• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

    Snigeln, jo tiden går ju, fast det är fortfarande långt till januari...

    Kängu, vi körde ju med bärsele men effekten var densamma, vi hade inte klarat av någonting hemma utan den!

  • Oupsie
    viktualia skrev 2009-07-18 14:03:10 följande:
    Shoppa handväskor är för övrigt ett projekt som jag gärna ägnar mig åt. Gärna lite udda varianter. Här var en riktigt cool en www.astridgoesorganic.com/
    Vilken söt liten väska!

    Du kanske redan har åkt iväg, men jag hoppas att du får det trevligt i skogen. Med fint väder och inget illamående
  • Oupsie
    BrudSommar2006 skrev 2009-07-18 08:31:53 följande:
    God morgon! Gäsp, Iris vaknar ju tidigt så man har varit uppe ett par timmar redan.Oupsie, visst äter jag tabletter i massor men det hjälper bara delvis tyvärr.Hos oss brukar budgivningarna gå upp ungefär en miljon oavsett utgångspris vad det verkar, i vissa populära områden mer, för de största renoveringsobjekten mindre.Det är möjligt att vår uppfödare kan ställa ut åt oss men han bor en bra bit ifrån oss så jag vet inte om jag orkar kontakta honom och organisera det. Så mycket har han inte pressat oss att göra det heller.
    Ok, hoppas att ditt illamående går över snart.

    Om inte uppfödaren pressar er så hade inte jag gjort något som jag inte känner för. Vet inte hur det fungerar på kattutställningar men som jag sa tidigare, jag kommer inte att ställa ut vår hund något mer. I så fall får någon annan visa henne. Det är inte så lätt att få dem att stå på det viset som domarna vill. Jag tycker inte det i alla fall
  • Oupsie
    snaily skrev 2009-07-18 10:17:30 följande:
    Oupsie, utställningen är i mellansverige. Tänker också att det inte borde vara så höga krav när det gäller så små valpar, lite därför vi vill passa på nu Självklart för att han är världens finaste korv också!
    Ja självklart! När de är små så kan man ju få HP för "lovande" valpar också och då blir det ofta lite fler som det går bra för. Sen när de blir äldre så är det ju bara de som kommer bland de första som får rosetter. Snålt! Det viktigaste är väl att delta, inte att vinna? Eller hur var det nu...??
  • Lapinette

    BS - du är inte ensam om att vakna tidigt. Själv vaknade jag 04.00 och var vrålhungrig. Det är svårt att ställa om sig till den nya tiden. Jag mådde prima igår medan maken höll på att somna mitt i middagen och hade ont i huvudet hela dagen. Hoppas det blir bättre idag.

    Passionsblomman - om jag har fattat det rätt så är det tumhållning som gäller. Hoppas, hoppas, hoppas!!!

    Är det oväder i Sverige? I SF är det svalt men vacker väder. Ska uppdatera mig lite mer i väntan på att affärerna öppnar här så vi kan gå ut för lite shopping innan vår kompis kommer och hämtar oss vid 12-tiden. Köpte igår ett par Levis jeans för 200 kr!!! Ett par skor och två vackra, stora fotografier har också inhandlats. Annars så är jag inte mycket för shopping när vi är på semester.

  • Lapinette

    mugglan - läste om din plånbok/handväska. Attans vilken tur du hade!

    Annars verkar ni mest disktuera hus här inne. Följde första kvällen av budgivningen på Telis hus men igår när maken (han är nyfiken av sig) gick in och tittade så var det sålt. Vet inte till vilket pris.

    Som sagt, vi bor kvar i stan i typ 2 år till. Känns onödigt att flytta när vi bor så bra och bara kommer att vara vi två ett tag till.

  • Vännerfan

    Hej tjejer!

    Lite snabba kommentarer efter lååång ikappläsning!

    EA, Bra att det är spotting-fritt än så länge!

    Frejis, Grattis till fint UL!

    Telis, Supercool bild på superbebben!

    BS, Grattis till fina värden!

    PB, Håller tummarna för att allt spännande på gång kommer falla väl ut! Jättespännande!

    MSW, Håller tummarna för att testet på månd-tisd visar önskat resultat!

    Tinga, Hoppas verkligen läkarna kommer på vad kräkningarna beror på och det snaaart! Fasen, det måste ju vara skitjobbigt för hela familjen!

    Lappis, Ha det så underbart på semestern! Det låter som att ni har det fint so far iaf och det glädjer mig!

    Muggles, Jättefint hus! Håller tummarna för att ni får det om ni känner så efter visningen. Tänk bara på att lägga till några 10 000-tals kronor för trädgården också som inte såg helt färdig ut. Vilken TUR med handväskan!

    Ego: Har fått hem papper inför inskrivningen och det var så skönt att hysterin gällande vad man får äta och så verkar ha lagt sig, eller så är det annorlunda här. Det stod bara vad man BÖR äta (mycket fisk och mjölkprodukter t.ex.) och så i princip att man ska undvika alkohol, mögelost, lever och rått kött. Punkt. Prima! Så stod det att om man vill äta t.ex. parmaskinka så ska man frysa den i 3 dygn och vill man äta vissa ostar kan man värma de till bubblande heta så är de ok. Det som annars gladde mig mest var att det uttryckligen stod att man kan äta sushi! Hurra! För övrigt känner jag mig inte gravid alls. Lite molvärk en kort stund om kvällarna bara. Men det är så ju tidigt än, så jag misstänker att illamåendet börjar i nästa vecka precis som förra gången.

    Kram till alla som vill ha!

  • Lapinette

    Kram tillbaka Vänner och åter igen GRATTIS! Ska nu ge mig ut i detta shoppingmecka.

    Bye!

Svar på tråden Livets stora och små frågor