• warren

1 miljon steg på 10 veckor

Hej!

I morgon tänkte jag att jag skulle ta på mig stegräknaren och börja trampa. Samtidigt ska jag försöka i så stor utsträckning som möjligt dra ner på kakor, godis och glass.

Om 12 veckor gifter jag mig och jag vill känna mig vacker på min stora dag. Därför sätter jag upp som mål att på 10 veckor gå 1 miljon steg. Det är knappt 15000 steg om dagen, dvs inget jätteprojekt.

Någon som vill hänga på? Sen kan man gå in och peppa varandra när det känns tungt. Kom gärna med andra förslag på något enkelt och hälsosamt.

kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-13 20:08
    1 vecka, 9 kvar. Kör hårt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-14 21:12
    Nu har halva tiden gått och det verkar som om alla har varit jätteduktiga. Kämpa på 5 veckor till så får se vem som först når miljonen.

• Svar på tråden 1 miljon steg på 10 veckor
  • tonårsmorsa

Ja, alltså. Rabarber är en grönsak som man äter som en frukt. Körsbär är en frukt som man äter som ett bär. Banan är ett bär som man äter som en frukt. Tomat är ett bär som man äter som en grönsak. Undrar om det finns något som man äter som det det är?

• september2009bröllop

Hahahaha nej det verkar ju inte så..

tonårsmorsa skrev 2009-05-18 21:36:22 följande:
    Ja, alltså. Rabarber är en grönsak som man äter som en frukt. Körsbär är en frukt som man äter som ett bär. Banan är ett bär som man äter som en frukt. Tomat är ett bär som man äter som en grönsak. Undrar om det finns något som man äter som det det är?
  • Äntligen är det min tur
    Jag halkade in på chokladfontänstråden..... ÅHHH va jag e sugen på choklad nu!!! Blomman va där också såg jag

Är det nån av er som känner att ni hinner i mål??? En miljon steg på 10 v alltså.
  • passionsblomman

Ja den missade jag inte!

Nä, inte jag den här perioden. Men TS gör, det är jag bombis på! Och sen ska jag med!

Äntligen är det min tur skrev 2009-05-18 22:48:17 följande:
    Jag halkade in på chokladfontänstråden..... ÅHHH va jag e sugen på choklad nu!!! Blomman va där också såg jag Är det nån av er som känner att ni hinner i mål??? En miljon steg på 10 v alltså.

HAhahahahahaaaa!!!
    Nä mums!!!

Jag e också på med nystart när mina knän vill ut o gå med mig!!!!

passionsblomman skrev 2009-05-18 22:51:05 följande:
    Ja den missade jag inte!Nä, inte jag den här perioden. Men TS gör, det är jag bombis på! Och sen ska jag med!Äntligen är det min tur skrev 2009-05-18 22:48:17 följande:
  • passionsblomman

Jag undrar HUR jag egentligen ska kuna hinna lära miga lla saker jag vill innan jag dör?
    jag måste bli skitgammal! Annars går det inte.

Jag brukar iofs säga att jag ska bli 102, så lite till hinner jag nog.

Ja det e ju så.... man vill ju lära sig så mkt man kan

• tonårsmorsa

Jag fortsätter ha som mål att gå ca 15 000 steg om dagen. Veckan som gick klarade jag det inte:

Måndag: 12705
    Tisdag: 21411
    Onsdag: 17012
    Torsdag: 7401
    Fredag: 19573
    Lördag: 3167
    Söndag: 3861

Men den här veckan ska jag klara det. 20208 steg idag.

Passionsblomman: Jag har också funderat över hur jag ska hinna lära mig allt jag vill innan jag dör. Tror du det är för sent att lära sig det här:

Lycka till Morsan!!!! Jag vill gärna se en uppvisning sen

Svar på tråden 1 miljon steg på 10 veckor