• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

    Page! Jag håller tummarna hårt för både J:s hälsa och din avfärgning!

  • Fru FruLLan

    Sååååå
    Nu har jag torkat tårarna och läst ikapp också

    Frejan: GRATTIS till att allt såg fina fisken ut på UL! vad skönt att de verkar ha gjort ett jätte nogrannt Ul och att allt såg bra ut. Såååå skönt. Härligt att det bor en frisk liten tjej där inne. GRATTIS och hoppas att det nu är dags att bara glädjas resten av graviditeten och glömma all oro.
    Puss

    Hoppas att äggplocket gick bra för nenne. det borde ju vara klart nu alldeles strax. Tyckte att telis skrev det såååå himla bra med förhoppningen om att 14 blåsor gett 14 ägg som iallafall kan ge flera små nennisar om kanske inte 14!
    Hoppas hoppas...

    Cicci: jag såg också att du inte fött barn än. Jag tar det nämligen inte för självklart att du inte skulle vara hemma redan om du fött barn igår. Inte att du skulle olja möbler direkt efter hemkomsten heller

    Har faktiskt en kompis som åkte hem 6 timmar efter förlossnigen och dammsög. Hon ville åka hem tidigare än så men fick inte...
    Hon har cicci energi kan tilläggas.

    men iallafall vad skönt att lillfirren är kvar. fast nu kan hon ju snart komma.

    Själv har jag varit på tillväxt UL på sös idag. var absolut inte ett dugg orolig för storleken på Roffe då jag märker tyudligt att han är mycket störren än vad borren var. Men han har ju inte gått att mäta för att han suttit eller legat på tvären.

    MEN nu hadehan vänt sig!!!!!
    heeeeeeeeeeeeeelt otroligt! det trodde jag aldrig skulle hända. men jag har ju märkt att han rumlat mer än vanligt så det är vel då han vänt sig. vad cooolt jag kanske slipper vändning!

    Han låg äver ÖVER kurvan för vikt. Så jag kanske även slipper gå över den här gången! jag gjorde ju det med borren och enligt min teori för att han skulle växa till sig. men det kanske jag slipper. HURRA!!!!

    Sen såg man tydligt hår på huvet på Ul tihiiiii Ul är så himla kul!!!

    vilkenbra måndag!!!!!!

    Låter som alla götisar hade en trevlg helg också!

  • Fru FruLLan

    Jag kan tillägga att jag körde stadstrafik och därför hade låg fart så jag lyckades att varken krocka eller kröa av vägen

    page: Håller en tumme för din make som verkligen borde få positiva besked och bli friskar nu. Efter allt ni varit emd om. Hoppas verkligen att det vänder och att han blir friskare och att benmärgen återhämtar sig nu.

    Håller den andra tummen för avfärgningen och håret!!!! Hoppas det blir bra. Ska du färga det också eller bara avfärga?

  • kängu

    Kikar in för att se om Nenne lämnat rapport...

    Härligt frullan att Roffe vänt sig!! Åh va kul att få kika på UL, skulle jag också vilja göra. Var ju så himla länge sen sist

  • Telis

    Nenne rapporterar att dom fått ut femton ägg!! Ååååh, jag är såååå glad!! Dancing Banana

    Page, pyttechans är ju inte så mycket men jag hoppas verkligen att det inte är leukemi utan bara att det tar ett tag för J att bli riktigt frisk och stark. Lycka till med avfärgningen, får vi se en brunett-Page sen i albumet?!

    Frullan, men GRATTIS!! Vad skönt att Roffe/a har vänt på sig!! Tjohooo!!!

  • Fru FruLLan

    15 ägg

    det är ju ta mig tusan otroligt

    nenne du är ju en fenomenal värphöna

    guuuuuuuuud vad kul
    GRATTIS

    Nu blir det ju 15 små nennisar
    HUrra vad världen kommer bli en bättre plats.!!!!!
    grattis, grattis grattis till Nenne och hela 15 packet ägg Fyyyy faaaaaaaaaaaaaan vad kul!
    jag blir så LYCKLIG!!!!!!

    Idag är det verkligen gött att leva tjejer!!!!!!

    Vilken underbar dag!!!!!

  • kängu

    Jippie!!!!!!!!!! FEMTON ägg är ju helt GALET bra!!!!!!!!!!

    Detta måste väl vara den bästa måndagen nånsin????!!!!!!!!!

  • MSW

    Nenne: Du verkar vara en riktig äggkläckningsmaskin! Grattis!!

    Page: Håller tummarna både för J och dig! Och vill såklart se bild efter avfärgningen!

    Frullan! Skönt att Roffa har snurrat av sig själv!

  • fru AM

    Grattis 15-äggs-Nenne!Easter Eggs

    Och grattis Frullan till vänd liten (stor) Raffa!

Svar på tråden Livets stora och små frågor