• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

    Hehe, märks det att jag var en aning upprörd i förra inlägget? .-?

    Värre felträffar på tangenterna än någonsin...

    Nu ska jag spackla väggen i vardagsrummet och putsa fönster.
    Sedan ska jag måla. Igen.

  • lanovia 08

    *vinkar till Hvidis*

    *ler åt Herr Blommis* hej hopp för planering.

    fy fasiken för dessa hormoner. Har precis storgråtit för maken i telefon. Varför?? Ja den som det egentligen visste. Han skall iväg på träning ikväll, vi har MASSOR att göra på hemma plan. Jag är TRÖTT. Att han lovat att klippa gräset efter träningen och bett mig bara sitta i soffan ikväll plus lovat att hoppa träningen på lördag hjälpte föga. Tårarna bara rinner. Tur att jag är ensam på rummet, tyvärr måste jag dock snart ut och traska genom hela det här stället. Och det absolut värsta av allt, jag har absolut ingen anledning till att gråta.

  • Fjällbruttan

    Kramar i massor till dig Ianovia... det bara blir så när man är gravid... och det går inte över heller i första taget, herregud vad jag grät första tiden då barnen kommit.. har haft mammablues på tredje dagen med alla tre.. storgrät sist så Mattias vart alldeles förskräckt, satt på BB och tjöt och kunde knappt göra mig förstådd... måste låtit ungefär som Saga då hon slagit sig
    Varför? För att vi inte skulle få ha eget rum längre utan hamna på sal och då kunde inte Mattias bo med mig! Klart taket trillade ner, allt blev ju fel! Dagen efter var jag skitnöjd med det, hade superbra rumskamrater.. dessa eländiga hormoner!

    Blommis....Här har vi numera en whiteboard, så han vet vad jag tycker han ska prioritera! Och skriver han inte in i familjealmenackan vad han ska göra så planerar vi bort honom, hårda bud för att det ska funka här!
    Men det gör livet lättare

    Jag har sluppit ifrån veden en stund, här ska klippas gräsmatta.. sist klippte jag en elkabel... så nu är den och gräsklipparen lagad så nu ska här tuktas gräs

    Vi gör faktiskt ved så vi säljer så just nu är det en beställning på 40 kubik som betas av, den är klar i eftermiddag

  • ingenjörsbruden

    Hvidis: Ja hur kan man ha så ONT i höften på morgonen....känns knäppt nästan....för man ligger ju inte hårt direkt..
    Längtar osså masor efter att få ligga på mage....o det SKA jag göra.....hoppas bara att tuttarna inte blivit störtömma direkt...måste ju bara få sova liiiiiiiiiiiiiiiite på mage!

    Åhhh lanovia...*kramar om* Misstänker att du kanske gråter ännu mer pga kramen...men ändå...*kramar mera*
    Det är bara för makarna o nära o kära att hålla ihatten o ha säkerhetsbältet på när de är nära gravida kvinnor....sydväst o gallonställ är kanske bra....för man kan tjuta för precis ingenting!

    Whiteboard lät rätt smart, fjällbruttan!
    Det var inte en elklippare du körde med sist va? Har annars hört att det är ett klassiskt misstag att klippa sönder kablen till elklipparen....
    40 kubik är en del att beta av....hur många säckar är det o ung vad tar ni betalt för det? Lite nyfiken för vi ska ev ha kamin i huset....

  • ingenjörsbruden

    Nä nu ska jag dra o reklamera en blöjhink som jag lyckats vandalisera....hur klantig kan man bli liksom! Hahahahaha
    Den är eg gratis så vi har köpt refiller så vi MÅSTE ju få en ny hink eller hur!?

    O sen ska jag köra en liten sväng o träffa Nalle Phu 40!
    Ska bli kul!
    Många okända människor som man träffat irl fr BT i år! på er alla!

  • lanovia 08

    Tack alla! Ni har än en gång fått mig att inse att jag inte är enbart helt dum i huvudet.
    Det är tur att man har världens bästa där hemma i alla fall som klarar av mig när jag är sådan här. Tänk om han blivit sur eller bara suckat och stönat. Sucken var väl iof nära när han insåg att det inte spelade någon roll vad för lösning han än kom med, jorden skulle ändå rasa ihop i min värld.
    Nu känns det i alla fall bättre och jag är säker på att vi kommer lyckas med det vi skall, precis som vi brukar. Och precis som älsklingen sa förut, vi brukar ju lösa allt... jo...

    Hvidis tack för tipset, då skall jag ha mannagryn till frukost imorgon. mums.

    Ingis vad kul att träffa Nalle Phu 40. Ha det så trevligt.

    Bruttan, jag har hört från lite olika håll, ännu är det dock obekräftat, att om gräsklippan skall fungera så bör man inte klippa av elkabeln.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan