• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Grå Katt

    GRATTIS Villemoa! Ett svagt plus är ändå ett plus! Precis så var det för mig. Vad kul, då blir det ytterligare en bebis i april!

    Shit, vilken dag Ingis!!

    Ankan: Hur mår du? Jag känner inte av så mycket ännu, förutom att jag är lite varmare än normalt.

  • Leksi

    Och fy vad läskigt Ingis! Tur ändå att det var så mycket folk runt omkring som kunde ingripa. Hoppas hon lämnar honom genast med det samma.

  • lanovia 08

    Grattis Villemoa!!!!! Vad roligt! Tog det sig lika snabbt för er förra gången också?

    Ninnis, vad roligt att börja rida igen. Jag står på Ingis sida, köp ny hjälm!!! Hjärnan är mer värld än de hundralappar du har att spara.

    Ingis vilken dag du hade igår. Huvva!

    Hvidis, man som dött, var det här på BT du läste om det? *ryser* Jag tänker den tanken ibland vad gjorde man om ens man skulle dö. Ja längre än så kommer jag inte för jag kan inte tänka på det. Skulle nog ramla efter.

    Fanns det karameller här??? Är sååå godissugen.

    Blommis, hur gick det igår?

    Nej nu skall jag återgå till jobbet. Hoppas jag inte glömt skriva något viktigt med det har jag säkert med tanke på hur att det är ett tag sedan jag skrev. Har helt tappat orken. Är bara trött och tycker det räcker gott med mina egna tankar just nu. Men jag läser här och bryr mig.

  • lanovia 08

    Berätta förresten för mamma att vi hade fått barnvagnen och att den stod hemma hos oss. Hon blev lite lätt upprörd och har bett oss ställa den hos dem istället så skall hon tvätta den och pappa laga däcket. Helt ok för oss.
    HOn är väldigt skrockfull ibland. Bättre blir det inte av att hon köpte vagn och hade hemma relativit tidigt (mot mormors vilja) till första barnet och det förlorade de ju när det var 1år gammalt. Så vi har lovat att ta vagnen med oss upp till helgen.

  • Ninnnis

    Är du riktigt säker på det?

    lanovia 08 skrev 2009-08-11 10:46:35 följande:


    Ninnis, vad roligt att börja rida igen. Jag står på Ingis sida, köp ny hjälm!!! Hjärnan är mer värld än de hundralappar du har att spara.
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-08-11 11:31:28 följande:
    Är du riktigt säker på det? lanovia 08 skrev 2009-08-11 10:46:35 följande:
    Hahahaha! Mina hjärnceller är så få så jag får vara försiktig när jag nyser....

    Lanovia: Låter som en bra deal om din mamma tvättar o fixar barnvagnen o din pappa fixar däcken....en post mindre för er att fixa!
    O det är väldigt gulligt av dem!
    *bjuder laget rund på danska bröstkarameller*

    Leksi: Ja hade folk inte ingripit så vete tusan hur det hade slutat...hoppas verkligen osså att hon lämnar honom direkt.
    Jag ville mata polishunden med honom.....väninnan tyckte att det lät som en bra idé...men vi kom fram till att det INTE var läge att prata med poliserna om det....

    Förstår inte hur jag ska få ngt gjort på jobbet under de kommande 3 veckorna....arbetsmotivationen är inte direkt hög....knappt närvarande!
  • lanovia 08

    Japp!


    Ninnnis skrev 2009-08-11 11:31:28 följande:
    Är du riktigt säker på det? lanovia 08 skrev 2009-08-11 10:46:35 följande:
  • lanovia 08

    Ingis, jo det känns som en ok deal. Vi har att göra ändå.

    *mumsar danska bröstkarameller*
    Jag är så godissugen!!! Vet inte om jag skall försöka stå emot eller gå och köpa. *dreglar*

    Kom igen Ingis, du orkar, bara 3 v kvar innan du får lång ledighet från jobbet! Hur länge skall du vara hemma förresten?
    Jag frågade mannen här om dan hur mycket han ville vara hemma. Han tittade frågande på mig och sa vi delar på hälften, det är väl självklart! Ok, då vet jag.
    Tycker han har helt rätt, men någonstans hade jag ställt in mig på ett helt år hemma, men som sagt även pappan har ju sin rätt.

    Oh godis...

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan