• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

    åååh grattis i förskott på bröllopsdagen Telis, vilken present med inskrivning!

  • Lapinette

    Min mamma ringde och sa att hon idag höll på att bli med barn. Jaha... tänkte jag, tanten kom i klimakteriet vid 45-års åldern så hur skulle nu detta ha gått till. Jo, en bortglömd jacka på midsommarfesten skulle lämnas åter och i den familjen var det ett litet adopterat (svensk!) flicka som vägrade släppa taget om min mamma. Hon var van att umgås med vuxna, äldre damer och min mamma passade ju in i den kategorin så hon kände sig hemma. Mammas sambo satt i bilen och ropade, hon är söt och verkar ok, ta med henne till Kaninen. Hi, hi ... så jag kunde ha blivit med barn idag !

    Enligt denna familj finns det massor med svenska barn som behöver hem. Har inte ens funderat på att adoptera ett svenskt barn.

  • snaily

    BS, nej, jag borde inte vara sugen när jag hör hur du (med flera) mår, men kan inte låta bli...

    Nenne, han var bara några dagar gammal och namnlös (men det flöt ändå floder av vuxen-karl-tårar när han dog).

    Ur aftonbladetartikeln:
    " Det känns tämligen säkert att dra slutsatsen att par som vill få barn bör ha sex varje dag från och med en vecka före ägglossning, säger han"
    Ååå neeeeeeeeeej (som Gottes kollega brukar säga), ännu mer press på oss stackars stressade fabriksarbetare... sa hon som inte orkar VARJE dag... *väljer att till 100% lita på min gyn som säger att varannan dag är det bästa *
    *litar förresten inte på australiensiska läkare *

  • Lapinette

    Telis - grattis!

    Nej, gravid längtar jag faktiskt inte efter att vara. Det räckte med de där dagarna då jag hade utomex ... eller i förra veckan då jag var skengravid och mådde piss . Ha, ha ... det är det närmaste jag har kommit och det har bara känts deprimerande och jobbigt.

  • snaily

    Telis, lycka till på inskrivningen och grattis i förskott!

    Nej, nu MÅSTE jag börja packa...

  • Telis

    Tack, tack för grattis!!

    Lappis, jag tror att man inte kan adoptera svenska barn (fast att det var någon som la fram ett förslag på ändring av det för inte så länge sen), däremot kan man bli fosterhem åt svenska barn. Och det kan gå jättefort.

  • Telis

    Snaily, nu har jag inte läst artikeln men såg någon rubrik någonstans att det var spermiekvaliteten som blev bättre om man hade sex varje dag. I så fall kan du väl be din man att han får köra lite på egen hand dom dagarna du inte orkar.

  • Lapinette

    Enligt denna familj så var det adoption det gällde men att hon just nu (har bara varit i familjen i två veckor) bor som fosterbarn tills papprena är klara. Fast detta har jag ju hört från min mamma som ibland hör lite vad hon vill . Lär nog få mer info den dagen det blir intressant för vår del.

    Tror jag ska smita iväg snart och se om skorna finns kvar.

  • Frejis

    Fosterbarn kan adopteras efter att de har varit hos samma familj i tre år. Om jag minns rätt diskuterade man i början av året att göra det lättare att adoptera svenska barn för att nu är det rätt få som adopterar. Inte så konstigt när det inte finns så mycket information om det heller.

    Telis - häftigt med inskrivning på bröllopsdagen. Ska maken följa med?

    Brudsommar - lycka till med den nya kissen

Svar på tråden Livets stora och små frågor