• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • FruCicci

    Vilken sort då AM???
    Jag tror en kille!
    Fast det jag tänkte är att nästa tvillingpar kanske Telis levererar, det verkar ju vara en kanondonator, så ägget kanske har delat sig!????
    Om inte. SÅ en kille som är en kopia av Telismaken

  • Telis
    FruCicci skrev 2009-05-18 13:07:39 följande:
    SÅ en kille som är en kopia av Telismaken
    Åååh, jag kommer att få en liten gubbe!! Vad gulligt!
  • Telis

    AM, förresten, jag vill gärna se din tjejlista för att se om vi har samma smak.

  • FruCicci

    Jag tar gärna och ser på tjejlistan med, för vi har ju ställt in oss på Oscar nu, och skulle Frullan ha rätt är vi rätt rökta.
    jag får inte igenom Leonor nämligen

  • Fru FruLLan

    Jag vill också se era tjejlistor
    Inte för att JAG behöver dom utan för att det är KUL.

    Sen kan ni gärna få hjälpa till emd killnamn. Har INGA alls på lager.

    vill inte ha något för långt och inte något jätte populärt!
    HJÄLP!

  • Liten med Mindre

    GRATTIS GRATTIS GRATTIS till Telis!

    Sitter också här med blandade rysningar och fuktiga ögon av rörelse. Superduperskoj!

    Illamående - började runt v 7 och avtog gradvis efter v 12. Men jag slapp kräkas i alla fall.

    Nenne - vilken fantastisk äggproduktion! Vilken påskhöna som helst blir ju avis! GRATTIS! Hoppas de är välprogrammerade att bli fina embryon och bebisar!

    FruLlis - superbra att Roff* har vänt sig och växer fint. hoppas h*n har förstånd att stanna åt det hållet. Håller tummen!

    Tinga - grattis du med till väl genomfört löpvarv!

    hmm...var det någon mer som skulle grattas idag?? En jätteplussitiv våg över tråden på flera sätt! Sånt mår jag bra av!

  • FruCicci

    AM förrästen eller ni andra, hur länge håller barnet på att hoppa runt och sparka i magen, min hickar, sparkar och buffar heeeeela tiden och jag trodde de lugnade sig lite på slutet!!!?!?!?!?
    höll tex Hektor på in i det sista?

  • Fru FruLLan

    cicci: Fan jag har samma dilemma som du angående det här emd hur man vet när förlossningen startat.

    jag hade ju grymma förvärkar i tre dagara så det kan jag ju inte gå på.
    Och när det sedan kom igång på riktigt för oss var det ju för att de gjorde en gyn undersökning på sös inne på förlossnigen.

    Så jag har ingen aning alls om hur det ska kännas när det hela sätetr igång av sig själv.

  • Fru FruLLan

    cicci;: Roffe är ju helt tokig i sitt sparkande och hickande. En riktig hilding-vilding.

    fast jag vill ju inte att det ska börja än så klart. Jag ligger ju nästan 2 veckor efter dig. Så Rolf får gärna vara kvar där iallafall 3-4 veckor till.

Svar på tråden Livets stora och små frågor