• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

    fru AM skrev 2009-05-18 10:24:34 följande:


    Ego: har äntligen vågat titta på mitt snittsår/ärr: det ser ut att vara ett ca 10 cm, spikrakt, hårfint streck bara! Blev helt överraskad av hur fint det var!
    Vad skönt! Det var väl bla det du var mest "rädd" för med snitt, att få ett fult ärr?
  • fru AM
    MSW skrev 2009-05-18 10:26:26 följande:
    fru AM skrev 2009-05-18 10:24:34 följande:Vad skönt! Det var väl bla det du var mest "rädd" för med snitt, att få ett fult ärr?
    Jaaa ... frånsett risken för barnet att få andningsproblem, risken för mig att få blodpropp och att förblöda, få infektion invärtes eller i såret, och risken att snittet skulle läka riktigt dåligt med sammanväxningnar osv så stod inte ett fult ärr på någon önskelista . Nu vet vi ju inte hur det blir i slutändan (det tar ett år för det att läka helt och fullt) men jag trodde man skulle se stygnmärken osv och att det skulle vara svullet runt själva snittet ...
  • FruCicci

    Jag tror jag fåt kolla in på familjeliv och googla lite...

    Babywatch har jag verkligen användning för, senast i helgen när vi var på barnkalas o V somnade i bilen, då kan man ju enkelt låta honom sitta kvar där o sova till han vaknar!
    Likadant om man är på restaurang och han sover utanför, så hör man honom... jag älskar den.
    Maken o jag pratade omm babybjörnselen i går att vi ska försöka använda den lite mer denna gången, den hade vi inte mycket till Victor alls. Man måste vara 53 cm för att sitta i den och han var ju inte det förrn vid 2 månaders ålder... sen hade vi honom mest i vagnen faktiskt... Men har man 2 hundar så underlättar det ju så klart
    Babysitter hade vi mycket, men vi köpte aldrig ngt babygym, han lekte och höll på på golvet på en filt med annat...

  • Vännerfan

    Telis, Det är statistiskt sett fler som INTE mår illa än de som gör det. Lustigt nog, då man så ofta hör om gravida som mår illa. Själv mådde jag illa v6-v.13 ungefär.

  • fru AM

    Telis: Ska be att få hälsa och gratulera å det våldsammaste från min nyligen uppdaterade make!!!

  • FruCicci

    Vad bra att snittet ser fint ut AM, grattis till det.

    Hoppas Lappis har det fortsatt bra i Annecy, jag älskar den lilla byn, så vacker!

    NENNE, lycka till i dag med alla äggblåsor!!!!!!!!!!!!!!

    Nu måste jag nog måla/olja trädgårsmöbler innan regnet kommer!

  • Vännerfan

    Ha ha, egen gyn-undersökning Cicci! Kan just se den framför mig! Ja, hoppas vi ses snart! Snackade lite med T igår och kunde ge henne den senaste uppdateringen ang. din bebbe(att lite av slemmisen nog gått)! Vi tyckte båda att det var väldigt spännande! Du messar väl när den är ute ifall jag är på jobbet då??!

    För övrigt hade vi aldrig klarat oss utan vår babywatch. Men det är ju en sak som går jättesnabbt att köpa när man väl behöver den.

  • MSW
    Vännerfan skrev 2009-05-18 10:33:31 följande:
    Telis, Det är statistiskt sett fler som INTE mår illa än de som gör det. Lustigt nog, då man så ofta hör om gravida som mår illa. Själv mådde jag illa v6-v.13 ungefär.
    Intressant, det hade jag aldrig trott! Tycker att "ALLA" man pratar med mår illa! (mer eller mindre förstås)
  • Vännerfan

    Cicci igen,

    För mig började det med svaga värkar. Men det tog 2-3 st innan jag fattade att det var det som det var.

  • MSW

    i tycker också babywatcher är bra! Vi har ikeas, som kostar typ 249 om man är family medlem! Men det är juh som vänner säger, bara att köpa när det behövs!

Svar på tråden Livets stora och små frågor