• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud

    Det var ju bra tt han blev glad. Glada makar är en fantastisk sag att ha hängandes i hemmet!

    Hur länge har ni haft karrantän nu? 6 veckor?

  • Daa

    Hihi. Han brukar vara glad för det mesta och det är trevligt
    Karantänen har väl egentligen inte varit så lång, bara några veckor. Säg... tre och en halv kanske?


    Hvidbrud skrev 2009-07-22 11:15:20 följande:
    Det var ju bra tt han blev glad. Glada makar är en fantastisk sag att ha hängandes i hemmet! Hur länge har ni haft karrantän nu? 6 veckor?
  • Daa

    Nu får maken strax födelsedagsbesök av sina svärföräldrar (nämen, det är ju mina föräldrar! ).

    Ha en fin dag.
    *vink å kram till alla*

  • Hvidbrud

    Oj, vad tiden går långsamt när man inte har något att göra... På jobbet flög veckorna och nu väntar jag bara .

    Några tips på vad man kan hitta på när man inte orkar gå mer än tio minuter i sträck...?

  • lanovia 08

    började på ett inlägg imorse som bara försvann när datorn bestämde sig för att starta om helt utan att jag bett den.

    Nu gör jag ett nytt försök.
    Hvidis vad har hänt med dig och hur bebisen ligger? Är det klart än om det blir kejsarsnitt eller inte?
    du har säkert skrivit detta tidigare men jag har inte hunnit läsa ikapp.
    Tips på vad du kan hitta på har jag inte så här på rak arm, vet bara att jag skall gå o sätta mig o vila med en bok nu.

    Jag tog semester idag med, hade egentligen tänkt att gå o jobba några timmar men var så trött i morse. Och är det fortfarande.

    Igår fick vi då berättat för övriga släktingar på makens sida. vilken glädje det blev. Det var så underbart för vi fick den där standard frågan som vi så ofta spytt över här i tråden. Ni vet när folk skall hålla på o tjata och fråga när man egentligen tänkt att skaffa barn, det måste ju vara dags snart. Så när fastern och mostern igår i enad front frågade om det inte var dags snart? Så svarade jag bara "jo i januari". Oj vilka miner vi fick se! haha!
    Tydligen börjar det synas på mig också. Jag ser det inte själv, men fastern hade funderat lite på om jag var gravid eller ätit för mkt grekiskmat.

  • Hvidbrud

    Ha ha! VAd underbart, Lanovia! Skulle gärna ha sett deras miner.

    Skönt med extra semester och en god bok. Det är bra att du lyssnar på dig själv och tar det lugnt. Hur är det med illamåendet? Börjar det bli bättre?

    Själv har jag ställt in mig på kejsarsnitt. Senaste UL visade att moderkakan inte flyttat sig en millimeter, så jag skulle till läkare för snittsamtal och att han skulle kolla för säkerhets skull... Men det var så rörigt och ingen visste vad jag gjorde på den avdelningen och jag var mest ledsen för att jag hade verkligen hoppats på att den hade flyttat sig, så jag orkade inte ta tag i det, utan bestälde en ny tid istället. Den första tiden läkaren har är d. 28 juli, så på tisdag alltså. Så får vi veta med säkerhet. Jag har ställt in mig på snitt nu och läst en massa om det, så jag vet vad jag kan förvänta mig. Det ska nog bli bra!
    Lillmuffin lever röverae i magen. Det börjar bli väldans trångt för henne där inne nu, så sparkarna har blivit mer till buffande och dragningar. Det ser lite läskigt ut ibland faktiskkt! Min egen lilla ailien! *hjärtar*.
    Tröttheten har kommit tillbaka och jag kokar, svullnar och svettas och pustar och stönar och tycker att det är svårt att känna mig bekväm, men jag har det bra och vad kan man räkna med när man går och bär på en stor vattenmelon i magen. ( hittade en vattenmelom i ica som vägde 2500g... den var stor och tung...)

    Daa: Mysigt med föräldrarna på besök. Jag längtar till på lördag när jag ska hem till mamma!

  • Ankan80

    Där satte du dem på plats Lanovia! Hehe...älskar sånt!

    Ikväll skall jag o en kompis ta vardagsmodellbilder i Malmö. Nåt som tydligen väldigt många andra också gjort. Skall bli spännande. Gäller att passa på medan man är någorlunda "fit".
    Man blir sminkad och stylad i håret sen skall man ha tagit med sig 3 ombyten som de sedan fotar en i....
    Kostar inget att vara med, men sen kostar ju såklart bilderna...
    Får se om jag fastnar...

  • ingenjörsbruden

    Lanovia o Ankis: VÄLKOMNA hem!! Vi har tänkte på er!

