• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

    God Morgon!

    Snabba kommentarer innan möte, sen möhippa, sömn och avfärd till trådträff

    Nenne-härligt med många ägg!!!!!!!

    Tinga-har inte hunnit titta på huset än men lovar att jag ska!

    Cicci och Frullan-ta det lugnt båda två så att ni hinner vila lite innan bebisarna kommer

    EGO-är helt trött på att ha spottingsar hela tiden känner sig sååååå sensuell med brunt kladd i hela *piiiip*. Att ha kul i sänghalmen är det inte tal om och ÄL har väl ändå varit om den behagade komma vilket återstår att se. Dag 25 idag......så lämnar liksom Mugglan över BIM-pinnen till nästa eftersom jag lär få BOM

  • Frejis

    Cicci, det är väl bra att de vill kolla dig lite extra. Risken är väl att du spricker rätt mycket ifall bebben är jättestor? Hur stor var V när han föddes? 'nyfiken'

    A M - vilket fint inlägg men det låter lite som en fyrtioårskris. Hm, hoppas att du inte grubblar för mycket och att du mår bra annars. Det är inte kul att krisa.

    Nenne - grattis till äggblåsorna, håller tummarna att det blir jättemånga fina ägg på måndag.
    Ska Nancy få kattungar sedan? Är ni någon form av fodervärdar? *nyfiken igen'

    Min stackars tax hemma hos föräldrar kräktes färskt blod igår natt och igår kväll åkte de till hans veterinär. Ska få höra idag vad taxdoktorn sade, hoppas att det inte är någonting allvarligt med honom.

    Brudsommar - går du över någon dag så finns det även 20 januari... Så många fina dagar det finns att välja på här i tråden

  • Frejis

    Muggles - spinning kl 7, det var duktigt. Se till att inte kollapsa efter lunch

    Ska till Danderyd om en timme för RUL. Det ska bli intressant att se vad det visar och vilka besked vi har att vänta oss nu. Lika bra att låta bli att gissa, vi lär nog se det själv om så där 90 minuter.

    Maken har tagit ledigt från jobbet så att han vackert ta mig i handen och leda mig till den expertdoktorn som jag ville träffa. Av någon anledning känner jag för att fly fältet just nu

  • FruCicci

    Frejis, V kom 4 veckor för tidigt, han vägde 3030g, vilket är över det normala. Han var helt enkelt klar då.
    Så du har rätt, i fall barnet är så stor som det nu misstänks att det kan bli, så r det ju risker med allt mjligt, från att spricka hela vägen till smäärta och svårigheter att få ut det, då är det ju bra om man är förbereddpå storleken så man vet vad man vill och kan ta för smärtlindring, jag har nu helt tänkt om.

    Sen är det upp till var och en hur man vilar och vad man mår bra av. Jag mår bäst när jag går fixa med mitt och städa och göra saker. Varför ska man ligga på soffan och vila, mår man bättre av det? JA det kanske man gör om man har ont, men jag har aldrig haft några problem med graviditeten, aldrig haft ont någonstans. Det jag gick var en 1 cm kortare tapp pga av sammandragningar tidigt som inte ens gjorde ont.
    BM sa igår att det spelar inte någon roll om man springer maraton i vecka 37, barnet kommer när de vill ändå och det sätts igång pga av hormoner, så det finns inte några sätt att påskynda helt enkelt.

  • FruCicci

    JUST DET lycka till nu FREJJAN!!!!
    RUL!!!!
    Du måste komma in och berätta!
    Jag tänkte på dig igår!! Att vi minsann har en att hålla tummarna för idag!
    Du ska se att allt ser jätte bra ut o hoppas ni får se könet med, så h*n inte kniper med benen
    KRAM

    Mugglan, fan vad jobbigt det lät!
    Men duktigt!

  • nennesjuttioåtta

    Frejis
    Wohooo! Dags för RUL alltså! LYCKA TILL!!!!

    EA
    men vad fan! Spottar du hela tiden?

    Cicci
    Dags att börja färdknäppa nu då

  • muggles

    Ang att spricka så är det ju oftast huvudmåttet som avgör det, inte om barnet är "stort" (dvs väger mkt). Ett barn som är långt (typ 54 cm) kan ju väga mkt utan att ha speciellt stort huvud. Och sedan har man ju olika "anlag" för att spricka. Jag skulle vara mer orolig för att inte få ut barnet genom bäckenet och att det fastnar om det var stort, speciellt som du är ganska späd Cicci. Men jag tror det går bra, du verkar som gjord för att föda barn

    Frejis: stort lycka till! Jag tror inte det hjälper att säga så mkt mer... Kram!

  • muggles

    Jag borde verkligen läsa ett par specar nu inför en kurs som startar kl 10 men jag har 0 lust. Känner mig pms-ig som fan.

  • fru AM

    Frejis: lycka till på RUL!

    Har bara en hand att skriva med så jag är kortfattad.

    Tack för att ni finns, alla!

  • Frejis

    Cicci - jaha, då var ju Victor inte så liten.

    Att du mår bättre av att vara aktiv än att ligga på soffan är väl bara bra. Jag tror nog att din kropp skulle låta dig veta ifall den inte riktigt var med på alla aktiviteter. Ska vi byta?

    Fyra månader av denna gång som en gås och i princip noll aktiviteter känns lagom lockande. Fryste mitt SATS-kort nu i veckan. Men i januari (helst tidigare), då ska jag träna (och dammsuga och göra allt annat trevligt ).

    Muggles - intressant när det gäller det här med huvudmått och sprickor, det låter logiskt och oj, vad du kan

    Tack tjejer jag ska rapportera under eftermiddagen. Ska kanske börja packa ihop så att jag inte missar den här tiden nu. Kram!

Svar på tråden Livets stora och små frågor