• warren

    1 miljon steg på 10 veckor

    Hej!

    I morgon tänkte jag att jag skulle ta på mig stegräknaren och börja trampa. Samtidigt ska jag försöka i så stor utsträckning som möjligt dra ner på kakor, godis och glass.

    Om 12 veckor gifter jag mig och jag vill känna mig vacker på min stora dag. Därför sätter jag upp som mål att på 10 veckor gå 1 miljon steg. Det är knappt 15000 steg om dagen, dvs inget jätteprojekt.

    Någon som vill hänga på? Sen kan man gå in och peppa varandra när det känns tungt. Kom gärna med andra förslag på något enkelt och hälsosamt.

    kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-13 20:08
    1 vecka, 9 kvar. Kör hårt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-14 21:12
    Nu har halva tiden gått och det verkar som om alla har varit jätteduktiga. Kämpa på 5 veckor till så får se vem som först når miljonen.

  • Svar på tråden 1 miljon steg på 10 veckor
  • Äntligen är det min tur

    Japp så va det!! Jag va med i du är vad du äter. Och jag har aldrig mått så bra som då!!!!!! Det va alltså ingen av dieterna i länken jag skickade. Bara äta o leva som hon lärt mig..... SUCK!!! Varför halkar man ur så lätt!!!!!!!!!!
    jag äter hennes mat o så men de slinker ner lite godis o stl på porionerna har ökat igen. Men framför allt har motionen inte varit lätt med diskbråck, jobbat 15 timmar per dag hela hösten, sen 4 semester (bröllopsresa) i USA...... Men nu börjar jag känna mig taggad igen.

    Ja jag hade för mig att de va dyra.... Men det kan ju va värt det om man skulle kunna gå på asfalt kanske. Jag får gå i kanten men mest i skogen. Beninnorna klarar absolut inte asfalt tyvärr.


    passionsblomman skrev 2009-04-28 11:54:19 följande:
    Det ÄR underbart! *jätteglad*Skipper vet jag inte...*förvirrad*Är det hon som viskar du äääär vad du äter när de tar i skafferidörre numera?(jag har inte den tv-kanalen så jag har aldrig sett detprogrammet)Vänta nu...Äntligen är det min tur...var du MED i det programmet förresten? Var inte du på Tv här i höstas och jag inte kunde se det???Im yours skrev 2009-04-28 11:47:20 följande:
  • passionsblomman

    Äntligen är det min tur skrev 2009-04-28 13:42:29 följande:


    Men det kan ju va värt det om man skulle kunna gå på asfalt kanske. Jag får gå i kanten men mest i skogen. Beninnorna klarar absolut inte asfalt tyvärr.
    Exakt så är detför mig med! Och nu går jag vart jag vill!
    Fick skitont i vaderna förtsa dagarna, men sedan det gick över -ingenting!

    Diskbråck gör ju såklart inte saken lättare.
    Själv kom jag helt av mig i och med två tandoperationer som hindrade mig i flera veckor och så semester på det, så vips var det höst igen och möööörkt och jättejobbigt att komma på spår igen....
  • Äntligen är det min tur

    MMmmmmm varför finns det så mkt hinder!!!!!!!!!!

    Nu ska jag gå o kolla min stegränare o se om jag får igång den Sen blir de simskola med dottern.... fast det egentligen e JAG som behöver simma

  • passionsblomman

    Jag ska ut och gå min långa runda för dagen Det är inga tider för mig att passa förrän framåt 18.30 ikväll.DET är vardagslyxigt!

    Äntligen är det min tur skrev 2009-04-28 13:56:43 följande:


    MMmmmmm varför finns det så mkt hinder!!!!!!!!!!Nu ska jag gå o kolla min stegränare o se om jag får igång den Sen blir de simskola med dottern.... fast det egentligen e JAG som behöver simma
  • Hubba

    Första dagen med stegräknaren = 10301
    Det är väl rätt ok för att ha börjat vid två på eftermiddagen...

  • september2009bröllop

    Oj det va ju jätteduktigt!!1


    Hubba skrev 2009-04-28 21:08:11 följande:
    Första dagen med stegräknaren = 10301Det är väl rätt ok för att ha börjat vid två på eftermiddagen...
  • Hubba

    Ska ha på mig den på jobbet imorgon och det ska bli jätteintressant att se hur många steg det blir... för då går jag MYCKET...

  • passionsblomman

    DET är roligt! och då har du ju så himla mycket "gratis".
    Så hade jag ifjol, gick massa tusen redan på jobbet och en rejäl långpromenad räckte då sammanlagt till MÅBGA steg på en dag. Nu är jag arbetslös, men jag kan ju inte gå ut på morgonen och börja gå och sedn inte komma in igen förrän det är 30000 steg på räknaren...


    Hubba skrev 2009-04-28 22:51:45 följande:
    Ska ha på mig den på jobbet imorgon och det ska bli jätteintressant att se hur många steg det blir... för då går jag MYCKET...
Svar på tråden 1 miljon steg på 10 veckor