• MyStyle

    CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • oliveroebbasmamma

    Tjena tjejer!!

    Vad duktiga ni är allihopa!! Verkligen!
    Jag kör på med min kombinerade kur, för än har jag inte kommit på nåt sätt att få igång magen på ren kur!

    Har varit nere hos min mamma med barnen några dagar och igår kväll så var mamma o hennes sambo på bröllop hos grannen!! Gissa om jag var såååå nyfiken att se! Dom hade nån tradition att vid en viss tidpunkt så fick alla som inte varit bjudna gå dit o "se brud" som det hette. Så vi traskade dit och VILKEN STÄMNING!! Gud så jag längtar till vår dag!!! Och gissa om jag blev ännu mer taggad att köra på med cb!!!
    Imorgon är det vägning o mätning...ska bli spännande o se om kombinerad kur funkar lika bra som ren...än så länge har det ju gjort det, men det borde ju kanske stanna av nån gång...har jag fått för mig!
    5 veckor kvar och jag ska träna stenhårt nu tänkte jag! Har hittills inte rört på mig mer än vad man gör som 2 barns mamma..vilket är en hel del. Men jag saknar den där "svettiga" känslan och att känna sig helt slut efter ett träningspass!

    Så nu blir det situps, armhävningar o låååånga snabba promenader med lite varvat med löpning!!

    Känner mig otroligt lätt i kroppen och förra veckan stod vågen på totalt - 13,3 kg...på 6 veckor...så det får man vara helnöjd med

    kör hårt nu tjejer...snart är det sommar

  • Nyen80

    Hej! Får jag hoppa in här? Startar med CB i morgon och är såå peppad! Vill verkligen bli av med 10 envisa kilo som inte vill försvinna vare sig med bra mat eller motion. Behöver få en kick start så jag känner att något händer. Gifter mig inte förrän nästa sommar men vill ta tag i det nu och inte sen.

    Startvikt: 69 kg
    Längd: 164 cm
    Mål: 58-59 kg

  • bambibloggagratisse

    Nu har jag klarat av 3 veckor ren kur utan minsta lilla fusk. Idag börjar upptrappningen (följ gärna den på min blogg: bambi.blogg.se)

    Startvikt: 75,4 kg och 37,6% fett
    Efter 1 vecka: 72,8 kg och 35,3% fett
    Efter 2 veckor: 70,7 kg och 34,4% fett
    Efter 3 veckor: 69,7 kg och 33,7% fett
    Resultat: -5,7 kg

  • Nyen80

    bambibloggargratisse: Guud, va duktig du är. Grattis får man säga!
    Ska ta min första påse nu, lite nervös att jag inte ska gilla den. Tänkte börja med en cappucino eftersom jag älskar kaffe. Tycker inte riktigt om att man ska dricka såå himla mycket vatten, har lite fobi för sånt. Håll tummarna för mig =)

  • Venus08

    Hej alla duktiga CK:are!
    Jag har följt tråden ett tag nu och blivit så inspirerad av er alla...så nu är jag på dag 1 med CK:s rena kur.

    Start vikt: 58,2 kg
    Längd: 160 cm
    Målvikt: 52 kg.

    Gifter mig den 29 augusti så förhoppningsvis hinner jag gå ner dessa envisa gravidkilon som sitter som berget.
    Hur länge tror ni att det tar innan jag är nere på målvikten.
    (Ser att du HSN har haft nästan samma mått som jag...KUL!)

    Behöver er peppning nu för jag har prövat CK tidigare och har haft det otroligt kämpigt med att stå ut att vara utan mat!

  • MyStyle

    Hej hopp,

    Då var det dags igen...
    Har varit ganska hattigt fram och tillbaka och det känns inte helt bra. Har varit många brytningar.
    Men nu startade jag om igår och (hör och häpna) idag började in man också!!! Hihi får se hur länge han står ut. Sist han provade klarade han tre dagar
    Men jag ska peppa honom
    Nu kör vi på tils på fredag då jag tar min examen. Sen fortsätter vi på lördag och kör på en vecka till där, så får vi se hur långt vi kommer...

  • SIAX

    Hejsan! Åh vad jag tycker att ni är duktiga som sliter!

    Till Venus08: Vi skall peppa dig när det är jobbigt. Ta bara en dag i taget. Har du klarat en dag, så klarar du en till osv. Låter lätt, men det vet vi ju alla att det inte är. Jag har några "trick" som funkar för mig: När jag känner mig frestad så tar jag en Cambridge mintpastill och en massa vatten, eller så går jag och borstar tänderna. Det är ju inte mycket som smakar gott när man har nyborstade tänder... :)

    Nu är jag inne på 12:e dagen med ren kur. När jag vägde mig idag så har jag gått ned 6kg. Tycker att det är helt fantastiskt att det händer så mycket på så kort tid!

    Igår ställde jag till det lite för mig. Efter middagspåsen åkte jag och sambon iväg till några vänner, och vi blev kvar där till ganska sent. När vi kom hem så gick jag och lade mig direkt...och plötsligt insåg att jag GLÖMT att ta kvällspåsen! Konsulenten påpekade att det är viktigt att ta alla påsarna för att man skall få i sig all näring. En missad påse kan väl inte vara hela världen? Skulle inte tro att det lär ske ofta för när det väl är dags för påse, då vill jag VERKLIGEN HA min påse! :)

    Nu skall jag utsätta mig för en rejäl frestelse. Jag skall nämligen baka småkakor till sambons födelsedagskalas, och jag är ett litet (inte så litet...) kakmonster! Kommer nog att vara tvungen att borsta tänderna ganska ofta ;D

    Önskar er alla som kämpar på så himla bra en härlig dag!

  • Duchess

    Nu har min galna vecka med konferenser, konserter och annat varit. Jag har märkligt nog bara gått upp ett kilo! (Jag förtjänade att gå upp mer, faktiskt). Så nu börjar jag om igen. Det blir ren kur den här gången. Tänkte försöka gå på ren kur t o m fredag 5 juni. Jag ska kika in här för att få pepp och inspiration

  • hujjedamejj

    Åh jag har ingen aning om hur jag ska göra??
    Jag vill gå ner 2 kg till innan bröllopet 13/3. Men vet inte hur?
    Jag var på fest i lördags och käkade, så kuren är redan sprucken. Imorse vaknade jag med världens magkatarr (säkert pga att jag inte trappade upp. Det var för mkt mat för lilla magen). Så jag funderar på att trappa upp från och med idag! Köra kombinerat och fixa dom två sista kg:na på det viset.
    Eller ska jag gå hel vägen med CK och trappa upp i en vecka innan bröllopet??
    Jag har som sagt ätit lör och sön, men inte något idag. Jag har bara tagit en påse.
    Iof så är nog det bästa för min mage att fortsätta med CK, som den är van vid. Men någon gång måste jag ju börja äta?? Och då kanske jag lika gärna kan ta upptrappningen idag??

  • hujjedamejj

    Vore skitbra om man kunde få snabba svar, för här står jag i valet och kvalet... =(

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!