• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

    Nu måste jag ringa mannen min & berätta detta - vi har pratat om det flera ggr den senaste veckan!!!

  • fru AM
    Telis skrev 2009-05-18 09:53:31 följande:
    AM igen, när börjar illamåendet (om man får nåt sånt)?
    Det är så olika - om man nu blir illamående alls. Jag var aldrig det med Livia, men med grabbarna. Med storsonen började det innan jag plussat, med Hektor kanske i v 6 ... Hoppas du slipper må illa!!!
  • kängu

    Piggis, jag ringde också min make på en gång jag såg det

    Nu ska jag försöka slita mig från tråden och sätta igång med lapptäcket som jag håller på att sy till lilleman... Men det var svårt att slita sig härifrån idag

    Förresten, ni som har ungar- är det bra att ha en babysitter? Jag ska åka och köpa det sista till pyret idag och funderar på om jag borde köpa en...

  • Piggelin1

    Kängu - babysittern använde jag hur mkt som helst till Amanda - den var kanon!

  • fru AM

    Kängu: babysitter är nästan livsnödvändigt! Vi har en fr babybjörn som heter 1-2-3 någonting. Den går att ställa in i tre olika luningar varefter bebis blir äldre och får stadig nacke o stark rygg. Man kan få många lugna måltider m hj a babysitter med ett babygym framför ..

  • Telis

    Tack Piggelin!!

    AM, ja, det borde väl bli i slutet av januari, en eller ett par veckor efter BS. Fast det känns verkligen helt verklighetsfrämmande.

    ja, hoppas verkligen att man slipper illamående, det är bland det värsta jag vet.

    muggles, hihi, det var verkligen en geektröja.

  • kängu

    Ok, skriver genast upp babysitter på min inköpslista!! Bra att kunna få tips från er i tråden! Något annat som är helt livsnödvändigt som ni kan tipsa om?? (förutom det uppenbara som vagn etc.)

    Telis, hoppas du slipper illamåendet! Jag har inte mått illa alls, väldigt skönt!

Svar på tråden Livets stora och små frågor