Men snart tvivlar nog ingen.
    Du får se själv i oktober om vi får till en träff då.

  • Ninnnis

    Lanovia, jag längtar efter att få se din fina mage och klappa på Spillevinken

    Jag känner igen det där med att maken är nästan orimligt förstående och tålmodig, vilket ger meg ännu mer dåligt samvete för att jag är en sur martyr... Bra att du sa förlåt och att det blev bättre! Hoppas kycklingen och jordgubbarna också är borta snarast möjligt! Och helst ersatta med nya, färska så klart

    Jag ska provrida på fredag, samt eventuellt en dag nästa vecka också. Men jag lovar att jag ska köpa en ny hjälm imorgon!

  • lanovia 08

    Hur är det med Hividis och Ingis idag?
    Ankan hur är läget, ger sig lillankan till känna på något vis?

    Ninnis, då får vi väl se om vi inte kan få till en träff. Blir lite klurigt då de andra tjejerna inte kommer släppa iväg mig hur som helst (det är kvalitetstid som gäller när man ses en gång i halvåret). Men funderar på om vi kanske skulle kunna få till en fika innan mitt tåg går på söndagen kanske?

    Kyckling och jordgubbar skall bort nästa vecka när sopbilen kommer, och då blir det att röja i hela förrådet, ut med frys o elände och torka jordgubbssaft och mögel.

    Vad bra att du skall köpa en hjälm. Då blir jag nöjd.

  • andbeyond

    *springer in* *kramar om alla - några extra kramar med peppning på till lanovia och blommis*

    *springer tillbaka ut och pysslar med allt som ska pysslas med*

  • lanovia 08

    Ninnis, sluta kommentera felen du skriver så är det ingen som ser dem, inte jag ialla fall, jag måste tillbaka och lusläsa det du skrivit för att hitta.

    Ja visst får man dåligt samvete när de är så förstående. Då känner man sig ju ännu hemskare. Jag tänker ofta på vilken tur det är att det är jag som är tjejen och han killen. Jag hade nog inte klarat av att behöva stå ut med en tjejs hormonsvängningar om jag var kille.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan