• MyStyle

    CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • MilosMamma

    dag 4 vägning i morrn.
    Kommer köra vägning mån o fredag nu.

  • Duchess

    Ingen aning. Om du bara ätit CK och druckit vatten (för vissa funkar lightläsk) i 4 dagar så borde du vara i ketos vid det här laget. Men ge inte upp. Testa igen imorgon

    Jag är också inne på min fjärde dag, och hade mindre utslag på stickan än vad jag brukar ha efter några dagar. För min del tror jag att det beror på att jag inte drack tillräckligt igår.


    Venus08 skrev 2009-05-28 07:26:08 följande:
    Jag fattar inte!!!Jag testade imorse med ketostixen och det visar endast jag har spår??? Idag är det ju min 4:de dag på ren kur???Ända har jag uppenbarligen gått ner en liten del. Nere på 55,9 idag (-2.4 kg sedan start).Varför visar inte ketostixen på högre nivåer???? Hjälp!
  • Duchess

    Jag brukar alltid gå upp litegrann i vikt när jag trappar upp. Det är ju inte så konstigt - man äter mer (i vikt räknat) än under kuren.


    bambibloggagratisse skrev 2009-05-27 19:39:20 följande:
    Jag är inne på dag 3 på upptrappningen, har gått upp 0,5 kg!! Gah... inte roligt... hoppas på att gå ner dom igen!Kika gärna på bloggen:bambi.blogg.se
  • Duchess

    Kul att kunna hjälpa till!
    Jag har ätit en del GI-kost, och då lärde jag mig att alltid titta på hur mycket kolhydrater som maten innehåller. Eftersom CK är en lågkolhydratkur så passar GI och CK bra ihop.

    Något man t ex inte kan tro är att popcorn är "onyttigare" än jordnötter. Popcorn är ju majs, och majs innehåller massor av tomma kolhydrater.

    Visst frossar jag i onyttigheter ibland, men jag har lärt mig vad som är bra och dåligt. Jag har också lärt mig att göra bättre val, tex nötter istället för popcorn. Vi har också slutat äta pasta och ris här hemma. Potatis äter vi ibland, men inte så mycket. Vi äter istället någon proteinkälla (kött, fisk eller fågel) samt grönsaker och en god sås.

    Fast nu ska jag nog sluta prata om mat Hursomhelst har jag gått ner 1,7 kg sedan i måndags. Det känns helt okej!


    SIAX skrev 2009-05-27 19:14:13 följande:
    Det här var ju jättebra tips! Var inte medveten om att det fanns mat man kan äta om det skulle krisa ordentligt förrän idag. Jag har tagit en mintpastill, druckit vatten och borstat tänderna till leda. Har till och med en gång tuggat på en kaka, spottat ut den och sköljt munnen med vatten. Man gör verkligen helskumma saker när man är desperat :DJag har sagt det förut och säger det igen: Jag är så himla glad att det här forumet finns! Tack!
  • Venus08
    Duchess skrev 2009-05-28 10:37:19 följande:
    Ingen aning. Om du bara ätit CK och druckit vatten (för vissa funkar lightläsk) i 4 dagar så borde du vara i ketos vid det här laget. Men ge inte upp. Testa igen imorgon Jag är också inne på min fjärde dag, och hade mindre utslag på stickan än vad jag brukar ha efter några dagar. För min del tror jag att det beror på att jag inte drack tillräckligt igår.
    Jag har bara ätit CK ren kur. Är det alltså meningen att det skall vara mörkrött vid det här laget?
  • Duchess

    Det brukar ta mig 3-4 dagar att få ett bra utslag på stickan. Nu vet jag inte vilken variant du använder, men bra för mig = runt 8 på skalan = lila. Imorse hade jag själv snäppet under, dvs ganska mörkt rosa.

    Jag tror att det har att göra med många saker, t ex hur mycket vatten man dricker, var i menscykeln man befinner sig och vilken ämnesomsättning man har. Men ge inte upp - det kanske tar någon dag längre för dig. Och även ett rosa resultat på stickan visar på ketoner, dvs att du är på god väg in i ketos.


    Venus08 skrev 2009-05-28 10:46:24 följande:
    Jag har bara ätit CK ren kur. Är det alltså meningen att det skall vara mörkrött vid det här laget?
  • Venus08

    Tack Duchess,

    Skall försöka att inte ge upp!!!
    Tack för stödet!

  • SIAX
    Duchess skrev 2009-05-27 17:41:09 följande:
    Förstahandstipset: Övervinn längtan efter att tugga! Man känner sig så oerhört stolt varje gång man övervinner en frestelse
    Andrahandstipset: Har du mintpastillerna som man får äta under ren kur? De hjälper mig rätt mycket när jag blir godissugen eller vill tugga på något.
    Tredjehandstipset: Ät något som inte innehåller kolhydrater, t ex en bit lax, kyckling eller kött. Då behåller du ketosen även om du "syndar". Broccoli, gurka och sallad funkar också. Min personliga favorit är fetaost.
    ÅH VAD GOTT! Jag har ätit en halv grillad kycklingfilé och jag NJÖT verkligen! Hundarna är vana vid att få en liten smakbit men ICKE denna gång. Matte ville ha varenda smula för sig själv! :D

    Det var nog min räddning för att jag skall klara av att hålla dieten då jag kan äta lite kött ibland. Duchess, jag är så tacksam över dina råd!
  • December 2009

    En dag klarade jag.. familjen åt tacos.. så hela igår och två påsar idag.. nu frossade jag tacos *suck* bara börja om!

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!