• warren

    1 miljon steg på 10 veckor

    Hej!

    I morgon tänkte jag att jag skulle ta på mig stegräknaren och börja trampa. Samtidigt ska jag försöka i så stor utsträckning som möjligt dra ner på kakor, godis och glass.

    Om 12 veckor gifter jag mig och jag vill känna mig vacker på min stora dag. Därför sätter jag upp som mål att på 10 veckor gå 1 miljon steg. Det är knappt 15000 steg om dagen, dvs inget jätteprojekt.

    Någon som vill hänga på? Sen kan man gå in och peppa varandra när det känns tungt. Kom gärna med andra förslag på något enkelt och hälsosamt.

    kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-13 20:08
    1 vecka, 9 kvar. Kör hårt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-14 21:12
    Nu har halva tiden gått och det verkar som om alla har varit jätteduktiga. Kämpa på 5 veckor till så får se vem som först når miljonen.

  • Svar på tråden 1 miljon steg på 10 veckor
  • Sommar 2010

    Jag var på fest i fredags och hade stegräknaren under klänningen. Det blev en del dans och väl hemma visade den på över 22000 steg på en dag. Man kanske skulle gå ut och dansa mer!

  • september2009bröllop

    idag har jag inte gått nått alls.. Har bara sprungit upp och ner i tvättstugan hela dagen.. Om jag hade haft på mig stegräknaren hade jag kanske kommit upp i 700 steg eller nått.. Sitter här och har ångest och vet att jag borde stänga av TV:n och gå ut och gå istället men jag orkar verkligen inte.. Hur får ni motivation när ni inte har nån lust? Jag tänker på att jag sänker mitt snitt och kommer efter i min jakt på en miljon steg..

  • passionsblomman

    Man behöver ibland en vilodag också!

    / hon som inte heller gått idag


    september2009bröllop skrev 2009-05-17 20:14:28 följande:
    idag har jag inte gått nått alls.. Har bara sprungit upp och ner i tvättstugan hela dagen.. Om jag hade haft på mig stegräknaren hade jag kanske kommit upp i 700 steg eller nått.. Sitter här och har ångest och vet att jag borde stänga av TV:n och gå ut och gå istället men jag orkar verkligen inte.. Hur får ni motivation när ni inte har nån lust? Jag tänker på att jag sänker mitt snitt och kommer efter i min jakt på en miljon steg..
  • passionsblomman

    ...man behöver ibland lite chokladpudding med vispgrädde också...

    *döljer hornen i pannan med mitt långa hår och ritar en gloria ovanför min hjässa medans sneglar mot kylskåpet*

    Im yours skrev 2009-05-17 21:28:45 följande:


    Så sant, så sant blomman.
  • september2009bröllop

    Hehe synden straffar sig själv


    passionsblomman skrev 2009-05-17 21:58:32 följande:
    Usch! Min kropp behövde inte alls den där puddingen. Den bara trodde det! *mår illa*
    Själv har jag ätit glass i helgen.. Inte bara en utan hela tre gånger Tvingade iaf ut mig själv på en promenad.. ville ju inte sänka mitt snitt allt för mycket. och nu när halva tiden av våra 10 veckor har gått och jag inte ens gått nära hälften av stegen kände jag att jag inte förtjänade en vila.. ca 10 000 steg blev det idag iaf
  • passionsblomman

    Ja med besked! Urk!

    Fast lite intressant att upptäcka att min kropp regerar med att inte tycka det var så gott när allt kom omkring. Min avsockrings-kur kanske fungerade riktigt bra ändå...


    september2009bröllop skrev 2009-05-17 22:23:39 följande:
    Hehe synden straffar sig själv
    Själv har jag ätit glass i helgen.. Inte bara en utan hela tre gånger Tvingade iaf ut mig själv på en promenad.. ville ju inte sänka mitt snitt allt för mycket. och nu när halva tiden av våra 10 veckor har gått och jag inte ens gått nära hälften av stegen kände jag att jag inte förtjänade en vila.. ca 10 000 steg blev det idag iaf
  • Äntligen är det min tur

    åhhh va gott med chokladpudding!!!!

    JAg va på bröllop. Men fortfarande hängig så det blev inte många steg. Det va det lugnaste bröllop jag varit på. Inte mkt alkohol, ingen dans knappt... Så det blev inte många steg.
    Igår va vi på Astrid Lindgrens Värld när vi ändå va där i Vimmerby. Detblev bara ca 4000 steg. Sen satt vi ju i bilen hela dagen.
    Men nu ligger jag här hemma i feber o MER dunderförkyld än innan.... SÅ tråkigt.

    Tack för att jag får klaga lite Nu e jag färdigklagad!!

  • Äntligen är det min tur

    Ahhhjag vethur det e med vikten. Det e ju så orättvist med dom sm kommer i sina byxor 2 v efter.... Jag har fortfarande foglossning. Därav stora problem med träning. Har ju trots allt varit topptränad svettisledare en gång i tiden innan benhinnorna pajjade!! Det blev ändå värre efter barnafödande.
    Ett av mina mål iframtiden är att få vara svettisledare igen. Inte som förr, men kanske nåt pass för sånna som jag emd ond kropp eller så kanske.....

    Lycka till med allt!! Hos mig kan du klaga lite om du vill


    passionsblomman skrev 2009-05-15 21:24:45 följande:
    Åh gud vad skönt med nån som vet vad jag menar med allt detta meckande! Jag har varit så TRÖTT denna veckan och förra att man blir ju nästan lite skraj.Vi har en son sedan förut, men efter 8 år och inget syskon har vi nu fått hjälp på traven. Och du har helt rätt det är steg med vagnnen som är planen, och min största sporre att komma i bättre fysisk form är just att jag vill orka med både graviditet och livet efteråt på bästa sätt. Nu väger jag tyvärr tom ett par kg MER än jag gjorde när jag var i v40 med min son! Det är inte bra!Vad roligt att gå på bröllop! NJUT!!Äntligen är det min tur skrev 2009-05-15 21:04:44 följande:
Svar på tråden 1 miljon steg på 10 veckor