    Lanovia: Hahahah vilka miner!! Hade gäääärna varit där o sett det!
    Extra semesterdag är inte fel....du har ju gjort en hel del de senaste veckorna.

    Ankis: Några edelweiss med hem? Hoppas att ni haft det skönt o slapp störtregnet som kom i helgen i österrike.

    Daa: Va skönt att maken blev glad för all "uppvaktning" på sin födelsedag!

    Hvidis: Hahahah ja HUR stor kan magen eg bli? Hahahahaha! Vet inte om jag eg vill veta det ännu.....kanske blir alldeles för rädd....
    Fladderbuset har längre vakenperioder nu....märker en aktivitetsökning när den hör pappa prata länge (typ när han pratar i telefon=jag är tyst ) o när vi lyssnar på favviscd med klassisk musik! Men änn så länge lagom mkt buffande! *pepparpeppartaiträ....knackar mig i huvudet*
    Att sysselsätta sig med...ojdå...ja jag hade nog tagit tag i de 3000 fotona från bröllopsresan o fr bröllopet, sortera, ev redigera o skicka på framkallning.
    Annars läsa böcker....det finns ju helt galet mkt böcker som det finns om barn osv.....har fått tipset om en bok.....Hur man överlever sitt första år som mamma.....den vore ju nåt va?!

    O så ska ni ju boa lite nu eller hur?
    Jag har ju tvättat alla bebiskläderna en gång....funderar på att tvätta dem en gång till....finns ju alldeles för mkt brandskyddsmedel i textilier nu för tiden.....

    Syrran är mkt förundrad över hur snäll buset är....hennes busungar höll låda så in i hoppsan....så både jag o maken håller tummarna för att buset inte är i närheten av den aktivitet syrrans ungar har haft/har idag!
    Pajen blev jättegod....såg verkligen ut som farmor Ankas paj! Rätt stolt....fast det kom många fula ord ur min mun under tiden....mkt smör i degen gör ju att den är rätt ohanterbar på sommaren....o degen var helt ok....men inte värd allt det extra bekymret....så nästa gång så gör vi vanlig smuldeg istället!

    Dagens bakprojekt har varit min första jordgubbstårta! Blev jättefin faktisk med skivade jordgubbar med gele, jordgubbsmousse o chokladmousse mellan tårtbottnarna.... Hoppas på att den är god osså!
    Ikväll ska vi åka ut till österlen till min pappa dit även min lillebror o sambo ska komma. Vi ska bjuda på kalkonkött o potatisgratäng från Ingelsta kalkon o sen tårtan till efterrätt...ska ju fira min 30 års dag liiiiite för tidigt (söndag) men ja....det var ju enda dagen som lillbrorsan kunde. Hmpf syrrans födelsedag BORDE ju vara MKT viktigt eller hur?!

    Näää nu måste jag göra mig i ordning inför i kväll!!!

  • lanovia 08

    Ja det var rikigt kul.

    Ankan akta dig. Jag har gjort sådana biler, superkul var det. Det svåra var bara det att välja ut bilder, det gick åt skogen för mig, så för mig blev det en rätt dyr historia. Så här i efterhand har jag inte riktigt någon nytta av alla de biler jag valde utan önskade att jag kunnat gallra lite bättre.

    Hvidis då fick du ju något trevligt att göra.
    Vad skumt när det rör sig så i magen.

    Själv har jag precis sovit bort 2h. skulle lägga mig o läsa ev slumra en liten stund. hehe oj.
    Men det behövdes har varit helt slut idag. Vi var ju på kalas igår kväll kom hem sent. Sedan ringde makens klocka en timme tidigare än vanligt för han hade glömt ställa om den till svensk tid igen så det blev bara 5h sammanhängande sömn. Herregud var förvirrade vi var innan vi insåg att vi var 1h fel.

    Har förresten under resan insett ännu mer att jag gift mig med helt rätt man. Han är bara så underbar. Jag har ju inte mått så super under resan, han har funnits där för mig hela tiden.
    Jag var ledsen i början av resan för alla drack alkohol precis hela tiden. Maken var så klart inte sen att hänga på. Jag kände mig utanför, har aldrig reagerat så förr när andra druckit men inte jag men det är väl skillnad nu när man verkligen inte får. Jag pratade med honom förklarade hur jag kände, typ vi var ju två att göra barnet men känns som att resten bara är kvinnans plåga fram till födseln och han kan dricka som vanligt utan att bry sig och själv får jag inte ens ta en droppe. Är ju inte så kul för mig på en resa där alla skålar och är glada hela tiden (även om ingen var full) och jag sitter där med en cola. Han förstod mig och sedan såg jag inte honom med många öl till under resan. Min gulliga älskling.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan