• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM
    muggles skrev 2009-05-14 14:20:07 följande:
    AM: blanda ut i jordgubbsglass el ngt annat smarrigt? El i tinade hallon från frysen?
    TAck! GLass funkar inte - men hallon kanske! Hon är galen i hallon! Meddelar om det funkar för kvällens dos.
  • muggles

AM: ja Moa älskar också hallon! Och jordgubbar. Och blåbär. Och glass. Och kex ("chess"). Och...

Allvarligt talat, kolla in den här lgh: www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/416037
    Den som bor där måste vara intresserad av både renovering och design (arkitekt/designer?). Ngt av det häftigaste jag sett. Inte för att allt var klockrent min stil men vilka häftiga grejer de gjort (tex skjutdörrarna till badrummet), coola ovanliga val som orange handfat, tvättnedkast mellan två våningar etc.

• MSW
    muggles skrev 2009-05-14 14:39:47 följande:
    AM: ja Moa älskar också hallon! Och jordgubbar. Och blåbär. Och glass. Och kex ("chess"). Och... Allvarligt talat, kolla in den här lgh: www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/416037Den som bor där måste vara intresserad av både renovering och design (arkitekt/designer?). Ngt av det häftigaste jag sett. Inte för att allt var klockrent min stil men vilka häftiga grejer de gjort (tex skjutdörrarna till badrummet), coola ovanliga val som orange handfat, tvättnedkast mellan två våningar etc.
    Vilken häftig och annorlunda lägenhet! Skulle inte vilja bo där med barn dock..
  • Ore

Cool lägenhet, men som sagt inte så barnvänlig...

Tvättnedkast hade mina föräldrar, innan de byggde om köket. Mamma var ändå vansinnig på hörnskåpet (före karusellernas genombrott) så det sattes in ett stort rör med en 45 graders-böj på som man använde för att slänga smutskläder rakt ner i en garderob i tvättstugan... Halva gardersobens höjd kunde andvändas för det som kom i tvättnedkasten, dock med viss rasrisk när garderobsdörren öppnades

Gillar trappan de har, men tror ändå att jag gärna vill ha någon form av räcken vid trappor...

• Ore

AM: Det är nog bra att variera vad man blandar medicinen med. Vore ju litet synd om Livia börjar förknippa hallon, som hon gillar, med illasmakande medicin för lång tid framöver...

Döljer inte choklad många andra smaker bra?

• Fru FruLLan

men herre GUUUUUUUUUUUUUUUD

nog för att jag är totalt graviditetsförvirrad och borta...
    och att jag därtill även i vanliga fall är lite korkad.

men HUR i hela friden har jag missat att telisen redan HAR stoppat in ett ägg?????

Jag menar
    det är ju som att missa att andas, eller att missa att jorden är rund eller ja alla andra livsviktiga saker.
    HUR har detta gått till?????
    Är jag HELT borta i kolan?????

men hjälp, hur mår du, när är det test, känner du något, är du nervös, hjälp jag får panik över alla frågor.

TELIS för fasiken
    hur mår ÄGGET!!!!!!!!

• Fru FruLLan

fast jag hoppas ju att det inte är ett ägg längre utan ett litet foster/cellkluster som fastnat på insidan av livmodern och delar sig för fullt till en liten telis pluttis som ska hjälpa borren och roffe attb göra söder lite vildare!

• sweetstreet

Heeeej tjejer!!
    Idag kanske jag hinner häng alite här för jag jobbar hemifrån!
    Inte för att jag brukar jobba så mycket sämre hemifrån, men det är lättare att kika in här emellanåt. Numer sitter jag ju bladn en massa andra när jag 'är vid datorn och då vill jag helst inte ha BT´s sida uppe så mycket...

Först vill jag säga

GGGGGGGGGGGRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAATTTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    NENNE!!!! Din Galna Höna!!!!!
    FASIKEN 14 äggblåsor! Det var ju skiiiiiiiiiitbra!!!!
    Och ÄP på tisdag! Iiiiiihhhh! Jag håller alla mina extrmiteter för att det ska gå vägen!!!!

Sedan vill även jag säga att diskmaskin ÄR en av de saker vi itne skulle kunna vara utan nu!
    Jag är uppväxt UTAN diskmaskin. Alltså vui hade det inte i mitt föräldrahem. Jag hade det inte vare sig som student eller när jag bodde i Stockholm. Så maken o jag har levt ett par år tillsammans utan diskmaskin. DÅ tyckte jag iten det kändes så nödvändigt. man var ju itne van vid ngt annat. men sedan vi flyttade hit och ahr diskmaskin i lghten så inser jag att vi inte kan vara utan. Vi funderade ettt tag på att byta lägenhet och därmed även hyresvärd. När vi läste på om deras lägenheter insåg vi att de nog kanske inte haed diskmaskin och då fick vi typ lite panik!!
    Sedan blev det inget av med flytt ändå för anledningen var att vi hoppats att de skulle ha ngt billigare hyror men det visade sig att deras hyresnivå var densamma som vår och då fanns det ju ingen anledning att flytta. men just detta att tanken på att leva utan diskmaskin numer är något som känns smått stresspanikartart tyckte jag var lite lustigt!

• Lapinette

Frullan - ja, det undrade jag också.

• sweetstreet

Hej FruLLis!!!!! .-)

Du jag tycker du ska lyssna på kroppen för det är ingen vits med att du knakar sönder!!!!!

MEN om du tror att du kan jobba hemifrån och att detta inte skulle innebära ngn värre fysisk belastning än att inte jobba så tycker jag dun ska jobba.
    Det där känner och vet du bäst själv.
    '
    jag håller med dig om att det ändå är skillnad när ens barn ligger i riskzonen jmfrt med om det är tryggt men att det "bara" handlar om en själv.
    jag vet dessutom hur det är att kanske inte känna att man kan avsluta ngt på jobbet sådär huxflux och att det ibland kan leda till mer stress än att faktiskt i lugnare tempo försöka avsluta.
    PLUS att det ju handlar om pengar också i slutänden.Inte för att pengar ska styra på ngt vis, men om man ändå känner att det man kan klara av en jobbsituation utan att det blir värre så är det ju onödigt att sjukskriva sig. tycker jag då. men så är jag ju lite av arbetsnarkoman ibland jag med då.... Så kasnke ska du intelyssna på mig!

Svar på tråden Livets stora och små frågor